Pesch skrev:
-------------------------------------------------------
> ...och Håkan fixade sub9! Grattis som fan! Bra
> gjort. Så dagen kom där alla bitar föll på
> plats:-)
Tack! Det värmer att du har uppmärksammat mitt motto
http://www.funbeat.se/life/person/overview.aspx?PersonID=114658 och visst precis så tänkte jag efter loppet att äntligen infriades mitt motto.
Ett stort tack också till SuperApe som på hemmaplan tydligen inte heller suttit och varit bitter utan också följt våran resa med rörande entusiasm hemma framför datorn. Några rader från dig tidigare i vår har sporrat under våren. Så här skrev du i ett PM efter ett av mina minst sagt mediokra framträdanden under våren på en runda ute på Ekerö:
"Håkan hade det lite jobbigt med tempoväxlingar och backar men kämpade tappert och vägrade skrika "luckaaaa!". Förutspår att han lagom till juni förvandlats till tvättäkta sub9-svetto, behöver bara vänja benen vid lite högre farter!"
Det känns skönt att ha kunnat leva upp till dessa uppmuntrande förväntningar. Du har bidragit stort till de många fina prestationerna av Stockholmare i år eftersom du varit så aktiv när det gäller att samla till tävling och träning under vintern och våren och alltid satsat friskt vid dessa tillfällen.
En annan avhoppad sub9:a som stöttat under våren är senomar som jag aldrig träffat IRL men som på min träningssida följt mina strävanden och kommit med mycket värdefull och uppmuntrande feedback. Ett stort tack till dig Tomas!
Tack också Kitzblitz, Joakim Quensel och Pilen! Genom era beslut att höja ribban till sub8 påverkade ni mig att envist fortsätta mot sub9 mot bättre vetande. Jag kunde ju då inte gärna själv sänka ribban och jag taxerade nog ändå mina chanser att nå sub9 som större än era att nå sub8. Ni gjorde rätt som satsade och ni körde alla 3 fantastiskt bra. Grattis!
Många andra har jag också tränat och tävlat med och inspirerats av under våren. Tänk att det finns så många duktiga och friskt satsande Happy-cyklister; evosmos, PNrider, Kinglace och många andra. Kul att några av er fick känna på hetluften när ni hakade på och tydligen hängde med snabbklungan ända in i mål. Det borde sporra till att spänna bågen ytterligare till nästa gång.
Det är nåt magiskt med siffror, så blir det nåt mer VR så blir det nog sub8 för min del när nu sub9 är avklarat. Först skall dock ett högt satt maratonmål avklaras så det blir isåfall tidigast år 2011.
/Håkan (i mål överlycklig på 8.55 i min första Vätternrunda)