Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju småländska höglandet ändå. Far min har cyklat Vätternrundan i snöfall. Tåssingarna kan gått få lite extra värme svenska sommarmornar.Schyssta strumpor gör mycket, överdrag ska inte underskattas men det är varmt i Juni i Sverige.
Hur många watt tappar man på att peka finger mot personerna som dumpar spik på vägen då?Att låta bli att vinka till de som står längs vägen ger MASSIVA förbättringar.![]()
Mm, gäller att öva såna småsaker innan man ger sig ut om man nu prompt måste vara i rörelse exakt hela tiden. Kör man med en kompis eller egen grupp kanske man kan planera in såna stopp. Men det går ju inte att säga till en helt annan grupp att stanna till för att man ska få av sig ett plagg. Proffsen på TV byter ju till och med skor och tightar till axlar på hjulen i farten (Lucky Sport Cycling nyligen). Kanske overkill på Vättern för någon som inte har en servicebil efter sig. Men man bör absolut kunna hämta mat från bakfickorna och äta på cykeln, sträcka sig efter vattenflaskan osv utan att stanna.Appropå vindjacka, en polare gjorde ett rookiemisstag när han skulle cykla med en sub7 klunga för några år sen (gamla banan). Han startade med vindjacka och tänkte att den är väl inga problem att ta av sig efter några mil om det blir för varmt. Efter några mil började han bli kokt och började fippla med vindjackan som dessutom fladdrade och bromsade farten. :)
Att få av sig jackan var dock lättare sagt än gjort i 45kmh. Han lyckades få upp dragkedjan helt, så nu var det inte lika varmt längre, men jackan fladdtade såklart ännu mer och det började ta på krafterna. Strax innan jönköping insåg han att han måste göra ett sista försök att få av den fladdrande jackan annars skulle han inte orka hålla klungan.
När han till slut fått av sig jackan orkade han inte täppa luckan och fick släppa.
Att folk inte övar på att ta av och på kläder i farten blir jag lite förvånad över. Jag får av mig ben/knävärmare i farten utan större problem.Appropå vindjacka, en polare gjorde ett rookiemisstag när han skulle cykla med en sub7 klunga för några år sen (gamla banan). Han startade med vindjacka och tänkte att den är väl inga problem att ta av sig efter några mil om det blir för varmt. Efter några mil började han bli kokt och började fippla med vindjackan som dessutom fladdrade och bromsade farten. :)
Att få av sig jackan var dock lättare sagt än gjort i 45kmh. Han lyckades få upp dragkedjan helt, så nu var det inte lika varmt längre, men jackan fladdtade såklart ännu mer och det började ta på krafterna. Strax innan jönköping insåg han att han måste göra ett sista försök att få av den fladdrande jackan annars skulle han inte orka hålla klungan.
När han till slut fått av sig jackan orkade han inte täppa luckan och fick släppa.
Just benvärmarna har jag lite problem med.Att folk inte övar på att ta av och på kläder i farten blir jag lite förvånad över. Jag får av mig ben/knävärmare i farten utan större problem.
I en tillräckligt lång backe har jag tagit av mig även skorna för att kunna ta av mig mina inte särskilt elastiska Gorewear WS-benvärmare.Jobbigt att dra ett par smala benvärmare över skorna i storlek 47.
Hade jag aldrig vågat, men då är jag iofs en fegis.I en tillräckligt lång backe har jag tagit av mig även skorna för att kunna ta av mig mina inte särskilt elastiska Gorewear WS-benvärmare.
02:26 dessvärre.Detalj i sammanhanget, men när startar ni @JohanRR ? Solen går upp 3:52, det är ganska ljust ett tag innan det. Lagen kräver reflexer vid "mörkerkörning", så från typ 3:30 eller så är det inget lagkrav.
Jag kör väl kring 3 bar, kanske något mindre fram för komfort.Men det viktigaste är väl däckstrycket?
TS, vad har du för tryck, hur mycket väger du och cykeln?
GrymtI en tillräckligt lång backe har jag tagit av mig även skorna för att kunna ta av mig mina inte särskilt elastiska Gorewear WS-benvärmare.
Hade jag aldrig vågat, men då är jag iofs en fegis.![]()
Det var inte i VR utan under ett lugnare randonnelopp,Grymtsjälv tycker jag det är jobbigt nog att äta och dricka när det går i 37/39 i klungan
![]()