Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såg här på happy att inköp är typ 30 för en sådan, sjuka pengar i en bransch där det händer mycket fortfarande men tror ditt val är rätt.Jag orkade inte vela längre. Beställde en Wahoo Kickr Bike då jag fick ett bra pris av Jarla Cykel. Återkommer med rapport!
www.dcrainmaker.com
När skickar monark en cykel till dc rainmaker tro? All pr är bra pr.Blir säkert svinbra. Tittade på den här videon med dcrainmaker, tyvärr ser wahoon ut att vara den som rör sig mest när han tar i, lika med ser mest ut att kunna brytas. Men det kanske är skönt gungande, har ingen erfarenhet av den själv. Någon här kanske kan upplysa, hade varit kul att veta skillnaden på monark och wahoo. :)
Det där är en SC3, spinningcykel.Minns i
Har du kört trainer innan, isf vilken? Blir lite sugen, har själv en tacx t2800 som jag trodde skulle vara den sista jag behövde, men nu börjar köpfingret fundera på om det inte är en sb20 jag behöver. Kommen en sakna att svänghjulet inte rullar när en kör utför? Några andra stora skillnader jämfört med övriga alternativ?Min Stage SB20 Smart Bike måste vara den bästa investering jag gjort på mycket länge. Lätt att komma igång med, många möjligheter till inställningar och stabil oavsett ståendes, sittandes med många watt på pedalerna.
Kostar en del men värd varenda krona och gett Zwift en ny bättre upplevelse på alla sätt och vis.
Lägg i korgen säger jag till alla som inte redan gjort det ?
Ja, sb20 verkar väldigt prisvärd.
Har du kört trainer innan, isf vilken? Blir lite sugen, har själv en tacx t2800 som jag trodde skulle vara den sista jag behövde, men nu börjar köpfingret fundera på om det inte är en sb20 jag behöver. Kommen en sakna att svänghjulet inte rullar när en kör utför? Några andra stora skillnader jämfört med övriga alternativ?
Strax inne på min tredje Neo bike sedan september. Fick mail om att de inte hade någon ersättningscykel idag och ingen tidsplan. Har hört av mig till Bikester och de ska skicka hem kartonger så jag kan returnera den. Tänker köpa en Monark Evo istället. De borde ju hålla mer än 2 månader. Första cykeln började vevlagret glappa för och sedan lossnade eller gick något av inuti. Andra cykelln började gnissla och låta förskräckligt någon timme in i passen. Sen slutade allt motstånd fungera så fort jag slutade trampa. Den tjocka sadelstolpen gör att man gnuggar insidan av benet mot den. Har ett stort hål nu i mina dyra bibs. Skulle inte köpa kickr bike eftersom det verkar vara mycket problem med den också med vevlager och sjunkande sadelstolpe.Bra! Efter ett tag blir man inte klokare utan bara velar.
Körde du inte rollers förut? Hur skiljer sig upplevelsen på Kickrbiken från dem?Liten uppdatering: kickrbiken fungerar fint och känns bra att sitta på och går bra att ta i på men Zwift och ”cykelupplevelsen” är något av en besvikelse. Orealistiskt jämfört med riktig cykling men definitivt bra träning. Hade nog hoppats på lite mer realism bör det kommer till cykling i klunga.
Vetefanken om jag inte skulle köpt en ”dum” gammal Monark istället och om jag kunde ändra mig.
Kör strukturerat framför Netflix istället?Liten uppdatering: kickrbiken fungerar fint och känns bra att sitta på och går bra att ta i på men Zwift och ”cykelupplevelsen” är något av en besvikelse. Orealistiskt jämfört med riktig cykling men definitivt bra träning. Hade nog hoppats på lite mer realism bör det kommer till cykling i klunga.
Vetefanken om jag inte skulle köpt en ”dum” gammal Monark istället och om jag kunde ändra mig.
Fördel med rullar: man måste ha fokus på balans och det blir som utomhuscykling. Nackdel: man kan inte stå upp och ta i ordentligt och därmed svårare att få till effektiv träning.Körde du inte rollers förut? Hur skiljer sig upplevelsen på Kickrbiken från dem?
Nej, du kommer att vänja dig och inse fördelarna.Liten uppdatering: kickrbiken fungerar fint och känns bra att sitta på och går bra att ta i på men Zwift och ”cykelupplevelsen” är något av en besvikelse. Orealistiskt jämfört med riktig cykling men definitivt bra träning. Hade nog hoppats på lite mer realism bör det kommer till cykling i klunga.
Orealistiskt jämfört med riktig cykling men definitivt bra träning. Hade nog hoppats på lite mer realism bör det kommer till cykling i klunga.
Nejnej, jag ska inte byta till Monark. Kickrbiken är ju bra. Skön att cykla på. Det enda är att jag hade hoppats på mer realistisk upplevelse av att cykla i klunga på Zwift, men det gör ju inte så mycket för träningen egentligen.Håller med hm. Innan du byter till en monark är det inte en stor kostnad att prova RGT först. De skiljer ut sig, ge det en chans. Fast du kan ju både byta till en monark och RGT. :)
Tror inte det är hårdvaran det är fel på. Prova RGT istället för Zwift om du vill ha mer ”simulator”.Nejnej, jag ska inte byta till Monark. Kickrbiken är ju bra. Skön att cykla på. Det enda är att jag hade hoppats på mer realistisk upplevelse av att cykla i klunga på Zwift, men det gör ju inte så mycket för träningen egentligen.
Har inte provat neo Bike men äger en Stages sb20.Stages sb20 eller tacx neo bike?
Hört om mycket problem med tacx biken eller var det bara förr?
Uppdatering 2: det var inte reglaget som var fel på tydligen utan nåt annat elfel.Liten fortsättning på mitt kickrbikeande: höger reglage började strula i våras. Senast jag testade så funkade det inte alls. Lite jobbigt att köra race utan (virtuell) bakväxel. Tog tag i det nu under sommaren och mailade supporten på Wahoo.
Efter sedvanligt ”dra ur sladden och prova igen” som inte hjälpte så skickade de helt enkelt ett helt nytt styre med reglage och allt! Jag fick till och med behålla det gamla som reserv. Mycket bra kundsupport!
Tja, om jag är facit så ska man nog undvika begagnad. Jag vet inte hur vanligt det är med problem för andra.Kvaliteten verkar helt enkelt "sådär"?
Haru nån bild på detta?! :) har en gx eagle dub drivlina med växlar, styrstam, styre osv över.. sedan står min direktdrivna trainer utan cykel ?Jo, fincykel förstår jag. Jag kör själv en gammal 26'' MTB. Smidigt med 135mm QR också.
MTB lär väl inte gå sönder men dumt att stå o gunga i dämpning till 4000 spänn/200h
... samtidigt som dom har blivit jättedyr som ny ?Tja, om jag är facit så ska man nog undvika begagnad. Jag vet inte hur vanligt det är med problem för andra.