Vem sänder TDU

Vem sänder TDU
Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Det verkar vara ganska kört för oss i sverige.
> Man får väl leta upp en sportbar i stan som
> smugglat till sig ett kort med tillgång till sky
> sports.

[inlägg med stockholmsperspektiv]

Finns det några ställen som överhuvudtaget är intresserade av att visa cykling?

[/inlägg med stockholmsperspektiv]

Vem sänder TDU
Vissa sportbarer är ganska schyssta när det inte går stormatcher på tv. Ofast så går ju cyklingen under dagtid medans större matcher sänds på kvällstid. det är inte ofta det är knökfullt på en sportbar vid 10-11. Å krögaren e väl bara glad om det kommer kunder dit då innan lunchen som sedan sitter kvar ett tag å kikar på TDU samt kanske köper lite mat å dryck under loppet. Nu e det ju ganska lungt på fotbollsfronten men kan ju krocka med vissa golfsändningar å NHL kanske?

Någon som vet en sportbar som defenetift kommer sända TDU så hakar jag gärna på dit :)

Vem sänder TDU
"Men va fan, ska alla börja bry sig om en skittävling nu bara för att LA ska vara med..."

ok, det är konstigt att detta platta lopp på 6 dar har fått protourlicens, men något skitlopp är det inte. för australiensarna är det betydelsefullt som fan, särskilt för deras continentallag, samt för spurtare som graeme brown och william walker.
att LA är med gör ingen skillnad, även en motionär som endast är genuint intresserad av touren förstår att LA inte kommer att kunna hävda sig i denna typ av tävling. det har han uttryckt själv också.

Vem sänder TDU
> Nu e det ju ganska lungt på
> fotbollsfronten men kan ju krocka med vissa
> golfsändningar å NHL kanske?

down under betyder väl att loppet kommer att gå under prajm-tajm med svenska mått mätt.

Senast redigerad av en moderator:
Vem sänder TDU
Jonka skrev:
> "Men va fan, ska alla börja bry sig om en
> skittävling nu bara för att LA ska vara med..."
>
> ok, det är konstigt att detta platta lopp på 6
> dar har fått protourlicens, men något skitlopp
> är det inte.
>
> att LA är med gör ingen skillnad,

Enligt min (snabba och säkert ofullständiga) trådsökning så har Tour down udner refererats i 2 inlägg 2004, ett inlägg 2006, och sen bara sen en massa sen LA tillkännagav sin comeback. Nån skillnad verkar det göra.

Vem sänder TDU
Sändningen lär väl börja runt midnatt? eller tänker jag fel nu.

Jag håller inte med toshiba om att det är en "skittävling". Startfältet är starkt med flera bra spurtare och allroundcyklister.
Startlistan

Vem sänder TDU
" Enligt min (snabba och säkert ofullständiga) trådsökning så har Tour down udner refererats i 2 inlägg 2004, ett inlägg 2006, och sen bara sen en massa sen LA tillkännagav sin comeback. Nån skillnad verkar det göra. "

reagerade mest på ordet skittävling. dock så visste jag inte att happy har varit så ointresserad av TDU tidigare, men många motionärer som inte läser och kan så mkt cykling reagerar tydligen mkt på LA då.
vad jag menade med att det inte kommer att göra någon skillnad är att loppet inte kommer att bli särskilt mycket annorlunda då han är med. men uppmärksamheten tycks vara större dock.

Vem sänder TDU
>
> reagerade mest på ordet skittävling. dock så
> visste jag inte att happy har varit så
> ointresserad av TDU tidigare, men många
> motionärer som inte läser och kan så mkt
> cykling reagerar tydligen mkt på LA då.
> vad jag menade med att det inte kommer att göra
> någon skillnad är att loppet inte kommer att bli
> särskilt mycket annorlunda då han är med. men
> uppmärksamheten tycks vara större dock.

Menade inte att spy galla på själva tävlingen, tyckte bara det var lite löjligt att en tävling som tidigare fått noll uppmärksamhet plötligt fått det bara pga LA. Nu ska det sökas upp obskyra sportbarer klockan 02.30-06.00 på natten, för att få en glimt av den store (Jag räknade fel på tidszoner tidigare, ska vara -8.5, inte +8.5 timmar för att översätta Adeleide-tid till CET).

Vem sänder TDU
Viasat Sport i Norge sander 30 min sammandrag per dag, eller om det var en timme...minns ej. Detta funkar ju bara för oss i den västra filialen av Happy men kanske sänder den svenska motsvarigheten också?

//Axel

Vem sänder TDU
toshiba skrev:
> Men va fan, ska alla börja bry sig om en
> skittävling nu bara för att LA ska vara med...

Japp, ungefär som att man vill kolla på landslaget i fotboll bara för att Henke Larsson eller Zlatan är med trots de spelar ihop med Niclas Alexandersson, Håkan Mild, Bagarn Olsson m fl. Eller att man tittar på melodifestivalen för att Sanna Nielsen är med, eller som att man tittar på Let´s Dance bara för att Elisabeth Höglund är med eller nåt ;)...

Vem sänder TDU
AxelSthlm skrev:
> Viasat Sport i Norge sander 30 min sammandrag per
> dag, eller om det var en timme...minns ej. Detta
> funkar ju bara för oss i den västra filialen av
> Happy men kanske sänder den svenska
> motsvarigheten också?

Släng upp en wok på huset så riktar jag in min mot din, ok?

Vem sänder TDU
AxelSthlm skrev:
> Viasat Sport i Norge sander 30 min sammandrag per
> dag, eller om det var en timme...minns ej. Detta
> funkar ju bara för oss i den västra filialen av
> Happy men kanske sänder den svenska
> motsvarigheten också?
>

Kan inte du spela in den och lägga ut en torrent på pirate-bay?

/Z

Vem sänder TDU
> eller som att man
> tittar på Let´s Dance bara för att Elisabeth
> Höglund är med eller nåt ;)...

Japp, bra exempel. Lika vettiga idéer.

Vem sänder TDU
zapiens skrev:
> AxelSthlm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Viasat Sport i Norge sander 30 min sammandrag
> per
> > dag, eller om det var en timme...minns ej.
> Detta
> > funkar ju bara för oss i den västra filialen
> av
> > Happy men kanske sänder den svenska
> > motsvarigheten också?
> >
>
> Kan inte du spela in den och lägga ut en torrent
> på pirate-bay?
>
> /Z

Nej det kan jag inte.

Vem sänder TDU
Har för mig att Viasat Sport (el vad kanalen heter) sände TDU för något el några år sedan. Men nu är ordningen återställd. Folket tycks vilja ha Elisabeth Höglund och fotboll så då får det vara så. Och kanske lite annan utröstningstv el matlagning också.

Vem sänder TDU
sådär, han var i en liten utbrything i morse men fick ingen tid. Tror att han ligger 13sekunder efter Allan Davis som leder efter två etapper. Davis vann i mosrse och Gripel i går. Etappen som var idag var den tuffaste på pappret. Nu är det platt i två dagar, sen lite kullar på etapp5. Sista etappen är platt. Det kan bli klungspurter på alla kvarvarande etapper.

Vem sänder TDU
Ingen uttalad ambition, det är ju fel typ av terräng för honom. För platt, inga riktiga berg och inget tempo. Det är nog mer som träning för att komma in i tävlingstempo igen. I Tour of California kan vi nog få se något annat. Där finns det backar, proloug och en tempoetapp. Där kommer det också att finnas motstånd i form av Basso, Rogers, Kirchen, Gesink, Vande Velde, Sastre, Liephiemer, Landis m.fl. Så det blir intressant.

[EDIT]Tour of California sänds på Eurosport 14-22Feb, live med alla etapper.

Vem sänder TDU
Rock skrev:
> Ingen uttalad ambition, det är ju fel typ av
> terräng för honom. För platt, inga riktiga berg
> och inget tempo.

Dessutom är hans cykel tyngre än min
7,26kg enl http://www.cyclingnews.com/tech/2009/probikes/?id=lance_armstrong_trek_livestrong09
Det måste vara pga all färg, efter 30tim lackande blir det en del.

Test av en Madone 6.9 Pro
http://www.roadbike.de/rennraeder/test-trek-madone-6-9-pro.224512.d_odc_produkt_datenblatt.9.htm

/Håkan

Vem sänder TDU
SuperApe skrev:
> Jag undrar mest om de kommer ikapp Toni. Han
> startar väl lite före, vid halvfyra på
> morgonen.

:-) !!!

Vem sänder TDU
nej, det spelar ingen roll. Wattmätaren tror jag bara han kommer att använda under träning och uppbyggnadstävling för att se var han ligger formmässigt. Jag skulle tro att den är borta redan på första bergsetappen i Tour of California.

Vem sänder TDU
å andra sidan, så kan man ju använda srm för att vikta upp hojen till de tillåtna 6,8 kg som hojen måste väga. men stämmer de där vikterna, verkar han ju få plocka bort det.

det är ju rätt komiskt när man kollar Trek´s priser här i sverige. 42 papp för att ens får ultegra SL, vill man ha Dura ace får man slanta minst 72 papp. vill man ha RED eller den lite värre med dura ace, ja var beredd att närma er 100 papp :D. o jag som tyckte scott var duktiga på att ta betalt för sitt namn :D

Vem sänder TDU
Jensen skrev:
> det är ju rätt komiskt när man kollar Trek´s
> priser här i sverige. 42 papp för att ens får
> ultegra SL, vill man ha Dura ace får man slanta
> minst 72 papp. vill man ha RED eller den lite
> värre med dura ace, ja var beredd att närma er
> 100 papp :D. o jag som tyckte scott var duktiga
> på att ta betalt för sitt namn

Håller helt med.
Men så länge folk betalar deras priser finns det ingen anledning för dem att sänka dem.
Hade inte LA gått in som delägare dessutom?
I såfall får han inte bara betalt för att använda cykeln, han tjänar på försäljningen oxå.

/Håkan

Vem sänder TDU
ingen aning om han gått in som ägare, har han det (vilket låter lite vält otroligt, men visst) så äre väll bara smart av honom antar jag.

Tillbaka
Topp