Vätternrundan - ska jag köra?

Pelle: Jag vet ju inte exakt hur du känner inför loppet, men jag skulle nog ta mig en rejäl funderare.

Var i samma sits förra året. Första Inlinesloppet i Sverige Cupen. Formen kändes ganska OK, men jag var inte riktigt 100% sugen på att tävla. Vet inte varför, det bara kändes fel vid just detta tillfället.

Åkte till Göteborg och körde skitkasst. Orkade inte bry mig om jag blev 1:a eller 10:a. Redan när jag anlände till tävlingsbanan kände jag att jag helst skulle vilja vara hemma istället. Som sagt, formen var OK men den mentala formen var inte på topp.

Sedan dess har jag inte ens haft inlinesen på fötterna! Detta är ju ganska skumt, Inlinesen hade ju fram till dess varit det roligaste jag visste.

Med facit i hand skulle jag absolut avstått från denna tävling.

Mitt tips till dig är att lyssna enbart på dig själv och dina känslor inför loppet. Känns det inte positivt så avstå! Även om du tar dig runt kommer det (som du säger) kanske att bli på bekostnad av motivationen resten av sommaren.

/Ola

Tack Stampe för Ekerötipset! Måste testa det när jag fått på mina knobbisar igen. Det är ändå värt respekt att köra 17 mil på MTBdäck på vintern. Av någon anledning är det ju mycket tyngre på vintern även när det är snöfritt, tycker jag.

Fredrikshofvare är snälla människor! Och långsamma:-) Ungefär som klubbarnas Volvo:-) Skämt åsido så är det faktiskt en trevlig och prestigelös klubb där alla hälsar när man möter dem. Sånt gillar jag, det hör till god cyklistkultur att man hälsar på varandra när man ligger ute och kör. Dessutom har de (ni) en bra webbsida med ett synnerligen levande forum och bra köp/säljsida.

Tillbaka
Topp