Vätternrundan.

Ëjja2

Ny medlem
Vätternrundan.
Tja.

Emma, 20 år. Frisk!

Jag har länge drömt om att köra vättern.
Och belsutade mig nog konstigitvis idag, för att göra ett försök.

Men, jag vill ha hjälp med träningsschema, och lite pushning.
Så, jag vänder mig hit.

Jag har cyklat till och från på racer i några år, men haft uppehåll från den mesta träningen under ca ett år nu. I grund och botten är jag Innebandyspelare, men har tvingats sluta pga ledbanden i vristerna. Älskar att träna, och kämpar alltid in i det sista.

Finns det någon som känner att det skulle vara roligt att starta upp mig och följa mig till dagen D, så hör av er så berättar jag mer.

Vätternrundan.
Det är as-simpelt att fixa Vättern.
Gå med i din lokala cykelklubb häng med på träningarna och lär dig av andras misstag.
Anmäl dig till Vänern runt som går ca 3 veckor före VR. Där får du massor av bra träning och lär dig effektiv klungkörning dessutom får du en lite lagom formtopp inför vättern. ( kanske får du även lite social träning)

Gör du detta, så är Vättern grislugn.

http://ock.ovation.se/site.asp?ID=179

Senast redigerad av en moderator:
Vätternrundan.
Det går kanske samla ihop ett gäng från Gävle/Sandviken-området och träna med? Hänger gärna på. =)
Skulle kunna starta en tråd om racer i området.

Vätternrundan.
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Vänern runt verkar vara gratis så då får du
> mat och logi.

Njae.. "Avgiften är 1750 kr till och med den 25 april." ;-)

Vätternrundan.
Vänern Runt är ett riktigt roligt 3-dagarslopp.
Körde år 2002, var tom roligare att cykla 56 mil på 3 dagar
än att cykla Vätternrundan. Rekommenderas !!

Vätternrundan.
Hej!

Vättern grejar du lätt om du dels har cyklat racer innan och samtidigt har ambitionen att träna mycket cykel i vår!

Skulle jag bara cykla vättern skulle jag fokusera på att minst köra ett längre distanspass varje vecka (cykla inte ensam utan träna på att ligga tajt i en klunga). Detta skulle jag kombinera med ett intervall pass på 6 st 8/2min intervaller (8 min aktiv på 85% av max med 2 min vila mellan varje intervall). Sen skulle jag lägga in ett något kortare distanspass där tempot är lite högre än på det riktigt långa distanspasset, detta för att höja tröskelnivåerna i kroppen så at du klarar köra lite hårdare under en längre tid.

Lycka till!

mvh // Daniel

Tillbaka
Topp