Veckans pendlarvurpor

Mike å

Aktiv medlem
Veckans pendlarvurpor
Ja nu när det helt plötsligt vräkte ner en massa snö som genast blev förvandlat till is på cykelbanorna så fick man vinterns första pendlarvurpa.

Trots att det knappt var styrfart i böjen (den såg hal ut) utanför Handenterminalen så låg man bara där på backen helt plötsligt.

Att köra fixie ger en helt ny skräckupplevelse när man kommer i lagom fart på en cykelbana med hyfsat underlag och helt plötsligt i styrlampans klena sken ser några meter med blankis som korsar ens färdväg:)

Har saknat mina WXC300 hela veckan:(

Får ta och skaffa ett W240 fram så man åtminstone har lite styrförmåga.

Så hur många fler är det som slått på arschelet i veckan?

Veckans pendlarvurpor
Orsaken man skaffade dubbat, spelade ingen roll att man visste att det var halt om man var beredd på att slå omkull, plötsligt låg man bara där. :(

Hoppas du klarade dig utan skador.

Veckans pendlarvurpor
Jodå det gick bra.
Blev mest förbannad för jag trodde att den nya jackan gick sönder (händer ju alltid med nya prylar) men den klarade sig oxså helskinnad.

Har lite beslutsångest för vilket bakdäck jag ska skaffa pga platsbrist.
Sitter 32mm nu och då är det inte mycket plats kvar, måste byta utväxling så att jag får bak hjulet om något bredare ska få plats:(

Veckans pendlarvurpor
Nu älskar jag min fixie ännu mer. Varenda isfläck jag ser måste jag utnyttja för en skidd, och det är underbart =) men det kommer helt säkert att leda till en krash, men det kan de ju vara värt =)

Veckans pendlarvurpor
Inte än i år, men förra året innan jul någon gång vurpade jag ur typ stillastående position precis innan jag skulle parkera cykeln. Resultat: knäckt armbåge och ett par veckor i mitella. Problemet var väl att jag föll helt okontrollerat, fattade inte att jag höll på att halka förrän jag låg där. Nu för tiden har jag en helt annan respekt för underlaget.

Veckans pendlarvurpor
Skadeglädjen skall vi inte glömma heller. Vem har inte hört nån värsting med 300+ dubb på varje hjul glida förbi när du kämpar för att stapla fram till nästa stolpe.

Sen när dom svänger in framför en, parkerar cykeln och ska just ta första klivet och halkar åt helvete, huvud i trappor. Tur hjälmen inte hunnit av.

Veckans pendlarvurpor
En inte lika självförvållad vurpa.
På väg till plugget imorse hann jag bara cykla några kvarter, kommer till en tvärgata där mötande bil tänkt köra in, vilket han gör. Enda haken min cykel och jag var ivägen.

Cykel : Framhjul - skrot
: Framgaffel - skrot
: Ram - Troligtvis skrot (skev)
: Vevparti - skrot

Innehåll i väskan
: Dator - in på service (Viktiga skolarbeten utan backup)
: Extern Hårddisk - Service (mycket kul grejjer)

Som tur var blev det bara materiela skador och lite blåmärken, har tid hos läkaren imorgon för säkerhets skull.

Till alla andra pendlare
Ta det lugnt och var uppmärksamma. Jag hade tur kunde gått mycket värre

Veckans pendlarvurpor
Førra vintern lekte jag runt med min fixie. Så næra till allt att jag itne behøvde cykla, det hær var bara før att det var sååååå roligt att sladda runt med 23mm slicks på vintervæglag! Kænns næstan som att ha frihjul, bara att sluta trampa nær man vill, utan något motstånd..

"Can you feel that?"
- "No?"
"Exactly, no friction!"

Jag jobbar på fiskebåt i Norde fram till jul, så jag får inte riktigt uppleva cykelterrorn ænnu!
Men siktar på att vinterkitta fixien till vintern!

Veckans pendlarvurpor
Jepp, isbelagd kullersten. Bröt tumnageln. Kom ganska lindrigt undan med andra ord.
Undra om dom fått in mina dubbdäck på Cykel City(hände utanför deras butik lustigt nog).

Veckans pendlarvurpor
lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Kænns næstan som att ha frihjul, bara att sluta trampa nær man vill, utan något motstånd..

Så det är det alla fixie entusiaster längter efter ;)

Veckans pendlarvurpor
Kör med big betty GG fram, FläskAlbert bak, det har släppt bak men inte fram. Fanken, kört den hela sommaren så med, guldframdäck. Håller helt ok fram, för hellasterräng, kör man massor kan tänkas att man får byta en gång mitt i säsongen med, så två framsulor på en säsong, men det är det värt tycker jag.

FA bak slits ungefär lika snabbt som BB GG fram.

Tillbaka
Topp