Vätternrundan 2017 - Nästa steg...

julgus

Aktiv medlem
Uppdatering 2017-03-07
En ledig plats finns i gruppen. Återkom asap till mig om intresse finns. Antingen sub8.30 eller sub 10 (helst sub8.30 för där är vi färre).

Det rör sig lite mellan grupperna. Det ser ut som sub8.30 kommer att bli lite mindre än vad tidigare påannonserats. Så är det sub10 anmälda som känner att kroppen är på topp så är ni välkomna att byta.

Alla har inte svarat på mitt tidigare utskick. En påminnelse är skickad.

Uppdatering 11/1
Jag har nu (äntligen) fått samtligas uppgifter från VR kansliet. Jag kommer inom kort att skicka ut ett mail med en länk till ett formulär i Google forms. Genom att svara på frågorna detta får vi in mer information om hur vi bäst går vidare.

UPPDATERING 1/11 - Vad händer nu?
Jag har adresserat VR kansliet med förfrågan om att få ut fullständig deltagareförteckning. När jag har denna så kommer samtliga att kontaktas via mail. Därefter behöver respektive grupp formeras och ledare utses. En ledare finns för sub8:30 men mig veterligen har ingen tagit på sig ledarrollen för sub10. Samtliga i sub10 bör fundera om detta är något som de kan ta på sig. Jag har bra material som jag kan dela med mig av till intresserade.

UPPDATERING 27/10
Nu är det definitivt fullt och inga nya platser kommer att bli tillgängliga. 40 platser totalt med starttid 06:24. Som det ser ut nu när gruppen är fylld så kommer 23 st kommer att cykla med sub10 och 17st cyklar med sub8:30 ambition.

UPPDATERING 26/10
Fredrikshof startar samtidigt som oss o de hade 2 platser över. Dessa har vi fått. En av dessa är tagen så det finns alltså EN sub8:30 plats kvar!
Först till kvarn!

Vi blir alltså 40st som startar, 23 sub10 och 17 sub8:30 när gruppen är fylld!

UPPDATERING 23/10
Gruppen är nu fylld, dvs alla 38 platser är nu tagna.
Ska bli kul detta!

UPPDATERING 22/10
2 platser kvar till sub8:30 sugna! Sedan är gruppen om 38 full varav 23 st har sub10 ambition. Passa på! Starttid 06:24.

UPPDATERING 21/10
Efter kontakt med VR har jag lyckats få loss 3 platser till. Därmed är det definitivt stopp enligt VR. En av dessa 3 är sannolikt bokad så det finns alltså 2 platser till för cyklister med sub8:30 ambition.

Det blir då totalt 15st sub8:30 o 23 st med sub10 ambition. VR 2017 med start 06:24 ställer alltså Happyride.se upp med 38 cyklister när alla platser är fyllda!!

UPPDATERING 21/10
Glädjande nyheter! Vår tilldelade grupp om 35 platser med start 06:24 är nu full! Men eftersom att det finns fler som är intresserade har jag adresserat VR med en begäran om ytterligare platser. Dessa är främst avsedda för sub08:30 gruppen. Vi får se vad VR svarar.

Det blir ett imponerade sällskap som startar tillsammmans och vi får nu tillsammans planera för att det blir en trevlig resa!

Som det ser ut fn så är det 23 st med sub10 och 12 med sub0830 ambition. Notera att det är möjligt att byta ambition inom gruppen om någon skulle vilja det.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Då finns det bara 1 (EN) sub 08:30 plats kvar i Happyride.se VR grupp 2017.
Nu kan du inte vänta längre - snart ryker den sista platsen och alltså möjligheten att starta kl 06:24 tillsammans med ett suveränt gäng!
Anmäl dig NU!

UPPDATERING 12/10
2 sub 08:30 platser kvar! Det är just nu alltså 10st sub0830 cyklister samt 23st sub10 cyklister.
2 st till behöver vi alltså som kan tänka sig en rejäl utmaning 2017!

Så vad väntar du på! Ta chansen nu att jaga runt pölen med Happyride och med en ypperlig starttid 06:24!

Och avseende sub10 gruppen så blir det ett lagom stort gäng och ger er ypperliga möjligheter att få en trevlig resa. Helt perfekt egentligen!

Uppdatering 7/10
Vi har fått 5 platser till, totalt alltså 35 platser. 3 är kvar efter att samtliga på väntelista har fått plats.

Det är sannolikt en viss övervikt totalt för sub10 cyklister så kvarvarande platser viks i första hand för sub0830 gruppen.
Så, jaga rätt på några sugna sub0830 cyklister!

Uppdatering 6/10
5 har ej betalt. Vi har 2 på väntelistan.

Uppdatering 6/10 kl 08:34
Gruppen är härmed full. Vi har dessutom 1 på väntelista. Är det så att man inte tänker fullfölja sin betalning (7 har ej betalt) så är det väldigt bra om man snarast raderar sin plats till förmån för de i väntelistan.

Uppdatering 5/10 kl 20:48
Nu är det bara 1 platser kvar så det fungerar inte att vila på hanen! Fördelningen mellan de föreslagna gruppindelningarna sub8.30 & sub10 är lite oklar men sub10 har troligtvis övervikt. Så sugna sub8.30 cyklister efterlyses!

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anmälningsförfarande till Happyride VR2017 grupp 06:24:
Uppdatering 30/9

Skicka PM till mig from idag till den 23/10 för att få gruppkoden. När gruppen är fylld så meddelas detta.
Notera att VR förbehåller sig rätten att återbetala om grupp ej blir fylld.

Ber er notera att anmälningsavgiften ska betalas relativt snart så att vi i möjligaste mån slipper anmälda som sedan drar sig ur betalningen.

Oavsett hur vi sedan grupperar oss för resp tidsmål så krävs det träning inför VR. Vi genomför loppet som en grupp där samtliga ska hjälpas åt. Med detta sagt bör man alltså kunna avsätta tid för träning motsvarande respektive tidsmål.

Lite tidigt kanske men poll ger en indikation att en sub8.30 och sub10 grupp kanske kan bildas. Men, det saknas fortfarande cyklister som vill starta på en bra tid med ett inspirerande tidsmål så sprid budskapet!!

Jag kommer att returnera den första gruppen, dvs den grupp med start 01:02 till VR inom kort då intresset var obefintligt för denna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering idag den 28/9:
Vi har idag tilldelats ytterligare en grupp om 30pers med starttid: 06:24. Gruppanmälan möjlig fram till den 27/10.
Detta är en ersättning för önskad starttid runt 12, dvs sub9-gruppen. Det är dock ej tvingande med sub9 som ju en 12 tid var.

Jag sätter upp en poll där en röstning dels visar intresset av att deltaga, dels vilket tidsmål som de flesta önskar för gruppen.
https://goo.gl/2qGE3x

Fyller vi gruppen så är det inget som hindrar med grupp i grupp med olika tidsmål.

Återkommer med datum när pm kan skickas till mig för att erhålla gruppkod.

Kul tycker jag! Denna tid är ju rikigt bra och klart mer intressant än den förra!
---------------------------------------------------------
Vi har tilldelats 1 grupp om 30 platser med start 01.02. Är du sugen på att cykla med Happyride är detta något för dig.

Jag föreslår följande:

1. Tidigast kl 10.00 på söndag den 25/9 tom 2/10 kl 10.00, dvs en vecka, kan man skicka ett pm till mig.
2. Du erhåller då gruppkoden som behövs för att ansluta till Happyrides VR grupp med start 01.02.
3. Allt annat övrigt får var och en sköta själv, dvs betalning mm.

Jag meddelar när grupp blir full om den blir det annars går platser tillbaka till VR efter den 2/10. Notera också anmärkningen nedan.

Trist att vi inte fick roligare tider. Jag vet att vårt önskemål kom in bland de första så de prioriterar sannolikt på andra grunder.
Fyller vi gruppen ökar sannolikt våra chanser till bättre tider 2018.

Observera: Jag ser nu när jag läser det finstilta i deras utskickade material att man INTE är garanterad en plats om vi INTE fyller hela gruppen! (Det blir bättre o bättre detta....) VR förbehåller sig rätten att då återbetala avgiften till den anmälde och ge förtur till annan grupp.

Hej!
Jag får frågor om VR2017.

Fråga:Finns det något intresse från Happyride att skapa Vätternrundan grupper?
Svar:Vi har anmält intresse för 2 grupper. En grupp med målsättning sub10 o en sub9. En med start på morgonen och en med start runt 12 på lördagen. Utfallet av dessa önskemål kommer i slutet på september då vi också erhåller gruppkoderna för respektive grupp.

Fråga:Ska jag anmäla mig hos Vätternrundan om jag vill cykla?
Svar:Om ni avser att cykla VR och kanske vill göra det i någon av kommande grupper ska ni göra en intresseanmälan hos VR (mina sidor). Ange ingen gruppkod för dessa har vi ju inte fått ännu.

Fråga: Hur bokar man en plats i någon av dessa grupper?
Svar: När gruppkoderna kommer kommer dessa att kommuniceras. Det blir då lite först till kvarn över det hela. Hur detta går till kommer att kommuniceras i god tid innan bokning av plats i grupp. Mer om det när vi fått utfallet avseende grupper, dvs starttid och storlek.

Fråga: Vad gäller i övrigt?
Svar: Ta redan nu ställning till att det kostar en slant att cykla VR och betalningen ska in kort efter att platsen är klar. Med detta sagt så kanske vi kan undvika att man bokar en plats i en grupp och sedan drar sig ur betalningen. Fundera också över dina möjligheter att träna så att gruppen når önskat mål. Oavsett grupp så krävs träning och det är gruppen som når målet genom att hjälpas åt.

Fråga: Jag har anmält intresse i andra trådar eller via mail om att jag vill vara med i grupp. Gäller detta som anmälan?
Svar: Nej. Notera att inget tidigare anmält VR-intresse gäller, dvs i någon tråd här på Happy eller liknande, utan då koderna kommer så får man vara med och boka en plats. Allt kommer att påannonseras i god tid.

Slutligen:
Jag har varit i kontakt med VR-kansliet 3 ggr för att reda ut detta med förbokade grupper och anmälningsförfarandet. De medger viss röra och de tar till sig de åsikter som jag framfört.

Önskemål:
Denna tråd kanske kan nålas i forumet tills respektive grupper är fyllda? Därefter kan kommunikation inom grupperna ske på annat sätt.

Senast ändrad:
Svårt att svara. Rullsnitt ligger på 35km/h i 30mil. Är vi ett gäng, typ 20-30, samtränade med kapacitet att hjälpas åt så är det naturligtvis enklare.... Så haka på och hjälp till!
ee sa:
Gjorde IM cyklingen på 6.06 (180 km) fjol, är sub9 möjligt?

Gruppen som startar på morgonen kan den delas upp i olika grupper beroende på målsättning? Har ju talats om en grupp som cyklar runt i ganska hög fart, men stannar i alla depåer.

vanm sa:
Gruppen som startar på morgonen kan den delas upp i olika grupper beroende på målsättning? Har ju talats om en grupp som cyklar runt i ganska hög fart, men stannar i alla depåer.

Och den är fortfarande i allra högsta grad aktuell. Jag kommer vara med och ansvara för morgongruppen. Sist det var på tal var vi ett gäng som var intresserade av FastFart30 med generösa pauser. Jag hoppas få med några som är mer erfarna av upplägget i praktiken så jag aldrig cyklat med ett FF-upplägg. (Jag var anmäld till tre berg med samma upplägg, men stoppades av förkylning.)

Nu avvaktar vi dock om vi får platser innan vi går vidare.

Klurar själv på om jag kommer hinna träna för sub 10 eller köra en högre fart mellan depåerna och stanna vid varje. Har precis köpt hus så det blir en del tid spenderat där. Har en kollega som vill cykla för första gången så det kan nog passa för honom att stoppa vid varje depå.

Jag tänkte förslå en poll efter att vi fått info om starttider. Dels för att få veta hur många som är intresserade öht, dels vilket tidsmål som lockar flest. Får vi en 12 tid så kravet minst sub9 men blir vi många så är det ju inget hinder att vi skapar grupp i grupp.

Manurhin2 sa:
Är det önskemål om hela startgrupper ?
Kommer det isf att delas på ex en sub-8 och en sub-x på dagen ?

M

Kul!! Är intresserad av sub10 för vr17.
Körde med happyride i somras start 04.08. Tyvärr splittrades vi happymedlemmar ganska tidigt men jag och en till härifrån rullade in på 10.28.

Nästa år är mitt mål under 10!

Fråga gällande mina sidor vättern: ska man anmäla att man vill cykla själv där nu för att senare anmäla med gruppkod? Kanske jag som är seg men det är luddigt och infon ovan hjälpte mig ändå inte :)

kallebalik sa:
Kul!! Är intresserad av sub10 för vr17.
Körde med happyride i somras start 04.08. Tyvärr splittrades vi happymedlemmar ganska tidigt men jag och en till härifrån rullade in på 10.28.

Nästa år är mitt mål under 10!

Fråga gällande mina sidor vättern: ska man anmäla att man vill cykla själv där nu för att senare anmäla med gruppkod? Kanske jag som är seg men det är luddigt och infon ovan hjälpte mig ändå inte :)

Jag är nog också intresserad av SUB10, just nu är vi 4 st utanför Happy som tänkte försöka iaf. 3x10 min stopp, 33-34 kph i rullsnitt...

kallebalik sa:
Strakka sa:
Jag är nog också intresserad av SUB10, just nu är vi 4 st utanför Happy som tänkte försöka iaf. 3x10 min stopp, 33-34 kph i rullsnitt...

Tänkte ni anmäla på egen hand till vr eller va har ni för plan?

Det verkar ta lite tid och förra året var det väldigt splittrat så nu har jag och två andra skapat en grupp med SUB10 som gemensamt mål.

Happyride har tilldelats 1 grupp om 30 platser med start 01:02. Alltså inte alls vad vi önskat. Hur går vi vidare?

Senast ändrad:
Hhhm segt. trist tid då det kommer va mörkt några timmar..

Har som mål sub10 men va tusan, jag är flexibel bara jag får vinterträna :)

Alternativ kan ju vara att dela upp gruppen i 2. En för sub9 o en för sub10

Måste vi fylla hela 30 kvoten för att gruppanmälan ska gå igenom?

Var väl ingen toppentid för start, men för min del med målet att gå med upplevelsegruppen så blir lite mörkerkörning en ny aspekt.

Blev först glad av att se rubriken o sen detta besked. bara en grupp och på sämsta tid.

inget man betalar extra för

Bumpar och ber alla intresserade att ta del av anmälningsförfarandet överst i tråden. Notera särskilt att VR förbehåller sig rätten att återbetala anmälningar i en grupp om gruppen inte blir fullbelagd.

julgus sa:
Bumpar och ber alla intresserade att ta del av anmälningsförfarandet överst i tråden. Notera särskilt att VR förbehåller sig rätten att återbetala anmälningar i en grupp om gruppen inte blir fullbelagd.

Kan ju lika gärna skapa en grupp där en anmäler den "som vanligt". Sämre tid blir det inte, men 500 kr billigare PER PERSON.

Jag svarar på deras mail och efterfrågar en annan tid. Tyvärr känns det svårt då de beklagade sig att vi inte fick det vi önskade och att de omedelbart vill veta om vi inte vill ha gruppen då andra står på tur. Avsäger man sig gruppplatsen lär man väl bli placerad sist i önskekön. Det känns något utsiktslöst.
PinHead sa:
start 01:02 känns inte så intressant, går det inte att ligga på och försöka få en annan tid?

Javisst, sedan får man se om man får en plats... helt klart ett alternativ.
Edarion sa:
julgus sa:

Kan ju lika gärna skapa en grupp där en anmäler den "som vanligt". Sämre tid blir det inte, men 500 kr billigare PER PERSON.

Jag funderar en hel del kring det här. Jag är verkligen inte sugen på en start mitt i natten... Det verkar ju inte heller som att vi får platsen om vi inte kan fylla alla platser, kan vi det?

Jag har inga problem att hänga med andra grupper där jag har kompisar som cyklar, men var sjukt sugen på upplägget cykla snabbt och ta mycket paus. Det är inte de intresserade av. Jag undrar därför hur det ser ut nu. Är det många som har nappat och anmält intresse?

Kort och gott... Arbetar vi (någon) fortfarande för att vi ska bli 30 pers? Eller rann det ut i sanden när starttiden var så kass?

Aa när tiden inte va tiptop så hoppade iaf jag av. Jag har valt att trampa med en lokal cykelklubb istället.

D som e trist är ju att man förlorar alla 30 platser om man inte kommer upp i just det antalet. Verkar inte vara nåt superstort intresse nu får jag en känsla av....

Status 26/9, antalet anmälda:0st.
Kronfiasko alltså som det verkar.

Jag har full förståelse för detta. Dåligt starttid + extra kostnad.
Mitt intresse försvann också med starttiden. Hade sett fram emot en starttid på lördagen med sugna sub9 cyklister.

Jag tror att jag köper mig en billig plats nära inpå och sedan solokör med andra grupper och ser om man kan få en respektabel tid iallafall.

bump o såja.. nu börjar det trilla in lite intresserade.. kul.. en bra bit kvar till att fylla gruppen om 30 pers men en bit på väg.

Det bör uppmärksammas att 06:24 är en riktigt, riktigt bra tid, väl värd en liten extra kostnad. Den ger större möjligheter till en trevligare resa och bra totaltid än många andra sämre tider!

Det ÄR jobbigt att börja sina 30mil med att kanske gå upp mitt i natten eller tom innan midnatt...

Som jag uppfattar det så finns det inget intresse för den första grupptiden. Jag föreslår att vi returnerar den till VR så den kan omdisponeras till bättre behövande. Invändningar?

Senast ändrad:
Jag är på! Vad är status för eventuellt mål?

Röstar på sub8 eller 8:30

Vad tror vi om gemensamma träningar iår? Va svårt ifjol men tror det behövs!

Senast ändrad:
Jag är med på träningar i Stockholms närhet, oavsett tidsambiton.
Har legat på 34-35 i snitt på de 6 motionslopp jag har gjort på mitt första LVG-år.
Siktar på sub 10 till VR2017.

Jag är intresserad sub 10 eller möjligen 9. Bor I blekinge.

Kanske finns möjlighet till att skapa 2 grupper I gruppen om intresse för sub8 och sub10 är stort.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp