Växlande växlar!
Hallojsan!
På det senaste så har jag inte kunna cykla alls då mina bakre växlar på min Peak dirt "26:a har börjat växla av sig själva.
Exempel;
Ifall jag ska växla ner till en uppförsbacke så ska det vara 6-5-4-3-2-1.
Istället så blir det; 6-6-6-5-6-5-4-5-4-3-4-4-4-3-2-2-1-2-1-2-1.
Vad jag vet så ska inte riktigt växlarna bete sig såhär. :)
Växlarna 'hoppar' väldigt mycket fram och tillbaka. 3:an går knappt att använda längre då den vill hoppa till 4 eller 2 hela tiden.
Cykeln blev nyligen inställd och riktad, så är det någonting som jag kan ha gjort?
Cykeln är just nu upphängd i taket i mitt rum, har svurit väldigt mycket åt att jag inte kan fixa det.
Har tagit av alla delar, rengjort, oljat om, ställt tillbaka inställningarna. Fortfarande samma sak!
Har inte lust att punga ut med några pengar här inte, då min ekonomi just nu består av snabbnudlar och billig ravioli.
Kan jag göra något för att kontrollera så den fungerar som den ska?
Tacksam för svar!
P.S Jag söker även tips på en cykel med så breda däck som mjöligt.
Helst överdrivet breda. :)
På det senaste så har jag inte kunna cykla alls då mina bakre växlar på min Peak dirt "26:a har börjat växla av sig själva.
Exempel;
Ifall jag ska växla ner till en uppförsbacke så ska det vara 6-5-4-3-2-1.
Istället så blir det; 6-6-6-5-6-5-4-5-4-3-4-4-4-3-2-2-1-2-1-2-1.
Vad jag vet så ska inte riktigt växlarna bete sig såhär. :)
Växlarna 'hoppar' väldigt mycket fram och tillbaka. 3:an går knappt att använda längre då den vill hoppa till 4 eller 2 hela tiden.
Cykeln blev nyligen inställd och riktad, så är det någonting som jag kan ha gjort?
Cykeln är just nu upphängd i taket i mitt rum, har svurit väldigt mycket åt att jag inte kan fixa det.
Har tagit av alla delar, rengjort, oljat om, ställt tillbaka inställningarna. Fortfarande samma sak!
Har inte lust att punga ut med några pengar här inte, då min ekonomi just nu består av snabbnudlar och billig ravioli.
Kan jag göra något för att kontrollera så den fungerar som den ska?
Tacksam för svar!
P.S Jag söker även tips på en cykel med så breda däck som mjöligt.
Helst överdrivet breda. :)
Senast redigerad av en moderator: