Vevlager

Kocke

Ny medlem
Vevlager
Tja. Nu var det dags å fråga igen... :P Jag har tänkt byta vevlager nu till sommarn eftersom det e glappt i det jag har nu. Jag har just nu ett Race Face SRX ISIS på cykeln, men har tänkt lägga ut runt 500 spänn på ett nytt! Vet ni vilket som är bra??? tåligt!!
Har kollat lite på "Truvativ, Gigapipe Team DH, vevlager, ISIS, 100/100E-148mm" för 525 kr på cyclecomponents..e det bra? Ps. Hur vet jag vilka dimensioner jag ska ha??

jag kör inte så hårt, men jag vill ha ett tåligt vevlager..hoppar på lite hopp 1 - 1,5 m kanske, stegrar osv.

Senast redigerad av en moderator:
Vevlager
Dimensioner står troligen på ditt nuvarande, iaf innermåttet. yttermåttet mäter du enklast med ett skjutmått eller tumstock över hela axeln.

Vevlager
Det där vevlagret är för 100mm brett vevlagerhus, antagligen har du ett 68mm bett vevlagerhus. Isis är tyvärr en skitstandard som gör att lagren blir för små och därmed går sönder, enda lagren jag skulle kunan tänka mig att köpa är SKF lager, kan beställas från https://www.pacecycles.com/SKF_products.asp . Kolla annars på ett vevparti med integrerat vevlager, typ nya Shimano LX. Runt 80€ kan man få det för från Tyskland.

Vevlager
Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där vevlagret är för 100mm brett
> vevlagerhus, antagligen har du ett 68mm bett
> vevlagerhus. Isis är tyvärr en skitstandard som
> gör att lagren blir för små och därmed går
> sönder, enda lagren jag skulle kunan tänka mig
> att köpa är SKF lager, kan beställas från
> https://www.pacecycles.com/SKF_products.asp .
> Kolla annars på ett vevparti med integrerat
> vevlager, typ nya Shimano LX. Runt 80€ kan man
> få det för från Tyskland.

Jag skriver undan på den. 8 månader blev mitt ISIS lager. Nu blir det XT istället.

/C

Vevlager
Ok, jag har nämligen en Kona Hoss Dee-Lux -05 och har nyligen fått ett par Truvativ Hessefelt vevar till den efter att min förra högra pedal och vevarm gick sönder i gängorna. Men tror du inte att Truvativs vevlager som jag nämne e bättre än det jag hade innan, Fredrik Larsson??

Tillbaka
Topp