Vettigt pris för en Scott 2013 Scale 950 29"?

njanne

Medlem
Hej alla!

Har inte så bra koll så tänkte fråga om vad som kan vara ett vettigt
ungefärligt pris på följande cykel (OBS! Jag säljer INTE en cykel i denna tråd):

Sparsamt cyklad (Har nog gått 50mil, förmodligen mindre) Scott 2013 Scale 950 29". Bakväxlar XT, reglage SLX, Skivbromsar och Fox Air gaffel. Lämnade in den för genomgång och den fick inga anmärkningar förutom att dom sa att framgaffeln behövde servas (gamla packningar kanske?). Tror dom sa att det skulle kosta cirka 2000kr att skicka gaffeln på service. En snabb sökning på prisjakt säger att en ny cykel (årsmodell 2021) av samma modell kostar 20.000kr. När jag köpte den kostade den 15.000kr exl. tillbehör. Är jag helt galet ute om jag sätter ut den för 10,000kr?

/Janne

Hej alla!

ungefärligt pris på följande cykel (OBS! Jag säljer INTE en cykel i denna tråd):

Sparsamt cyklad (Har nog gått 50mil, förmodligen mindre) Scott 2013 Scale 950 29". Bakväxlar XT, reglage SLX, Skivbromsar och Fox Air gaffel. Lämnade in den för genomgång och den fick inga anmärkningar förutom att dom sa att framgaffeln behövde servas (gamla packningar kanske?). Tror dom sa att det skulle kosta cirka 2000kr att skicka gaffeln på service. En snabb sökning på prisjakt säger att en ny cykel (årsmodell 2021) av samma modell kostar 20.000kr. När jag köpte den kostade den 15.000kr exl. tillbehör. Är jag helt galet ute om jag sätter ut den för 10,000kr?

/Janne
10 000 kan nog vara lite mycket med tanke på att den kostade 15000 2013 men ca 6-8 kan du nog i bästa fall få

Hej alla!

/Janne
Man kan t ex köpa följande för 13k:

Även om det är komponenter ur lägre serie än vad du har skulle jag bli förvånad om någon väljer din cykel för 10k istället för denna med modernare komponenter och garanti.

Jag gav 6000 kr inklusive SPD, hjälm, skor och diverse kläder för min Carve Comp 2012, som väl nästan motsvarar Scale. Jag köpte min 2016, nypris cykel 13k… så 10k känns som mycket, din cykel är trots allt åtta år gammal.

Men marknaden är lite mycket tokig nu. Det kostar ju inget att prova. Det faktiska värdet på något är ju vad någon är villig att betala, varken mer eller mindre!

Jag sålde nyss min CUBE 26-tums hardtail från samma år med liknande spec för 7000kr så nån tusenlapp mer för 29-tum är nog inte helt orimligt.

Tillbaka
Topp