Vattentäta shorts sökes

Vattentäta shorts sökes
LDG sa:
Norröna Fjörå Dri3 shorts e grymma nå djävulskt :) köp när de är på rea om ni inte kan välja dom. Bra är de iaf.

Efter att ha varit ute mkt i andra sammanhang jag säga att 10000mm vattenpelare inte är vattentätt om man nu ska sitta på en våt sadel, 20000mm som Dri3 är är väl inte helt ultimat det heller men jag håller mig iaf torr med de. 28000mm brukar goretexskaljackor och byxor ligga på.

Beror på vilken typ av goretex det är.

Vattentäta shorts sökes
Hade ett par Vaude förra vintern som jag inte passade i. Köpte Specialized Deflect 2,0 shorts, http://www.bikeradar.com/mtb/gear/c...alized-deflect-h2o-comp-mtn-shorts-15-49174/, i somras på REA och det sitter som en smäck...

Definitivt ett alternativ om en inte ska räkna pengar...

Och JA! jag har sett att det köpts shorts men jag misstänker att det fortfarande finns folk som som vill ha lite information.

Senast ändrad:
Vattentäta shorts sökes
mikipedia_ sa:
TK sa:
mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
Fina Jofa.

Jag kapar lite, vad tror ni om dessa http://teamsportiaonline.se/gore-bike-wear-power-trail-2in1-shorts är dom bekväma? Är dom tillräckligt långa?
Hur är det å ha blöja, har alldrig provat men lockas av tanken med hängslen för å slippa glipan där bak, blöjan blir liksom på köpet.

Jag är otålig, så jag bumpar lite?
Dom testades på pinkbike i veckan men det har du säkert koll på? Köp och återkom med en rapport, jag är också nyfiken.

Jo det hade jag koll på?
Snabb frakt från Teamsportia, beställde i fredags och hämtade hos mitt dhl ombud för 1,5h sedan.
Jag har i vanliga fall Haglöfs Ardent i xl och dom här sitter minst lika bra i xl, kanske liiite liiite tajtare typ som om man drar åt midjan i Hagisarna. Väldigt ovant med blöja, men man vänjer sig väll? Ska ta en cykeltur imorgon lr övermorgon å utvärdera.

Nu har jag utvärderat? Jag säger att dom är perfekta (så när som att benlängden skulle varit 2cm för att motverka mina slitna knäskydds glidande) jätte sköna i tyget å framför allt å slippa glipan i korsryggen.
Jag kommer iaf köpa mer Gore grejer!

Vattentäta shorts sökes
Jag har snabbutvärderat Madison DTE Waterproof och konstaterat att de verkar grymma men att jag inte är en stl S, och således förpassas de till K&S utan att passera gå ?
Ny beställning på rätt stl är på g!

Vattentäta shorts sökes
Jag har snabbutvärderat Madison DTE Waterproof och konstaterat att de verkar grymma men att jag inte är en stl S, och således förpassas de till K&S utan att passera gå ?
Ny beställning på rätt stl är på g!

Jag cyklade med mina DTE i lördags när det regnade i bibliska proportioner.
Efter 4h cykling var min bak fortfarande torr. Var inte ens svettblöt.
Har aldrig varit med om maken på ett regnplagg så jag kan inte annat än ge alla tummar upp som går att hitta.
Nu var det förvisso rätt svalt i lördags så jag svettades rätt lite, men oavsett kom det ju vatten från alla håll och likväl var bibsens pad torr och fin efteråt. Som sagt var, första gången ett regnplagg funkat så bra för mig.

Vattentäta shorts sökes
Jag cyklade med mina DTE i lördags när det regnade i bibliska proportioner.
Efter 4h cykling var min bak fortfarande torr. Var inte ens svettblöt.
Har aldrig varit med om maken på ett regnplagg så jag kan inte annat än ge alla tummar upp som går att hitta.
Nu var det förvisso rätt svalt i lördags så jag svettades rätt lite, men oavsett kom det ju vatten från alla håll och likväl var bibsens pad torr och fin efteråt. Som sagt var, första gången ett regnplagg funkat så bra för mig.
På försök 2 kom nu ett par i rätt storlek. Sitter svinbra, diskret färgval så folk inte tror jag är på väg till ett rejv i skogen. Med lite tur kommer det regna resten av veckan här i götet med..

Tillbaka
Topp