Vem vinner LVG VM?

Vem vinner LVG VM?
Cancellara tar både linje och ITT. Jag garderar mig mid Oscar the cat på linjeloppet.

Senast redigerad av en moderator:
Vem vinner LVG VM?
Störst förhandsfavoriter är väl Cunego, Sanchez och Valverde. Men om Spanien agerar som förra året så blir det någon annan än de tre. Cunego släpps inte iväg av det spanska laget och Sanchez och Valverde vågar inte göra något själva. I stället vinner Ändy Schleck efter att ha gått loss själv på näst sista varvet!

Vem vinner LVG VM?
toshiba skrev:
-------------------------------------------------------
> Rock skrev:
> --------------------------------------------------
> > Cancellara tar både tempot och ITT.
>
> Vad är skillnaden?

Språket.

Vem vinner LVG VM?
Jag tror att Edvald BH ligger bra till på en så tuff bana.

Gotland kan ha chans på medalj om han har en bra dag. Banan är ju mer eller mindre som en vår-klassiker.

Vem vinner LVG VM?
toshiba skrev:
> Rock skrev:
> -----
> > Cancellara tar både tempot och ITT.
>
> Vad är skillnaden?

Bara lite error i tankeverksamheten. Det är redigerat nu. Det blir så ibland när man surfar från jobbet.

Vem vinner LVG VM?
Efter det jag har sett av Cunego under Vueltan tror jag på honom. Och så hoppas jag på min favorit, Cancellara, på tempot.

Om nu inte någon svensk eller australiensare överraskar :-)

Vem vinner LVG VM?
Man får väl noll spänn tillbaks på att Cancellara vinner tempot... Linjeloppet känns öppet som vanligt. Cunego ser som sagt ut att vara i grymt slag, men han lär ha ett helt spanskt lag som punktmarkerar honom.

Vem vinner LVG VM?
Naturligtvis är Valverde, Cunego, Sanchez, Gilbert, Hagen, ... mycket troligare segrare, men jag slänger in en riktig högoddsare i form av Arvesen. Har rutin och åldern inne. Sedan krävs bra ben precis den dagen, att han inte behöver jobba för Hagen eller Hushovd och att han antingen hänger med klungan fram till sista backen och där kan gå solo (rätt otroligt) eller att han kan komma iväg i en liten grupp utan någon spurtkanon men med en spansk och en italiensk "hjälpryttare" på sista/näst sista varvet och att de stora länderna inte kan besluta sig för om och i så fall vilka som ska jaga ner det.

Om någon svensk ska komma hyggligt långt fram tror jag på Lövkvist. Hans dåliga spurt gör dock att han i stort sett måste gå solo för att kunna vinna och jag undrar om italienare och spanjorer "tillåter" något sådant att ske ...

Vem vinner LVG VM?
kitzblitz skrev:

> Om nu inte någon svensk eller australiensare
> överraskar :-)

Då har Australien vunnit den första guldmedaljen iaf :-). Jack Bobridge vann U23 tempoloppet. Vilket år killen har haft!

Vem vinner LVG VM?
Grattis!

Screenshot2009-09-23at17.41.46.png ht=385

Men han har en bit kvar till Kitzblitz kapacitet ;-)

kitzblitz skrev:
> kitzblitz skrev:
> -----
>
> > Om nu inte någon svensk eller australiensare
> > överraskar :-)
>
> Då har Australien vunnit den första guldmedaljen
> iaf :-). Jack Bobridge vann U23 tempoloppet.
> Vilket år killen har haft!

Vem vinner LVG VM?
kitzblitz skrev:
> kitzblitz skrev:
> -----
>
> > Om nu inte någon svensk eller australiensare
> > överraskar :-)
>
> Då har Australien vunnit den första guldmedaljen
> iaf :-). Jack Bobridge vann U23 tempoloppet.
> Vilket år killen har haft!

...och vilket VM Australien har haft! Mina barn trodde jag blev helt galen sista 10 minuter när ingen kom ikapp Cadel. Det var helt klart det roligaste jag har sett i cykeltävling sammanhang :-) I mina ögon har ingen förtjänt detta mer än han.

/Toni

Vem vinner LVG VM?
kitzblitz skrev:
> Det var helt klart det
> roligaste jag har sett i cykeltävling sammanhang
> :-) I mina ögon har ingen förtjänt detta mer
> än han.
> /Toni

Håller med! Jäklar vad kul! Caaaadeeeel!

Tillbaka
Topp