Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Robert skrev:
-------------------------------------------------------
> Hedlund skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > undra varför de inte gör växelöron till
> > universal del? lite som bromsbackar
>
> Du menar väl inte bromsbackar till skivbromsar?
> Där är det nog minst lika illa med varianterna.
> :}
>
> /Robert
Har själv en Cyclepro, som bekant så finns inte företaget momentant... Ska man bara plocka ett växelöra som är snarlikt med det jag har nu? blev lite fundersam när robert sa att det var sketnoga...
btw, lite kul att det heter växelöra på svenska men växelöga på tyska... :)
Fredrick
Kör själv på en Avanti easton competitor, skit dyra växelöron till den hojen och svåra att få tag på, ska se om jag kan få en polare att fräsa till några på hans jobb.
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> mitscat skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > btw, lite kul att det heter växelöra på
> svenska
> > men växelöga på tyska... :)
>
> Växelnäsa på spanska och växelmun på ryska!
> :P
Om man ligger i lite så kan man ju bygga en hel kropp av internationella växelöron :D
Det som är det viktiga är att dom passar och att växeln hamnar på ungefär samma avstånd från hjulet.
Vet att till Kona coiler har dbs eller om det var cresent ett öra som passar lika bra vilket gör det ganska enkelt att få tag på öron till dom iom att det ofta då finns hos "vanliga" cykelhandlare.
Så ett tips till kan vara att plocka loss ditt växelöra och gå till din/dina cykelhandlare och jämföra mot vad dom har, har du tur finns det en som passar där.
Har ett nytt öra över passande till en Cyclepro Sol/Corona om någon är intresserad. Tror även att det passade några heldämpade Cresent modeller runt -03.
Mitscat: Jag har också en cyclepro och jag har handlat från derailleurhanger. Växelörat jag köpte var något tjockare än orginalet men funkar bra. Visserligen är den cykeln en pendlare nu och används inte i skogen.