Velocity A23 32 hålsfälg eller motsvarande köpa var?

jonas-ni

Aktiv medlem
När jag tvättade cykeln idag upptäckte jag en ordentlig buckla i framfälgen på mitt navgenerator-hjul. Fälgen är en Velocity A23 32-hålsfälg i silver för fälgbroms.
Enklast att bara köpa en ny likadan fälg tänker jag. Men webbshopen där jag köpte hjulet har inte fälgarna längre. Om jag minns rätt var det något med dem de inte gillade. Inte heller webbshop nummer två som tidigare haft dem har dem längre. Finns de inte längre att få tag på i vettiga webbshoppar?
Vad ska jag ha istället? Det vore trevligt att återanvända befintliga ekrar.

Alternativ två som jag hade tänkt vänta med till jag bytt till skivbromsad cykel är att skaffa en fälg med högre profil. Det är alltså till ett 32-håls SON-nav. Vilka ekrar rekommenderas isåfall?

Senast ändrad:
Crocko sa:

Nu, ja! Det var den sämsta checkout jag sett på länge. Och det är tydligen tvångsregistrering som gäller, de flesta webbshoppar där jag handlar har ett gästalternativ, det är ändå 2019 inte 1999. Hade det inte varit för att jag var ganska motiverad hade jag avbrutit köpet.

NLC sa:
Kanske H Plus Son Archetypes kan vara ety alternativ till A23 ?

Jo, det kan det nog vara. Alldeles särskilt som framhjulet vanligen paras ihop med ett bakhjul med en sån fälg. Nu hanns det inte funderas så mycket då min hjulbyggare går på semester strax efter Vätternrundan. Inom kort är alltså en svart A23-fälg på väg till mig från Wiggle, tack för tipset Crocko.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp