Vättlefjäll...

Erövrarn

Ny medlem
Vättlefjäll...
0910200551.JPG ht=544

0910240071.JPG ht=544

Detta grymma område med skitroliga tekniska leder... ♥♥♥
Efter införskaffandet av ny hoj har jag (+kompisar) kört två höst-rundor.
Igår var det blött och sviiiiiinhalt på stenar, rötter och spångar... och svinkul! :-D
Vurpor (som alla gick "bra") och många tjut och ooooaaaaaahhh blir det... (¨,)
0910240091.JPG ht=544

Startade vid Jennylund. Hade ingen "plan" för rutten... det blev som det blev... ;-)
Runt Surtesjön, sen tog vi av på Bohusleden nånstans... och kom till slut runt hela "varvet" och tillbaka till Jennylund.

Mötte 3 glada cyklister på ett ställe... och både vi och dem var ungefär lika förvirrade... :-D
Kanske några happyiter?

Vättlefjäll...
Siktar på en tur på lördag...
Kanske relativt tidigt... typ 10.00 från Jennylund... Grillning&fika vid Kroksjön nånstans, max 2 timmar senare...
Är du på, MadMag? ;-)

Vättlefjäll...
ska det bli grillning oxå :)
ja det är jag nog, om jag inte ska köra lite pushbike i ale bikepark. vi kan väl höras på mobilt telefoni;)

Vättlefjäll...
endast OM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vädret är bra OCH familjerna vill ut i skogen och grilla körv, så javisst... ;-)
parkerar de vid Rördalen och knallar till Kroksjön så är det nog rätt lagom för dem...
hörs på den mobila telefonin så får vi se hur det blir, jajjemen...

Vättlefjäll...
Fantastiskt område där alla man cyklar förbi dessutom bemöter dig med respekt och är trevliga. Inte så vanligt i delsjön inte.

Jag hade gärna följt med på lördag men kör en annan tur från franssons kl 10.00. Men ok nästa gång då!

Vättlefjäll...
Jag har redan anmält mig till en annan tur på lördag annars hade jag hängt på det är ju änna min hemmabana.
Hade tängt köra en happy-vättleride på lördag men Leo han före med sin så det fick bli den.

//Gerry

Vättlefjäll...
ja det lär det bli, hoppas bara du har fått tummen ur å köpt dig ett par riktiga skor. så man slipper skämmas för att du kör med fegis trampor nu när du har vabbat så mycket;)

Vättlefjäll...
Haaaaah! ;-)
Så här ser d ut när man vabbar...:
0910300041.JPG ht=544

SPDshoes verkar jag tydligen avvakta med lite till... vet itte varför egentlich... de är förmodligen värda investeringen...
Men kanske finner jag en liten uppsättning lämpligare träningskläder idag... men det är inte säkert...

Vättlefjäll...
Bidde varken spdpedals eller träningskläder ida dö... så varsågod visa bilden!! :-D
Hoppas hinna kika på ett gött ställ (jacka&byxa) innan turen imorrn...
Men e man ute i lika god tid som man brukar vara, så lär d itte bli nåt mä d, nä... :-D

Lea e itte sjuuuuk, Mangan!! ;-) Å hur kan du se att Maja itte har feber på den bilden då? =-D
Fast hon har iofs inte feber längre, så lite rätt har du... men hon va itte välkommen på dagis ida ändå, så i den frågan hade ja inget val... :-o

Ses imorrn! :-P

Vättlefjäll...
Det är inte så att ni tänker ge er ut i Vättlefjäll imorgon?
Jag "letar" efter en söndagstur.

I annat fall blir det en tur utmed "gröna spåret" i Tuve.

Vättlefjäll...
Dagens Vättlerunda, med Mangan och Lövgärd!
0911010031.JPG ht=544

MadMag in action!! Stackarn klarade sig med livhanken i behåll som tur är!! ;-)
0911010041.JPG ht=725

Grillpaus vid vindskydd vid Stora Kroksjön nära Rördalen!
Familjer och barn mötte upp där! Så jäkla gott det var när solen var framme!
0911010091.JPG ht=544

0911010101.JPG ht=657

0911010111.JPG ht=725

Vättlefjäll...
Oj, den vurpan av MadMag var rejäl, och snabb reaktion att få med den på bild.
Och så en klassiker när man är ute med hungriga barn, elda korv....

Vättlefjäll...
MadMag är en van och erfaren vurpare, har jag förstått vid det här laget... ;-)
Men den här var nog i värsta laget även för honom... :-O

Egentligen cyklade jag bakom honom, men när jag såg att det började gå illa, så körde ja förbi i nerförslutet och slängde mig på backen och rotade upp kameran ur ryggsäcken och "Klick" där satt den!!! :-P

Korvgrillningen var grym och uppskattat av alla närvarande... i solskenet!!

Vättlefjäll...
Blöööött å sketet å lerigt i Vättlefjäll idag! :-P
Jobbigt och skitkul! Blev långt och tröttsamt för en klenis som mig idag... krampkänning i låren!

Här kommer polarna ner bland ljungen:

PB290167.JPG ht=544

PA

PB290170.JPG ht=544

Lövgärd

PB290178.JPG ht=725

Vättlefjäll...
Jag vill prova vättlefjäll nån dag med någon som känner till området. Om man kör bohusleden (för den heter väl så där också???) är det en bra början att utgå ifrån då ?

Vättlefjäll...
Jag är inte hundra på särskilt många stigar i Vättle själv...
Har flax att jag ibland åker med en orienterar-dåre som utforskat varje kvcm där... ;-)
Bohusleden är nog absolut en bra början att utgå från... men kika på hur själva Vättlefjällsleden går, den är fin...

Senast redigerad av en moderator:
Vättlefjäll...
Första gången ever man cyklade skog mä pannlampa... :-D
Blev en sväng runt Surtesjön i Vättlefjäll...
Några missöden på vägen = extra krydda... :-P

Lövgärd

PC0201811.jpg ht=725

Jag ;-)

PC0201841.jpg ht=725

Vättlefjäll...
Var i från utgick ni i går?
Jag bor i Lövgärdet och kör gärna någon kvällstur i veckan om jag kan få sällskap då jag inte gillar att köra omkring själv i mörkret trots att jag hittar i området efter att kört omkring där i många år.
Just nu har jag inte batteritid för mer än en timma men det blir nog snart ett batteri med mer kräm.
Häng gärna på min nyårstur som har blivet en tradition.
Utgår från Vättlestugan 31/12 kl 10.00
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1283192/1283727#msg-1283727

//Gerry

Vättlefjäll...
Vi har utgått, och kommer nog utgå, från Jennylund... iallafall då gubbarna från Bohus och Älvängen deltar... :-P

Vi kommer inte köra kvällsturer så ofta. Vi får se...
Det var mest en test.. men en kul test... och Lövgärds Lupine-lampa va äckligt grym!! (vill ha)

Nyårstur låter spännande... ;-)

Vättlefjäll...
Ingen vättletur, men väl en Hisingsparks- & SvarteMosse-tur i söndags.

Utsikten är himla trevlig från punkten ovanför Slätta Damm...

PC0601881.jpg ht=544

Anders kedja var dum...

PC0601891.jpg ht=544

Inte alla bitar av denna tur... är värd att upprepas... (men många) ;-)

Hisingen.jpg ht=654

hjd_hisingen.jpg ht=374

Tillbaka
Topp