Vem är du? Vad har du för jobb?

Racerman

Ny medlem
Vem är du, Vad har du för jobb, och hur ofta hinner du träna/cykla?

Jag börjar.

Jag heter Johan, är cykelbud i Stockholm och jobbar varje vardag mellan 8 och 5. Brukar oftast vara helt död i kroppen efter men försöker komma ut på en liten löprunda efter jobbet eller så hänger jag på gymmet ett tag. På helgerna blir det oftast en MTB tur samt en löprunda. Cyklar på en Wilier Montirolo på vägen och en K2 HT200 i skogen.

Dom flesta kallar mig Fischer, det tycker jag passar bra! Jobbar för tillfället på Ikea i Sundsvall men kommer snart byta till Max i Åre. Jag cyklar så ofta tiden tillåter det. Träning är inget jag gåller på med aktivt längre utan de är turerna på hojen som är min träning. När jag väl cyklar gör jag det på en Brooklyn Machine Works race link (#114) med lite gött gött på.

// Fischer

Heter Jakob och jobbar inom psykiatrins slutenvård i Uppsala. Tränar när jag har tid och inte är allt för slut i skallen efter jobbet. Cyklade riktigt aktivt (lvg) upp till jag va 18 för 10år sedan men nu är det mest för att hålla flåset uppe och för att de är kul. Äger 2 cyklar 1 specalized rejser och en Bianchi Fixed.

Senast redigerad av en moderator:
hasse heter jag och jobbar som tekniker åt peugeot här i ljungby i småland.
har tävlat i mtb cross country för ca 10-13 år sen och har nu på senare tid tagit upp cyklingen ingen för att få lite motion och framförallt för att jag testade en polares cykel för ett tag sen och hade glömt hur kul det var.
cyklar dock väldigt oregelbundet.

Har vi inte haft såna här trådar förr? Hmm...

Nåja, Mårten heter jag (näääää?!), 21 år. Pluggar juridik och säljer clowncykeldelar samt hittar på galna projekt som jag sedan försöker genomföra. Har bara 8 timmar schemalagt plugg i veckan ungefär så det mesta görs efter eget huvud. Eget företag = egna tider utom när det kommer ett gäng ordrar i klump i vilket fall det blir lite jobbigt - men kul. Det som ställer till det är mina galna projekt... :P

Cyklar så mycket jag hinner. I våras låg jag på ungefär 3-4 timmar om dagen ett tag. Hoppas på att kunna köra det igen i höst eftersom jag mådde jäkligt bra av det sånär som på lite trasiga kroppsdelar. Kör clowncykel (aka. trial) och har föga förvånande en BT Raven 8.0 kittad med prylar från Heatsink och Trialtech... Tänka sig va...

Daniel heter jag , är bara 18 så jag går tredje året på gymnasiet. Ska förövrigt börja cykla mtb efter ett långt uppehåll, innan cyklade jag street .

Jag heter Daniel och pluggar Rättsvetenskap på Karlstads universitet. Cyklar räcer så mycket som möjligt när det är fint väder, och håller mig inne gärna med näsan i någon lagbok
(helst arbetslagstiftningen).

Har en cykel Scott speedster S40 som skall kittas upp med 105 komponenter, en sambo som avskyr
min ögonsten (Cyklar och pysslar mer om räcern än vad jag gör med henne) samt två bortskämda katter.

Gillar; Min sambo, Missan och Nellie och Räcern kanske lite arbetsrätt, det beror på...

Tjo!

Jag heter Fredrik, 23år, arbetar som tandtekniker. Dvs när ni ramlar och sabbar tänderna är det jag som bygger nya xD
Pendlar till å från jobbet på en Brave dirt/street maskin, (http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=67112) då ekonomin inte tillåter ytterligare en riktig cykel får den med sin tunga SS fungera som stigmaskin också ^^ Försöker komma ut i skogen åtminstonne två ggr i veckan å gymmet ska besökas tre. Men där fuskas det rejält kan jag erkänna.

Var ska man börja?
Henrik heter jag, är 22 år och pluggar till ingenjör vid LTU inriktning Arkitektur, gör just nu min sjumånaderspraktik åt Skellefteå Kommun. Har börjat cykla lite lätt, tog en 5-milstur ut till stugan i söndags. Men det har blivit relativt lite cykel efter nyköpet av en Radon ZR Team 6.0. (20-30 mil kanske på 2 månader) Försöker intala mig själv att det beror på praktiken.

dags att slå ihop denna tråden med dejtingtråden så får se vi se vilka som får napp?

*edit - glömde ett par ord

Blev visst döpt till Peter men kallas allmänt för putte (undantaget min fru när hon är arg på mig :-)
Lyckats ta mig över 50 strecket och flämtar runt på en Cube MTB
Jobbar åt ett större IT-företag och leder ett Nordiskt Malware protection team där vi bygger skyddslösningar åt stora företag.

Edit: Stavningen idag, lämnar en del att önska

/putte

Mathias, äldre pojkslyngel/ yngre gubbtjyv

Jobbar på Jaguarverken (Giant importören för dom som inte vet), Cyklar så mycket jag hinner och har lust med, annars så är det foto och målning som gäller. Träning är obefintlig om man inte räknar in cykling då det är på schemat, föddes ganska välskapt så är nöjd.

Cyklar på en Giant Glory (näää) som behöver lite kärlek.

Heter faktiskt Svein och inte sven som jag forsöker lura alla med.
Är en *snuskgubbe med en riktig godis påse* som lever under asyl i swe efter en fruktansvär flykt
från Norge..

Jobbar som cykelmek samt skruvar med lite på småbrummande motorer (gräsklippare,motorsågar mm )som jag oxå brukar lura på pengastinna medborgare i form av nya när jag övertygar dom att den beggade som dom köpte förra året inte blir billigt och laga..

Cyklar var dag i en eller annan form, men ingen aktiv träning tycker jag rör mig så mycke endå
då man har en hög energisk *mördarhund * som älskar röra på sig.

//sven

Peter heter jag, vegetarian och allt som oftast mobbad för det.
Ganska nyligen hemkommen från London var jag pluggade lite musik.
Vikarierar som postis för tillfället, samtidigt som jag försöker klura ut någon utbildning som ska sökas och förhoppningsvis genomföras.
Har också på sistonde försökt skaffa jobb som cykelbud men inte lyckats nå vidare.
Så mycket suger jag.
Jag cyklar runt 300km/veckan mest landsväg och pendling sen springer jag en hel del och styrketränar på gymmet.
Har blivit mer och mer övertygad om att ge mig på mountainbike mer än landsväg då jag gillar lera och alltid haft talang för att bära blåmärken och skrapsår med stil.
För tillfället sätter dock ekonomin stopp för sånna tankar.

Heter Oscar som mitt nick bor mitt i gbg stad. Jag älskar lera å natur som ger mig avkoppling och distans från mitt vanliga jobb som sytemarkitekt. Cyklat i hela mitt liv och är smal som en räka. MTB mer seriöst i 3 år ca 3 dar i veckan året runt även löpning. Annars är resa å mat mitt stora intresse.

Heter John är 38 bast. Jobbar som affärschef inom ett mellanstort byggkonsultföretag (ca 80 anställda) i sverige (ingår i en sammantaget större int koncern sedan i våras). Är även ansvarig för vårt kontor i Skövde samt är IT-chef i bolaget. Dock tycker jag mest om att jobba med de som övriga i firman gör så jag lägger ca 65% av min tid som projektledare och besiktningsman i byggprojekt. (Jobbar åt fanders för mycket pga den flerfaldiga rollen, självvalt och inget att gnälla över).

Utöver det har jag familj med tre barn, 6+6+12 år gamla.

Cyklar för nöjjet och för att hålla mej igång, efter att ha suttit still under många år efter att ha slutat med fotboll och bandy. (Upp till tidiga tonåren terränglöpning, simning och längdskidor)

Bor i Stöpen utanför skövde, och med lite matematik och förnuft iner ni med fakta enligt ovan att det ibland blir svårt att hinna ut på stigarna så ofta som man önskar.

/JPL

Jan, 27 år, GBG, IT-konsult.
Försöker pendla 34km om dagen på fixien.
Cyklar i skogen så ofta som jag har lust/möjlighet (allt från 0 till 7 dagar i veckan).

Adam här! Pluggar Maskinteknik 180p på LiTH. Jag cyklar helst nerför, men har inte tillgång till berg i närområdet. I sommar har jag försökt dra igång xc-cyklingen på "allvar", men har inte riktigt haft tid pga jobb på annan ort. Säsongsarbetat som gräsklippare i Oslo två sommrar i rad.

/Adam

Tjenare, Oskar heter jag och håller hur i Uppsala.

När man som jag är 17år så pluggar man på gymnasiet, för min del så är det Tekniska programet på Fyrisskolan som gäller. När jag inte plugga, cyklar eller sover så jobbar jag som mek. på Team Sportia.
Blir tyvärr inte så mycket cykling för mig just nu, men när allt stämmer så blir det minst en dag i veckan med DH.

Miche heter jag och mina intressen är min ungar i första hand, cykling (AM men intresset har dragit mer åt FR och lokal DH är dock rätt feg jmf. mot andra här i gbg), närkampsystem, samhället, konst samt matlagning och annan livskvalite'. Har ett gediget teknikintresse. Gillar naturen, är verkligen skönt att ibland dra ut på ensamturer och flumma runt.

Jobbar fn. som systemingenjör på Saab. Arbetar främst med kravsättning, förhandling av krav och teknikstudier så som prestandaanalyser mm på system som radar (flyg-, mark- och marinaradarer) och radiokommunikation (främst datalänkar). Rätt kul jobb faktiskt då man får verkligen sätta sig in a alla teknikdicipliner som används, bl a. RF, analog- och digitalteknik, mjukvara (SW ocg FW), mekanik, kraft samt även miljökrav (både mekaniska och elektriska). Har arbetat inom samma branch i snart 11 år men kommer att byta branch om 2,5 mån, byter både jobb och företag, blev head hauntad :-)

Tja, david här snart 26 bast å jobbar på sketna volvo som montör på nattskiftet. sover mest cyklar knappt alls men kanske blir en ändring nu när man kanske får a-kassa om man blir sparkad.

Erik var namnet, 24 år
Design engineer står det på visitkortet (cad-slav på svenska)
Cyklar till jobbet ett par dagar i veckan, downhill är klart cykelgrenen som lockar mest, hänger ibland med på någon sloppy eller happyride.
Innan jag upptäckte att cykling är en väldigt skoj sysselsättning som funkar året runt så ägnade jag mig mycket åt wakeboard. Är nog bättre på det än på cykling men cykling är väldigt mycket mer lättillgängligt och tillräckligt skoj =)

Som mitt nick antyder, Dan,35 år gammal.Pappa till Emma, född -06. Intressen. min familj, cykla. Samt Mora hockey.. Cyklar trainer pga allvarlig mtbkrasch i juni. Hjärnblödningar som följd.Trots hjälm, den sprack, men räddade mitt liv. Landade på huvudet på en rot... Innan vurpan mycket cykling, både mtb och lvg. Efter vurpan trainer.. Jobbar vanligtvis på ambulans, inte nu, sjukskriven. Sjuksköterska. Perfekt att jobba på ambulans, mycket fritid till familj och cykling. Cyklar på Bianchi (lvg) och Crescent(mtb). "Drömmer" om en cyclocross. Gärna Fixie inc´s "Pure Blood". Såå dnygg.Har tappat suget efter MTb pga kraschen, inte rädd, men vill inte att familjen ska känna den oro, jag vet kommer att komma om jag ger mig ut på mtb igen. Mycket om kraschen , hoppas att det inte stör. Ett sätt att bearbeta för mig kanske.

Tillbaka
Topp