Vevlager Stronglight

zkungen

Medlem
Vevlager Stronglight
Är det någon som känner till detta vevparti som heter Stronglight?
Behöver antagligen byta vevlager men funderar på om det är nåt speciellt till just detta vevparti eller är det standard lager.
Är helt grön på detta ämne så all information är välkommet.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    254.2 KB · Besök: 33
Vevlager Stronglight
Integrerad axel, och stronglights hemsida ger ingen klar info.

Det kan vara standard shimano 24 mm axel, då har du inga problem. Kolla på deras hemsida, de har olika lager för BB86 och så vidare, de säger för integrerad axel, för shimano 24 mm på ett annat, som är för integrerad axel. Så, jag gissar på att det är 24 mm shimano kompatibel axel.

Gissar är ordet. Ta isär det och mät.

Vevlager Stronglight
Ah, bra fångat, det står isisskitis på plattan. Så, det är isis drive du har. jag har ett skf isis lager som kanske passar. Det enda bra vevlagret för isis som finns.

Vevlager Stronglight
Stervelo sa:
Jag har ett skf isis lager som kanske passar. Det enda bra vevlagret för isis som finns.
SKFs är väl iofs bra men Stronlights egna Twister är nog steget bättre.
[Var väl mest FSA som missade härdningen på endel så de gick av plus att många använde väggrejor i skogen och det pallar inte tätningarna...]

Vevlager Stronglight
Menas det att man kan använda shimanos verktyg för att lossa lagret?
Det verkar vara 24 mm axel på den. Är det samma som shimano då?

Stervelo: vad är priset på lagret? Och hur ser jag att det är rätt, kan jag mäta fram det?

Vevlager Stronglight
emmer sa:
Stervelo sa:
Jag har ett skf isis lager som kanske passar. Det enda bra vevlagret för isis som finns.
SKFs är väl iofs bra men Stronlights egna Twister är nog steget bättre.
[Var väl mest FSA som missade härdningen på endel så de gick av plus att många använde väggrejor i skogen och det pallar inte tätningarna...]

Nja, jag körde deras twister, höll ett år med moderat användning. SKF höll två år, sen gick stronglight vevpartiet sönder, och jag bytte, men skf känns som nytt. Så, skf står in en klass för sig, det är min erfarenhet i alla fall.

Tillbaka
Topp