Vevlagerhjälp

rackarns

Medlem
Vevlagerhjälp
Jag är vevlagernovis men försöker ändå lösa ett vevlager problem jag har.

Problemet är som följer:
Jag har en ram som vad jag först trodde var BB30 men som jag nu kommit fram till är PF30. Kolfiberram diametern i hålet är 46 mm och 68 mm bred. Jag har ett äldre Sram Red vevparti med 24mm axel för gxp-vevlager (har det suttit i innan i alla fall) som jag vill använda.
Ett litet krux till är att skruvhylsan till vajerpassagen sticker ner lite in där vevlagret ska sitta.

Så... vad ska jag använda mig av för bästa resultat? Kan denna vara korrekt?

Behöver jag även köpa ett gxp-lager om jag ska köra med den där adaptern?

Kör på och ge mig input ?

Vevlagerhjälp
Jag är vevlagernovis men försöker ändå lösa ett vevlager problem jag har.

Problemet är som följer:
Jag har en ram som vad jag först trodde var BB30 men som jag nu kommit fram till är PF30. Kolfiberram diametern i hålet är 46 mm och 68 mm bred. Jag har ett äldre Sram Red vevparti med 24mm axel för gxp-vevlager (har det suttit i innan i alla fall) som jag vill använda.
Ett litet krux till är att skruvhylsan till vajerpassagen sticker ner lite in där vevlagret ska sitta.

Så... vad ska jag använda mig av för bästa resultat? Kan denna vara korrekt?

Behöver jag även köpa ett gxp-lager om jag ska köra med den där adaptern?

Kör på och ge mig input ?

du behöver köpa ett bsa lager sen till den där adaptern. Då är det ju bättre att du köper ett vevlager med adaptern inbyggd. Skulle jag säga. Tex från wheelmanifacture

Vevlagerhjälp
precis, meningen är att skruva i och när/om man kör slut på lagren byter man bara lagren, utan att skruva ur hylsan.
Är det ett sånt här du menar?

Tillbaka
Topp