saltgurkan skrev:
-------------------------------------------------------
> Selast skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > geologen, ditt inlägg var fantamig det bästa
> jag
> > läst på happy på mycket mycket länge!!!
> Ett
> > jätte jätte jättestort +1 på det!
>
>
> Nä, inlägget var bland det sämsta jag läst på
> happy på mkt länge ;). VR har nog ganska stor
> slagsida åt positiv effekt för de flesta.
> geologen har aldrig cyklat Vättern för att han
> tycker att det är för farligt men ändå
> kläcker han titt som tätt ur sig åsikter
> baserat på andras upplevelser. Tramsigt. Ja,
> Vätternrundan är lite långt och sjukt jobbigt
> för många, men det är också det som är
> tjusningen med loppet och anledningen till att man
> kör det år efter år :)!
Jag har åkt Vättern ett antal gånger och håller med geologen till 100% i det han säger om att den blivit ett monster full av trötta muppar som utgör en fara för både sig själv och andra. Jag har personligen svårare och svårare att motivera mig att köra loppet, speciellt när man upplevt hur bra det skulle ha kunnat gjorts om man lagt manken till. Ta ett lopp som Vattenfall Cyclassics som går i Hamburg med över 20 tusen deltagare. Här stänger man av i princip hela innerstaden i miljonstaden Hamburg för att man ska slippa dela vägen med bilar. Varför går inte detta i Vättern? Nummerlappsutdelningen i Hamburg går på max 5 minuter dagen före loppet, varför ska man stå i kö i timmar i Motala? Och så vidare, och så vidare.... Visst finns det en charm att åka Vättern men jag blir i alla fall mer och mer trött på det amatörmässiga sättet som tävlingen genomförs på. Det är dessutom mycket dyrt att delta vilket gör bitterheten över "Kalle Anka" arrangemanget ännu större. Men du har givetvis rätt till din uppfattning precis som jag har rätt till min eller hur?