Vattentäta shorts sökes

jofahjalm

Aktiv medlem
Vattentäta shorts sökes
Tja!

Vilka vattentäta shorts ska man ha? Dom ska vara långs nog för att inte lämna twat-gap och snygga nog för att plocka upp gubbar på hammarbybackens parkeringsplats.

Vattentäta shorts sökes
Madison har addict waterproof och zenith waterproof. Funderar själv på någon av dessa för misärdagar. Har några icke vattentäta shorts från Madison och gillar dem. Prisvärda för att vara MTB-kläder.

Vattentäta shorts sökes
Jag kör vaude spray shorts varje dag (utom värsta sommaren). De är ju ganska tunna i klassiskt regnbyx-material.

För pendlingen ser de alltid till att man inte blir för kall runt core-området. För mtb i skogen slipper man blöt rumpa (så länge man har en väska som täcker ryggen)

Vattentäta shorts sökes
Jag har ett par Endura mt500 spray som jag är mycket nöjd med. Jag köpte dem i vintras så jag har inte hunnit nöta ut dem än men än så länge håller de ihop bra.

Vattentäta shorts sökes
Azog sa:
Oskar sa:
Azog sa:
Blir det inte väldigt varmt i vattentäta shorts? Typ så att man lika gärna kan ha långbyxor?

Nej, man kan inte lika gärna ha långbyxor! :-)

Då vet jag :-)

Att det är just shorts och inte långbyxor ger den där lilla ventilationen som behövs för att man inte ska bli levande kokt! Vattentäta short är ju ett jättekonstigt plagg egentligen MEN det funkar. :-)

Vattentäta shorts sökes
Kolla in endura, spray shortsens är inte helt vattentäta men hela baksidan/röven är det. Har precis beställt ett par mt500 spray långa byxor för hösten o vinterns blöta o blåsiga rundor. Haft shortsen förut men råkade trascha del när jag föll nedför en brant och fastnade i en gren, trist då de var mina favvo shorts

Vattentäta shorts sökes
danne1 sa:

Thats hawt

skier sa:
Jag har ett par Endura mt500 spray som jag är mycket nöjd med. Jag köpte dem i vintras så jag har inte hunnit nöta ut dem än men än så länge håller de ihop bra.

Jag har haft ett par sådana men var inte helt nöjd. Dom är tighta över knäna så dom stramar över låren när man trampar och dom gick sönder ganska fort.

EST sa:
Jag köpte av racing bike Sweden sist han hade flera olika då?

EST hjärta Racing Bike Sweden!

AX3L sa:
http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-power-trail-gore-tex-active-shell-shorts-1/

Det finns ju ett antal shorts med Gore-Tex. Jag har själv aldrig sett behovet, men ändå.

Du vet inte vad du går miste om.

Zliper sa:
Norröna fjörå serien har ju snygga som är vattentäta, finns ju säkert att hitta billigare på andra ställen än deras egna sida. Den som heter dri3

https://www.norrona.com/sv-SE/koncepter/fjora/

Shorts som kostar en lax känns lite småborgerligt.

Jeppe_E sa:
Om du ska plocka upp gubbar på parkeringsplatsen är det väl bättre att köra utan shorts?

När det väl kommer till kritan så är det ingen som vill ha fallfrukt.

zam sa:
Madison har addict waterproof och zenith waterproof. Funderar själv på någon av dessa för misärdagar. Har några icke vattentäta shorts från Madison och gillar dem. Prisvärda för att vara MTB-kläder.

Tack! Det blev ett par Madison Addict.

Vattentäta shorts sökes
Nää jag gillar även Veloteket å Uno Forsberg. Är väl typ där plus xxl som jag handlar saker. Bättre handla av trevligt folk i Sverige än tyskar som äter bajs å kissar på varandra, men det är bara min mening det. Så jag brukar alltid kolla med de först å vad de kan erbjuda?

Vattentäta shorts sökes
19daa596df6ddb0f50f81296c8c8c929.jpg

Åh, f'låt. Shorts var det

_35.JPG

Senast ändrad:
Vattentäta shorts sökes
jofahjalm sa:
skier sa:

Jag har haft ett par sådana men var inte helt nöjd. Dom är tighta över knäna så dom stramar över låren när man trampar och dom gick sönder ganska fort.

Där ser man, inte bara nackdelar med att ha smala, veka ben alltså :)

Vattentäta shorts sökes
Jag har MT500 Waterproof Short (inte spray).
De ligger i ryggan vid risk för regn eller kyla. Smidiga att ta på sig med skor.

Men letar man så kan man säkert hitta betydligt billigare alternativ.
Jag menar vad spelar det för roll om de är snygga om det är kallt eller regnar? Då är ju ingen annan ute i naturen än MTB cyklister.

Jag kommer att tänka på när vi skulle till Järvsö och det var prognos på regn, då åkte vi förbi Biltema och köpte regnställ. Vi klippte av benen en bit nedanför knät. De funkade kanon.
De var dock ganska tunga, så dem vill man inte ha i ryggan.

Vattentäta shorts sökes
Köpte ett par nörröna fjörå dri3 idag, satt jäkligt fint. Lagomt med fickor oxå och går lagomt långt ner. Drar du medium kan jag köpa ett par åt dig för 1100:- då dom hade utförsäljning. Jag tog sista large

Vattentäta shorts sökes
Läser folk trådar innan de postar eller är det det Arne Anka menade när han sa "Att tänka innan man pratar är som att torka sig röven innan man skiter."
folk föreslår en byxa, jofa säger att han inte gillar den, folk fortsätter rekommendera den, Jofa skriver att han köpt byxor, folk fortsätter rekommendera den. Wtf folk ?????

Vattentäta shorts sökes
Adam K sa:
Läser folk trådar innan de postar eller är det det Arne Anka menade när han sa "Att tänka innan man pratar är som att torka sig röven innan man skiter."
folk föreslår en byxa, jofa säger att han inte gillar den, folk fortsätter rekommendera den, Jofa skriver att han köpt byxor, folk fortsätter rekommendera den. Wtf folk ?????

Vad menar du? Skall man behöva läsa andras åsikter här på forumet? Kör happykorrekt eller brinn!
Alt bara skriv dina egna åsikter och strunta i att läsa det andra!

Vattentäta shorts sökes
Haha! Nu har jag fått mina Madison addict. Hemma för ca 600 kr och ser ut att vara grym kvalitet. Ni får en rövbild att avnjuta.

Bilagor

• image.png
    image.png
    283 KB · Besök: 90
Vattentäta shorts sökes
mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
Fina Jofa.

Jag kapar lite, vad tror ni om dessa http://teamsportiaonline.se/gore-bike-wear-power-trail-2in1-shorts är dom bekväma? Är dom tillräckligt långa?
Hur är det å ha blöja, har alldrig provat men lockas av tanken med hängslen för å slippa glipan där bak, blöjan blir liksom på köpet.

Jag är otålig, så jag bumpar lite?
Dom testades på pinkbike i veckan men det har du säkert koll på? Köp och återkom med en rapport, jag är också nyfiken.

Vattentäta shorts sökes
TK sa:
mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
Fina Jofa.

Jag kapar lite, vad tror ni om dessa http://teamsportiaonline.se/gore-bike-wear-power-trail-2in1-shorts är dom bekväma? Är dom tillräckligt långa?
Hur är det å ha blöja, har alldrig provat men lockas av tanken med hängslen för å slippa glipan där bak, blöjan blir liksom på köpet.

Jag är otålig, så jag bumpar lite?
Dom testades på pinkbike i veckan men det har du säkert koll på? Köp och återkom med en rapport, jag är också nyfiken.

Jo det hade jag koll på?
Snabb frakt från Teamsportia, beställde i fredags och hämtade hos mitt dhl ombud för 1,5h sedan.
Jag har i vanliga fall Haglöfs Ardent i xl och dom här sitter minst lika bra i xl, kanske liiite liiite tajtare typ som om man drar åt midjan i Hagisarna. Väldigt ovant med blöja, men man vänjer sig väll? Ska ta en cykeltur imorgon lr övermorgon å utvärdera.

Vattentäta shorts sökes
Vattentäta shorts sökes
Norröna Fjörå Dri3 shorts e grymma nå djävulskt :) köp när de är på rea om ni inte kan välja dom. Bra är de iaf.

Efter att ha varit ute mkt i andra sammanhang jag säga att 10000mm vattenpelare inte är vattentätt om man nu ska sitta på en våt sadel, 20000mm som Dri3 är är väl inte helt ultimat det heller men jag håller mig iaf torr med de. 28000mm brukar goretexskaljackor och byxor ligga på.

Tillbaka
Topp