Verktygsförvaring

Verktygsförvaring
Tjäna!

Någon här som använder sig utav en sån där flaska/burk (benämns som keg?) för förvaring av diverse "bra-att-ha-grejer" i flaskstället?
Tankar kring dessa? Finns det tillräckligt höga för att en pump ska få plats (ingen kolsyre-pump)?
Tips på vart man köper dessa? :-)

/N

Verktygsförvaring
De finns i olika storlekar. Alla rymmer en minipump. Jag har minipump, verktyg, hopfällbar ryggsäck och cykellampor i min. De flesta cykelbutiker säljer dem, både online och riktiga.

Verktygsförvaring
Hej.

Jag kör med sådan. Har en stor 750 ml och en liten 500 ml. I den lilla får jag i reservslang, multiverktyg och en nöd-gel men ingen pump. I den stora får jag i pumpen också. Har iofs. en riktigt liten pump(Blackburn Airstick).

pro-verktygsflaska.jpg

750 ml.

Verktygsförvaring
Jon sa:
Hej.

Jag kör med sådan. Har en stor 750 ml och en liten 500 ml. I den lilla får jag i reservslang, multiverktyg och en nöd-gel men ingen pump. I den stora får jag i pumpen också. Har iofs. en riktigt liten pump(Blackburn Airstick).

750 ml.

Vart har du köpt denna? Känns som att 750ml krävs för att få ner en "vanlig" pump...

Verktygsförvaring
Jag lider av att jag har en liten ram och svårt att få plats med en ramväska. Jag funderar därför på om mindre väskor på fler ställen kan vara lösningen. Jag tänker mig produkter likt Wolftooths B-rad: https://www.wolftoothcomponents.com/collections/b-rad-system
Då kan jag flytta mina reservdelar från styrväska/sadelväska till ramen istället. Är det en bra ide tror ni?
Om ja, vilka varianter på sådanahär system känner ni till?
Specialized har ju några ställ med Swat-box. https://www.specialized.com/se/en/mtb-xc-box/p/155412?color=229357-155412
Topeak har också någon variant med lite låda under flaskstället. https://www.rosebikes.se/topeak-ninja-tc-mountain-bottle-cage-with-tool-case-and-mini-tool-868784
Att enbart med en rem spänna fast slang känns dumt, utan jag vill kunna stänga till. Och det ska inte skramla!

Verktygsförvaring
En lösning är att köra med verktygsflaska/tub enligt denna tråd. Men istället för att offra ett ordinarie flaskställ, så kan du montera ett 3:e flaskställ under diagonalröret. Går att montera tillfälligt med slangklämmor. Eller borra hål och montera gängor permanent i ramen om du har en stålram.

Verktygsförvaring
Steel is Real sa:
En lösning är att köra med verktygsflaska/tub enligt denna tråd. Men istället för att offra ett ordinarie flaskställ, så kan du montera ett 3:e flaskställ under diagonalröret. Går att montera tillfälligt med slangklämmor. Eller borra hål och montera gängor permanent i ramen om du har en stålram.

Har stålram men osugen på flaskställ vid vevlagret även om det är 'adventure' och funkis.
Har även funderat i banorna att skippa flaskstället på diagonalröret för att få plats med en ramväska. Och istället stoppa en flaska i en sådandär påse man hänger på styret vid styrstammen.
Jag får se.

Verktygsförvaring
desmo sa:
Steel is Real sa:

Har stålram men osugen på flaskställ vid vevlagret även om det är 'adventure' och funkis.
Har även funderat i banorna att skippa flaskstället på diagonalröret för att få plats med en ramväska. Och istället stoppa en flaska i en sådandär påse man hänger på styret vid styrstammen.
Jag får se.

En metod som funkar förträffligt är de gängade klämmor som finns från ex DMR på Wiggle - en klämma (liknande en framväxel) med ett gängat hål i som sätts där du vill kunna sätta ex ett flaskställ (du behöver alltså två...). Jag har kört ett extra, tredje, flaskställ för vätska på min Crosscheck vid vevlagret under evenemang och långturer under den gångna toksommaren med stor tacksamhet.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp