Vättern - hur gick det för er?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jag SMS:ade Leo och Pelle och önskade god tur två timmar innan start men fick ingen respons. Antar att de sov gott just då.

Just nu har de kört i ca 6.5 timme så det är väl en stund kvar tills de kommer i mål, men de första borde ju ha trillat in för länge sen.

Hur gick det? Hur blev vädret? Själv tillbringade jag gårdagskvällen på en ö i Stockholms norra skärgård. Efter att ha regnat på vägen dit så sprack det upp och kvällen blev superfin!

Ja vättern ja. Jo, jag och polarn körde vättern runt för första gången. Startade vid 22-tiden, cyklade sedan i ösregn i ner till Gränna ca 7 mil. Inga ombyten, och man fick cykla kall o blöt resten av natten. Vid Hjo (18 mil) klarnade det upp, det var väl ca 3 grader sådär på morgonkvisten. Iaf, det var nog bland det segaste man vart med om Sluttid 11.50, ingen lysande tid, men med tanke på vädret så kändes det bra att bara ta sig runt. Nästa är blir det revansch, då ska det blir under 10 timmar ;).

Såg nu att Leo lyckats ta sig runt på ca. 9,5 h. Jag är imponerad!

Mats - som suttit inne och haft det skönt (nåja, städat...).

Skall inte vattnet vara i sjön?
Startade 00.10 och var i mål 12.33, alltså 12,23.
Siktade på tolv tim, men inte över. Inte helt nöjd, men trött.
Bara att byta däck till morgondagens Ymerrace.

Grattis till er andra som kört som gudar.

Nilebiker
"utan skavsår i arslet"

Tre inlägg om Leo ungefär samtidigt, det är också lite imponerande ;-) Jag och Mattias L lyckades pricka in samma minut med ungefär samma inlägg, jomper någon minut senare med en fråga om hur det gick. Missade du våra inlägg?

Faktum är att jag tycker att ni är duktiga allihopa som tar er i mål. 30 mil i taskigt väder är en bedrift!

Min första Vättern va blöt... Extremt jobbig efter hammarsundet, ösregn och motvind därifrån till Motala.
Regn och kallt va det även när jag startade 02:08.
11,13 blev min tid hade nog fixat 10,30 om inte motvinden slått till med 5 mil kvar. Mina krafter tog helt slut då...

Ställde en fråga här vilket ni tyckte va värst Vasaloppet eller Vättern, nu när jag kört båda kan jag bara säga att Vasaloppet är en fis i rymden...
Iofs så sa många som åkt flera Vättern-rundor att denna upplaga var det jobbigaste pga det dåliga vädret.

Har en jobbar kompis som fick ta över en start i vättern tre dagar före start!! Helt otränad,inte cyklat på 2år.........

Han startade 04:04 och har väl ca 1 mil kvar nu i denna stund.

/Fredde(som trodde han skulle bryta efter 17mil)

Jag rullade in på 10,13. Hade ambitioner på en runda under 10 h. Jag startade 20:58 och körde stora delar ensam, inte många klungor som kör snabbt vid den tiden. Nästa år blir det nytt anfall för en runda under 10 h. Rundan blev blöt och mentalt jobbig, det skönaste var när jag fick veta av en flaggvakt att Zlatan hade kvitterat. Då värmde det i kroppen.
/Erik

Ecke>>
Starkt jobbat!
Startade 20.06 och cyklade runt på 10.06.
Totalt sett den tuffaste rundan jag cyklat.(mycket ensamcykling och nedfrusenhetstendenser)
Tidigare år har jag startat på morgonen och rullat runt på under 9 timmar.
Tror nog att du med lätthet tar dig runt under tio timmar med annan starttid eller med fler jämnbördiga cyklister tillsammans

Har tillbringat dagen på barnkalas men tänkt på er som kämpade i skitvädret.
Mycket starkt kört i regnet och kylan!, jag hade nog klivit av skulle jag tro för humöret hade nog sviktat.

Snackade nyss med en polare och de klarade inte gränsen på 7.30, blev "bara" 8.18 så nu slipper jag käka styrlinda.

Därför att det inte är någon tävling. Vasaloppet är en internationellt intressant tävling med en vinnare, andrapristagare osv. Så är inte fallet med Vätternrundan, och TV-sporten begriper sig inte på den sortens arrangemang, hur mycket deltagare det än blir.
Synd, för SVT´s reportage från årets Vasalopp var bland det bästa jag har sett i sporttelevision (naturligtvis undantaget Vacchi/Adamsson)
Men tanken svindlar, hur bra TV skulle inte kunna göras av V-Rundan?
Med kraftig folklig förankring dessutom, med så många deltagare så är ju tittarsiffrorna garanterat höga.

Team Merida Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ecke>>
> Starkt jobbat!
> Startade 20.06 och cyklade runt på 10.06.
> Totalt sett den tuffaste rundan jag cyklat.(mycket
> ensamcykling och nedfrusenhetstendenser)
> Tidigare år har jag startat på morgonen och rullat
> runt på under 9 timmar.
> Tror nog att du med lätthet tar dig runt under tio
> timmar med annan starttid eller med fler
> jämnbördiga cyklister tillsammans

Tack, och tack det samma! Nästa år ska jag nog prova med en sen start.

Vi måste ha haft liknande förhållanden runt sjön och jag håller med dig om att det var tufft.
/Erik

Drog igång 03.26 och gick i mål med en sluttid på 9.45. Jag är grymt nöjd! Tuffaste rundan jag kört med tanke på vädret. En eloge till alla käcka norrmän från Sandefjord. En ära att få dela klunga med dom.

Jag blev grymt impad när en jätteklunga med cyklister från mestadels CK Valhall dundrade förbi i sisådär 45-50 kmh mellan Hjo och Karlsborg. Försökte hänga på men icke.

iMats - min fråga om Leo var på skoj efter att ha läst de två inläggen om hans tid som postades samma minut :-)

Varken Leo eller Pelle verkar ha piggnat till ännu?

30 mil är grymt bra. I taskigt väder är otroligt imponerande.

Fast fatta vilken påverkan Leo har på forumet. I vanliga fall postar han inlägg till höger o vänster, och när han inte är här så lyckas han manipulera oss så att vi bara pratar om honom, och dessutom samtidigt
*asgarv*

iMats Skrev:
> Tre inlägg om Leo ungefär samtidigt, det är också
> lite imponerande ;-) Jag och Mattias L lyckades
> pricka in samma minut med ungefär samma inlägg,
> jomper någon minut senare med en fråga om hur det
> gick. Missade du våra inlägg?
>
> Faktum är att jag tycker att ni är duktiga
> allihopa som tar er i mål. 30 mil i taskigt väder
> är en bedrift!

Skalman Skrev:
> Någon som vet om man kan få reda på vilken tid den
> snabbaste hade runt Vättern.

Det brukar alltid vara någon som gör en egen lista över resultaten.
På något sätt scriptar man ur resultaten ur sökmotorn som finns på http://www.cyklavaettern.com
Arrangören lämnar ju inte ut någon.

Jag hittade förra året en på forumet på http://www.fredrikshof.se
Det brukar också dyka upp på forumet på cyklavaettern.com
/Erik

Senast redigerad av en moderator:
jomper Skrev:
> iMats - min fråga om Leo var på skoj efter att ha
> läst de två inläggen om hans tid som postades
> samma minut :-)

*harkel* ja, det borde jag väl fattat kanske... lite långsam ibland (skyller på för mycket städning)

Startade 03:02 och rullade in 14:09 om jag inte minns fel. Var övertygad om att jag skulle klara 11 timmar när jag passerade 10 km-skylten men omdragningen av banan måste ha tänjt ut dom sista 10 till ca 14 km. =o)

Jaja, känner mig väldigt nöjd ändå. Min snabbaste runda (av tre) i sämsta förhållandena.

Själv bröt jag. Lätt förklylning, inflammation i baken (ja, ni läste rätt), nedfrusen och problem med magen igen. Cyklade med min syster, svåger och kompis. Vi hade tänkt gå under 10 timmar men när syrran såg ut som ett tält i lånade kläder så blev det rätt tufft. Körde på bra till Jönköping men där körde hon in i väggen. 22km/h och problem med att äta gjorde att man blev rätt kall i det där vädret. Så när vi kom till Karlsborg så kastade jag in handduken. De körde runt på dryga 11 timmar. En fantastisk körning i det vädret och med väggmöte och punka runt Jönköping. Bra jobbat alla ni som körde på hela vägen. Själv ska jag kurera mig och hoppas ta revansch i Kalmar om en dryg månad.

/servace

Startade min första runda klockan 4.02 och lyckades ta mig runt på 10.55 kall och blöt.
Vädret var verkligen ruttet så jag kan tänka mig att det var ovanligt många som bröt i år.
Under dom här förhållandena är cykling inte särskilt kul så man blev inte specielt sugen på att köra flera gånger men hinner säkert ändra sig till nästa år, det kan knappast bli sämmre.

startade 0418 och imål 1626.. 12h 8 min. Vari ligger glädjen? Att revanschera sig till nästa år? Nej, vättern är nog en bra träningsmotivator, för det krävs ju, men det blir aldrig så kul som mtbmarathon. Kanske skall köra en gång till för att kolla..

Blev lite drygt 10 timmar med en snittpuls på 122, blött i starten fint på mitten och kall med regn sista 6 milen.

Åkte med som hjälpryttare och var mest trött i huvudet, fanns en hel del kvar i kroppen.

Tveksam om det blir fler gånger, skulle iofs vara kul och se hur fort man köra om man har det som mål med en snabb grupp, 8 timmars gränsen skulle ju vara kul att komma undan i så fall.

Startade i samma grupp som Leo och Lefty, dvs. 03:44.
Tog mig imål på 10:49 inkl. 37 minuter stopptid i depå.

Regn vid start men inte mycket vind, 7-10 grader varmt. Regnet slutade ganska snart men vägbanan var fortfarande blöt så man blev duschad iaf av sprutet från framförvarande cyklist. Minns inte riktigt var det började blir torrt på vägen men kankse runt 5-6 mil någonstans. Sedan var det ok väder, solen tittade t.o.m. fram ibland och temperaturen gnetade sig upp mot 12-13 grader eller så. Strax före Karlsborg (210km) börjde regnet igen, riktigt kraftigt till en början. Svepte en mugg blåbärssoppa och en mugg kaffe i depån och drog vidare. "Ingen idé att stå här och blir kall!" Vila kan man lika gärna göra på cykeln.
Vinden tilltog under dagen och när man svängde ut på stora vägen med 40km kvar till mål så var det motvind. Regnet hade i stort sett upphört vid det laget, men fortfarande mycket sprut från vägen.

Lite svårt att hitta en bra klunga efter Hjo (178km). Körde med ett bra gäng från Fagerhult (140km) men de skulle in i Hjo. Efter det blev det lite mycket ensamåking utan draghjälp.

trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,dricka,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,pissa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,äta,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,dricka,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,pissa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,äta,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,dricka,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,trampa,pissa,trampa,trampa,trampa

osv,osv.osv.osv.osv..................................

/Johan med startnummer 14100

Tog mig runt på 10.29 vilket känns ssm en helt OK tid med tanke på förutsättningarna (första rundan, regn och dåligt med träning de sista tre veckorna).
Jag startade 04.44 vilket betydde att jag slapp regnet på morgonen men fick det de sista 12 milen istället.

//Ola

Så nu har man gjort det man har hörts så mycket om. Jag visste inte hur det skulle vara, med facit i hand var det inte så hemskt som jag trodde, första rundan, som visade sig vara en av de värsta på länge. Målet var att komma runt på ca 11 timmar. Det tog 10 timmar och 10 minuter. Klart nöjd trots att jag missade drömgränsen med 10 minuter. Kroppen undrade nog vad fan hjärnan sysslade med när man stiger upp mitt i natten kl 02:00 kletar in sig i vaselin och tar på sig tighta lager lycra inför ett gäng halvfeta tyskar...därefter går ut välsmord, skruvar ihop sin cykel och börjar cykla trots 6 grader och regn!

När väl starten hade gått var det bara att inse, det man hade hoppats på att slippa, nämligen vätan fanns där och mycket vatten blev det! Strax innan Jönköping kom räddningen, nämligen en grymt bra klunga som hade som ett enda mål att komma runt pölen under 10 timmar. Hakade på och fick verkligen känna på hur underbar landsvägscykling egentligen är. Tyvärr tog mina energibars och liquid slut 4 mil innan mål och jag var tvungen att köra i egen takt i envis hård motvind.

Nu ca ett dygn efter målgång är jag redan sugen på att göra det igen.

Hej hej alla! Kul att läsa att ni har koll på mig, känns riktigt hemtrevligt! ;-)

Lyckades att komma runt på under 10 timmar vilket var målet, men planen var ju att slippa regn och kyla för att klara det, annars var jag tveksam om det skulle gå. Trots regnet och kylan så kändes det skapligt bra och planeringen höll bättre än väntat för att klara tio timmarsgränsen.

Mötte Lefty/Lars i startfållan och vi hann snacka lite, ändrade mitt klädval minuten innan start då jag såg att Lefty bara hade vindväst istället för jacka. Så jag tog av ärmarna från vindstopperjackan och det visade sig vara ett bra val för annars hade det blivit lite väl varmt. Körde ihop med Lefty i ett par mil, minns inte om det var innan eller efter Hästholmen som jag hakade på en snabbare klunga. Lite innan gränna kom det ett gäng glada norrmän som hade verkligen bra disciplin på klungkörning, de körde precis i rätt fart för min smak. De snittade ca 36km/h, på rakorna låg de på i 40-45km/m, uppför tog de det väldigt lugnt. Så i en av uppförsbackarna innan Gränna drog jag iväg för att hinna stanna och pinka, hakade sedan på dom igen efter kullerstenarna och i backen upp efter Gränna. De körde som sagt väldigt lugnt i uppförsbackarna och lite innan Jönköping så drog jag ifrån i uppförsbackarna då jag kände mig riktigt pigg. Körde solo i en dryg halvtimma, en bit efter Jönköping kom hela Nordea klungan ifatt mig igen och jag hakade på igen. Utbrytning lönar sig sällan, det visste jag redan innan, men jag var såpass "rastlös" när det gick sakta uppför att jag inte kunde hålla mig. :-D Sedan körde jag med dom hela vägen till Hjo(178km) utan att stanna, otroligt nog räckte 3 liter vätska ända dit bort.

En av hålltiderna för att fixa 10 timmar var Fagerhult(140km), max 4h30min dit då skulle det gå. Blev rätt glad när jag redan efter 4h5min var där, så det var med god marginal jag fortsatte vidare med norrmännen(de körde för Nordea och var från Oslo). I Hjo(178km) så tappade jag bort norrmännen, jag tror de körde igenom utan att stanna. När jag väl stannat kollade jag cykeldatorn och såg att snittfarten var uppe i 35.8km/h, var där efter prick fem timmar, skapligt bra! :-) Jag var dock rätt sliten efter att ha kört i fem timmar utan paus, så jag tog det lite lugnare fram tills Broviken(232km) som blev det andra och sista stoppet innan mål. Från Broviken hade jag tre timmar kvar att komma i mål under tio timmar, vilken kändes skönt då jag var rätt sliten i slutet. Piggnade till lite igen strax innan Hammarsundet efter att ha tryckt i mig lite gel, men motvinden var stundvis jobbig och det var sällan det kom några bra klungor som man kunde cykla med. Så de sista tio milen körde jag nästan solo hela vägen. I mål var snittfarten 33.1km/h. Total paustid ca 20 minuter.

Då det var såpass kallt och blött som det var så körde jag med exakt samma klädet hela vägen. Hade förhoppningar om att kunna lätta på klädseln efter Hjo, men det var ingen idé då det började regna igen. Har aldrig tidigare kört så "påpälsad" som i år, det var helt klart den jobbigaste rundan för min del. De tidigare fyra rundorna har varit mycket bättre väder, totalt har det väl regnat i tio minuter sammanlagt under de fyra rundorna. Bra jobbat alla som tog sig runt, det var tufft i år!!!

/Leo - 14621

Här tiderna från VR hemsidan:
Depå Resultat
Start 03:44
Hjo 08:45
Medevi 12:24
Mål 13:12

Jag startade 04:46 och höll ögonen öppna efter happystickers. Jag tror det var strax innan gränna som jag fick syn på en camelbak med en happymtbmärke.. Måste varit du Leo för jag låg också med Nordeagänget.

Hängde med ända till mittemellan Jönköping och Fagerhult där jag vurpade. Låg då långt fram i klungan (10-15man) och helt plötsligt var hjulet framför 20-30cm in på mitt hjul. Missade som tur var asfalten och prickade väggrenen. Bröt troligtvis en eller två revben.... det gör ont när man nyser kan jag lugnt konstatera....

Tog mig tillslut i mål på 10:09

/Kalle

KalleSimm: Ajaj, jag hörde vurpan, låg bara några meter framför i klungan då det hände... :-( Starkt kört att komma i mål med brutna revben, dessutom på tio timmar!! Jo, det var jag med Happymtb skylten på Camelbaken, såg inga andra andra som hade en liknande heller.

Var själv på väg att vurpa på exakt liknande sätt, framhjulet kom omlott med framförvarande och jag touchade i det rätt rejält däck mot däck men lyckades otroligt nog balansera upp cykeln igen...

/Leo

Gjorde min andra runda och rullade in i Motala på 11:36 vilket gjorde att jag klarade min målsättning som var cykla runt på under 12 timmar. Lyckades också förbättra min tid med 44 minuter från förra året så helt klart är jag nöjd med insatsen. Hade förmånen att ha en "privatkontroll" vi Habo (Mellan Jönköping och Fagerhult) där jag fick torra strumpor och tröja vilket var klart skönt. Jag hann åtminstone cykla förbi Hjo innan allt var blött igen.

KalleSimm:
Jag såg nog din vurpa, blev omkörd av en snabb klunga där och en person vurpade en bit framför mig på precis det sätt som du beskriver det hela.
Otroligt starkt kört med brutna revben och hoppas du tillfrisknar snart !

/Johan

Det var ingen upplyftande känsla att stiga upp mitt i natten efter 3 timmars sömn på ett hårt liggunderlag för att cykla 30 mil när man dessutom visste att det regnade och var under 10 grader varmt utanför. Som tur var regnade det inte när precis innan vi skulle starta 3:54. Det är skönt att få upp lite värme i kroppen om man nu nödvändigtvis skall cykla i regn och det skulle vi ju...

Vid första stoppet i Gränna kändes fötterna som klumpar som inte svarade på anrop. Vi, Baxter o jag, tog ett långt stop på cirka 15 min och tog av oss sockar och skor för att massera och smörja in fötterna med Tigerbalsam och vaselin. Jag svor ramser över försäljaren på Intersport som lyckades lura i mig att ta på mig syntetsockar istället för mina yllestrumpor. Som tur var hade det slutat regna ett par mil innan Gränna, så fötterna vaknade till liv tack vara Tigerbalsamet.

Sedan var det en njutning att cykla som varade ända till Karlsborg där vi välkommnades av ett kallt hällregn. Motivationen att komma snabbt in i mål ökade iofs drastiskt! Tog mig in på 9tim51min, så jag känner mig väldigt nöjd med det. Nu måste man ju cykla VR igen för att uppleva känslan att cykla 30 mil i en härlig svensk sommarnatt och dag.

Måste ge en eloge till KalleSimm som tog sig in på 10:09 med brutet revben, starkt jobbat!
/Anders

Jösses vilka tider ni gjort!!! *imponerad*

Själv är jag ändå nöjd trots att jag tog längre tid på mig runt. Början var ingen höjdare med ösregn, men det var kul att haka på dom snabba klungorna som kom. Ni skall tro att många tittade förvånat och sa uppmuntrande saker när man drog sitt strå till stacken och gick upp och drog med Mtb:en. Hög kadens blev det...
Så början gick riktigt bra, regnet påverkade inte mig mer än fysiskt. Lite vurpor såg man, var rejält nära att köra in i en fallande cyklist strax innan Karlsborg. På "andra sidan sjön" blev det svårare att hitta klungor som gick lagom fort, men det gick oftast att hitta någon ett par kilometer efter varje depå. Sista biten var ju som alla andra skriver ingen höjdare med regn och motvind, men jag hade en egen hejarklack i backen mellan Hammarsundet och Medevi så det gav ju lite extra motivation. Men skylta rätt för tusan, inte så skoj att upptäcka att det är ytterligare 5 km kvar när skyltarna sagt att man strax skulle vara i mål....

Nåja, tog mig tillslut i mål i min första runda på 12.45 varav "fikapauserna" var mer än 1,5 timme. Där kan man nog förbättra och man skulle få för sig att cykla igen.... (fast då inte på Mtb skulle jag tippa)

Ja det blev ju en blöt tillställning.
Träffade Leo och Pelle Hå i startfållan strax innan vi skulle ge oss av kl 3.44.
Vi hann växla några ord, IRL för första gången, innan vi rullade iväg samtidigt som regnet började strila.
Fram emot Hästholmen hängde jag och Leo med i en gigantisk klunga med ganska god fart. En klunga jag inte gärna ville släppa, men strax efter Ödeshög fick det till slut bli en nödvändig p-paus. Eftar att åter ha rullat igång kom jag snabbt ifatt Pelle Hå som inledningsvis valt att släppa den stora klungan. Regnet hade slutat men vägen var nu nästan kliniskt fri från klungor så tempot blev därefter. När det kom en ensam cyklist med lite högre tempo passade jag på att haka jag på. Det visade sig att han också tappat samma klunga vid ett liknande stopp. Vi hade sällskap fram till Gränna där vägen nu började torka upp.
Efter att ha rundat vätterns sydspets passerades Fagerhult, efter 4.21, med viss tvekan. Jag och Leo hade ju pratat om att göra vårt (enda) stopp där och kanske stod han och väntade. Anade dock att han var långt för trots att jag låg före tidsschemat, så jag trampade vidare, fortfarande med gott om vätska i bagaget.
Vätskan räckte till Karlsborg, där det blev ett kort stopp för påfyllning. En liten skön bensträckare efter 21 mil i sadeln non-stopp.
Upp mot Boviken kom regnet, rehjält dessutom. Klädseln, långärmad underställströja cykletröja ärmvärmare och vindväst gjorde dock att kylan var uthärdlig trots regnet.
Ganska piggi benen låg jag med i ett gott gäng upp mot hammarsundet, men när vi vände av mot bron, upp i motvinden var det ingen som ville hjälpa till och dra längre. Efter bron, slättlandet och den första långa backen kom HAMMAREN. Följande mil avverkades i knapp styrfart, me efter att ha tryckt in energibast och vätska i mängder återkom faktiskt krafternma och det gick att trycka på bra siata milen in mot mål. Tur det för det kom att bli knappt om tifd för att nå 10 h målet. Klockan stannade på 9.58, och jag fick min silver´medalj för den 5:e runda, så nu får det räcka med VR för ett tag ;-)

Grattis alla som fixade rundan trots väder och blesyrer.
Starkt jobbat, inte minst Leo som väl som vanligt blev Happy-bäst !?

Mvh / Lars

Leo: Du gick i mål en minut efter mig och klådde mig således med hela 19 minuter om jag inte räknat fel (min starttid var 03.26). Attans! Jag skulle aldrig gett efter för koffein/kaffesuget i Boviken och Medevi. Nästa gång blir det en RedBull i ryggfickan.

De sista tre kilometrarna in mot mål måste varit de längsta i världen (eller är det bara jag som inbillar mig?). Annars är jag nöjd med min insats 10.54 i min första start och det med en hel del solokörning. Nästa år blir det SUB 10 som mål.

Första gången för mig. Slutade på 12:05. Ganska nöjd trots allt. Körde på en ny sadel(!) Men lyckades klara mig utan skavsår ändå. Längden på loppet var inte det jobbiga utan det var kylan. Siktar på under 10 timmar till nästa år. Jag är impad över alla "motionärer" som trampar runt på damcyklar med jumpaskor. Och tar sig i mål! Snacka om vilja.
/Johan

Tillbaka
Topp