Vätternrundan 2018 [Intresseanmälan]

Som sagt.. lägg ut koden offentligt här och/eller i en ny tråd med tex rubriken Happy Vätternrundan 2018 gruppkod eller liknande så kommer det att trilla in tillräckligt med folk i gruppen. Just nu känns det som om de flesta är oroliga över att det inte ska bli av och därav få anmälda.

Har ens alla fått ett PM? Jag har inte fått ett men med tanke på allt strul så kanske man får leta upp en annan grupp eller trampa runt sjön själv.

Jag skrev iofs tidigare i tråden att den som inte hade fått PM p g a olika orsaker skulle höra av sig till mig, jag har inte hört något dock.

Ska själv inte cykla med det här gänget, men vill gärna se att ni ändå får ihop en hel grupp.

Tyvärr är det lite så att för få engagerar sig för att få ihop det.

Blir det några sub10:or härifrån eller är hela happyvätternkollektivet på avhopparhumör? Åkte på 10.25 i år men då var vi bara 2. Under 10 vore fint men kul om det blir några.

Med risk för att ni kastar ut mig men vi söker fortfarande SUB 10-cyklister.

Starttid ca 06:30 och en stark klunga på 30 personer.

Läs mer på facebook.se/timeforghana eller timeforghana.se

Bilagor

• FINAL.png
    FINAL.png
    296.9 KB · Besök: 142
Finns det fortfarande platser til Happy SUB10, och hur gör jag.
Bor i Karlstad cyklar både MTB och LVG + annat pulshöjande.

G.S sa:
Finns det fortfarande platser til Happy SUB10, och hur gör jag.
Bor i Karlstad cyklar både MTB och LVG + annat pulshöjande.

Det finns en hel del platser kvar då endast 7st är anmälda. Gå in på Vätternrundans hemsida och följ instruktionerna som står tydligt där. Gruppkoden hittar du i tråden hår i forumet som heter Vätternrundan 2018 [Gruppkod]

Hva hender om vi ikke blir 30?
Er det noen som har info og kan sende meg...
Vi er to som har meldt oss inn men ikke betalt enda..

Mvh
Odd

Osolli sa:
Hva hender om vi ikke blir 30?
Er det noen som har info og kan sende meg...
Vi er to som har meldt oss inn men ikke betalt enda..

Mvh
Odd

Jag har varit i kontakt med Carola på Vätternrundan och hon har bekräftat att vi kommer att få våra platser även om vi inte kommer upp i 30st deltagare. Händer samma sak vid anmälan till VR 2019 så kommer hon dock att plocka bort dom.

Så börja anmäl er nu så vi blir ett gäng. Jag har en bra kontakt för boende inte långt från starten med bevakad cykelparkering.
Finns det intresse för boende så kan jag ta på mig att kolla upp detta, jag kommer oavsett bo där. Jag tycker även att vi försöker hitta en gemensam tröja till rundan.
Finns gott om billiga alternativ från t.ex Wish.

Takk! Har vi blitt enige om sub tid? 9 eller 10 timer? Fins det noen PM som er sent rundt?

Boende synes jeg höres ut som noe som er interessant.

Og drakter skal vi ha!

Nå er vi to til som har betalt. Vi er fra Stockholm/ spånga.

Hvor mange er vi og har vi noen bedre måste å kommunisere på? Vi skal vel forsöke med en trening eller tio för vi cykler?
Krevs det å kvalificera? Så at fredrikshof skal kjöre kvalifikasjonslöp...

Osolli sa:
Nå er vi to til som har betalt. Vi er fra Stockholm/ spånga.

Hvor mange er vi og har vi noen bedre måste å kommunisere på? Vi skal vel forsöke med en trening eller tio för vi cykler?
Krevs det å kvalificera? Så at fredrikshof skal kjöre kvalifikasjonslöp...

Att träna alla tillsammans blir nog svårt då vi är ganska utspridda i landet.
Det krävs ingen kvalifikation för att få vara med, vi har vår starttid garanterad.

Jag har skapat en plats för fortsatt snack, skriv en e-postadress till mig via PM eller här så skickar jag en inbjudan.
Gäller givetvis alla som ska vara med och cykla.

Til dere som er anmeld och betalda: gå med i Facebook Vätternrundan 2018 happyride.se

Så kan vi peppe hverandre der gjennom en hard vinter!

Hei bromspedal
Kan du meldt deg inn i Facebook gruppen? Tror det er lettere å kommunisere der. Tenkte å höre om boende og drakter..

Mvh
Odd

Hej!
Första gången jag cyklar Vättern , anmälde mig och betalade in idag efter att jag fick starttiden 23.18.

Nu undrar jag.. jag vill köra typ sub7/8. Hur fasen hittar jag någon att hoja med ?
Grupp? Går det anmäla sig till grupper efteråt?

Hei
Jeg vet ikke enda. Han som startet gruppen har som du sikkert lest måtte hoppe av.
For meg er det første gang, men syklet i å CV på mtb på 3.11, så tempoet burde være OK. De andre får svare for seg. Resten er under planlegging. Du er hjertelig velkommen til å være med å planlegge.

Mvh
Odd

Fundby sa:
Hej!
Första gången jag cyklar Vättern , anmälde mig och betalade in idag efter att jag fick starttiden 23.18.

Nu undrar jag.. jag vill köra typ sub7/8. Hur fasen hittar jag någon att hoja med ?

Är du elitcyklist?
Känns konstigt att du ställer de frågorna om du är så elit att du vill cykla med SUB7/8.
SUB7 är ändå 42,86km/h i snitt.

MichaelOberg sa:
Fundby sa:
Hej!

Är du elitcyklist?
Känns konstigt att du ställer de frågorna om du är så elit att du vill cykla med SUB7/8.
SUB7 är ändå 42,86km/h i snitt.

Jag tycker inte frågan är så konstig. Han skriver bara att han inte har cyklat vättern innan, det är många elitcyklister som inte har gjort det. Dessutom behöver man inte vara elit för SUB7, men det hjälper kanske. SUB7 är det antal amatörer som klarat också.

Jo visst kan det vara så men jag tror ändå att är man på SUB7-nivå vet man svaret på de frågorna som ställs. ?

Vet du hur många som klarar VR under 7?
Hittade informationen att 2011 var det 55 st. Tror de var 350 ca som klarade under 8 samma år.

MichaelOberg sa:
Jo visst kan det vara så men jag tror ändå att är man på SUB7-nivå vet man svaret på de frågorna som ställs. ?

Hittade informationen att 2011 var det 55 st. Tror de var 350 ca som klarade under 8 samma år.

Men hur många elitåkare var med bland dom 55?
Alltså dom som lever på sin cykling.

Konkret sa:
MichaelOberg sa:

Inom LVG? En vild gissning är att det är väldigt få. Inte ens Ludvigsson är garanterad en stallplats.

Fundby sa:
Hej!

Du är ju ute i god tid så jag hade hört mig för hos de kringliggande cykelklubbarna för att se om några där har någon liknande satsning
och sedan börja träna med den gruppen.
Jag har svårt att tro att du kan hitta ett gäng via nätet som kan tänka sig att cykla med en "utböling" utan att ha tränat med dom innan.
Hittar du ett gäng så kan du oftast byta tid i Motala för den nätta kostnaden av 200kr.

Strakka sa:
Konkret sa:
MichaelOberg sa:

Inom LVG? En vild gissning är att det är väldigt få. Inte ens Ludvigsson är garanterad en stallplats.

Exakt. Isf var ju alla amatörer.

Jag blev tvungen att avstå att anmäla mig pga sjukdom med operation till följd. Kommer inte att hinna fixa formen till VR2018 men får sikta på 2019 så blir det grupp då hänger jag på.
Jag önskar er lycka till och hoppas ni får kanon väder med en riktigt bra runda till följd.
Blir spännande att se eran tid.
Kör hårt!

Osolli sa:
Til dere som er anmeld och betalda: gå med i Facebook Vätternrundan 2018 happyride.se

Så kan vi peppe hverandre der gjennom en hard vinter!
Är det nåt fel här på forumet eller?
Jag kanske är omodern, men jag tycker det verkar lite konstigt att köra Vätternrundan under ett cykelforums namn (happyride), men flytta hela diskussionen kring det hela till en helt annan plattform...

Nu börjar det bli dags att ta tag i planeringen av den här aktiviteten.

Ska vi köra i matchande tröjor?
Hur många stopp gör vi och var?
Vi är just nu ganska få i gruppen, stannar alla vid en punka eller får den som drabbats klara sig själv?
Finns det några lopp som ni andra vet att ni ska köra innan, jag har två inbokade här i Skaraborg som jag ska köra. Viken Runt (70 km) och Tranrikesrundan (100km). Tror att respektive datum är 10 och 26 maj.
Någon som inte har boende ännu?

Vet vi ens hur många som satsar på sub 9 alt 10? Jag hade ju tänkt 10. Ska jag under nio är det dags att träna hårt ;)

Samma kläder vore kul, ingen värdering på utseende..
Förra året stannade jag Ölmstad, Karlsborg och en kortis Hammarsundet (plus en pissepaus vid ekerbrott..). Funkade bra men andra kanske tycker 2 stopp räcker?
I och med att vi är så få tycker jag man kan stanna ett par/tre gånger vid punka eller liknande.
Halvvättern som uppvärmning veckan innan. Kanske Yngaren runt.

Inget boende. Åker dit till start.

Sent skall syndaren vakna!

Hur ser det ut med att hoppa på subgrupper nu i efterhand?

Tänkte sikta på sub9 då jag de senaste två åren åkt på 9.41 och 9.57 med 20 mil träning inför loppen. Har rätt stora möjligheter att öka träningsmängden radikalt i år.. Eller spänner jag bågen för hårt?

9.42 åkte en kompis och jag och hittade lite sporadiska klungor att rulla med ett tag (bland annat Roslins cykel som var ett riktigt trevligt gäng). 9.57 åkte jag i princip ensam eller fick dra i 25 mil då jag fick en starttid som inte verkade matcha något annat än 14timmarsåkare och någon enstaka best som såg ut att försöka komma i mål innan soluppgång efter att ha startat på morgonen. Vet inte om de var rädda för att smälta när de blev träffade av solens strålar.

Hei Kiwi
Vi er i år 11 som skal kjöre på sub10 i år. Vil du värda med, så er du super välkommen!

Send med i såfall en pm med mailadresse og jeg skal sende eventuell Kode.
Mvh
Oso

Hej!

Finns det någon möjlighet att cykla med någon av Sub9-grupperna? Jag cykla förra året på 9:23 och då började jag cykla racer en månad innan loppet. Så goda förutsättningar för en ännu bättre tid i år.

Vänliga hälsningar Elias Kayal

Det börjar dra ihop sig inför vättern.
Vilka tider kör alla happyriders?
Själv fick jag en vad jag tror inte så optimal starttid vid 19:30.

Tillbaka
Topp