Vättern 2020 sub 8-9

Vättern 2020 sub 8-9
Tänkte kolla lite. Vill göra vätternrundan på 8tim men har ingen sub grupp. Har gjort den på 9,32 2016. Så är egentligen en amatör som vill satsa. Hur bär man sig åt om man inte har nån klubb i närheten som ”vill” köra. Tips mottages gärna.

Vättern 2020 sub 8-9
Hehe ungefär min fundering, vi cyklade på 9:19 i år. Vi var inledningsvis 3st, en föll på bort och de sista 8 milen var vi då två.
Skulle väl gå lite enklare att köra i en klunga tänker jag, vi vill ner under 9.
Framförallt ser jag Vättern som en möjlighet att snacka in en till cykel i hushållet, cyklar nu på en gravel men fluktar mer och mer på en racer.

Vättern 2020 sub 8-9
Lättast är väl att hitta en cykelklubb å hänga på dem men svårt när man inte bor där det finns ”sub” klubbar. Vore kanske nått för vätternrundan organisationen att ha nån form av sub grupper för enskilda deltagare.

Vättern 2020 sub 8-9
Du har ingen cykelklubb ens i närområdet då?
Det borde väl inte vara några större problem att hänga med i en subgrupp om du kan dedikera 10 träningstillfällen till att köra med klubben/gruppen.

Vättern 2020 sub 8-9
Att få tag i en grupp att cykla med brukar lösa sig även om den inte är från närområdet.
Vet inte om du tänkt cykla sub9 eller sub8 men är du bara tränad för det så cyklar du ganska lätt sub9 med en morgontid.
Sub8 är klart lämpligast i snabbgrupp på lördagen och kräver betydligt mer .
Jag har fått tag i sub8-grupper på Happy, via Google och Annat

M

Vättern 2020 sub 8-9
Trippelvasan sa:
Lättast är väl att hitta en cykelklubb å hänga på dem men svårt när man inte bor där det finns ”sub” klubbar. Vore kanske nått för vätternrundan organisationen att ha nån form av sub grupper för enskilda deltagare.
Förr i tiden, för 10+ år sedan gick det utmärkt att formera klungor under loppet. Sedan kom sub-grupperna (jag syftar inte på de som körs dagtid, utan de som varje klubb och butik har med stängda sub-grupper och klung-Hitlers ända upp till åtminstone sub12) och förstörde hela loppet. Spontan-formerade klungor existerar knappt längre. Så ett sätt för VR att ordna det "automagiskt" vore att försöka återgå till hur det var förr, t.ex. sluta underlätta för alla dessa subgrupper med förbokade startgrupper och liknande.

Senast ändrad:
Vättern 2020 sub 8-9
Vi är några stycken som, trots att det inte är happykorrekt, är sugna på att betala massa pengar för att cykla med 1000-tals andra runt en sjö nästa år.

Endast en av oss, i dagsläget fem st, har kört VR tidigare och han har bestämt att vi ska försöka på sub9. Det är nog en rätt tuff målsättning för oss i en sådan liten grupp. Eftersom det är en fransos, en holländare, en nyzeeländare och 2 stockholmare funkar det inte att gå med i lokala cykelklubbens subgrupp.

Om någon är sugen på att cykla med oss är det bara pm'a mig.

Träningen får man sköta själv, det kanske blir någon gemensam runda på Södertörn i vår för de som bor i närheten (och kanske den där frystorkade-snömans-turen runt Mälaren i december jag inte tänker skriva namnet på...)

Tillbaka
Topp