vevparti FSA gossamer megaexo

Henric

Ny medlem
hej jag ha lite frågor om min nya hoj som jag hoppas få besvarade.

1) är det hollowtech vevlager till mitt vevparti?
2) vilka vertyg krävs dels för att ta loss vevpartiet/vevarm samt vevlagret?

ha verktyg till fyrkantsvevlager, men det måste väl vara andra verktyg till det här?

tacksam för svar

Bilagor

• DSCI0613.JPG
    DSCI0613.JPG
    35.3 KB · Besök: 38
  • DSCI0616.JPG
    DSCI0616.JPG
    69.5 KB · Besök: 39
  • FSA155-170.jpg
    FSA155-170.jpg
    11.4 KB · Besök: 35
insexa för att skruva ur bulten på bild ett, borde dra med sig vevarmen av axeln. sen äre nog bara att knacka ut andra vevarmen o axeln me gummiklubba/handen/hammare me planka emellan

ok, men på bild 1 ser det ut som om det sitter en skruv av något slag med en massa hål på och så står det tighten på den

Det är ett BB30vevparti som det står på vevpartiet. Vevlagret består av två ipressade lager. För att få loss vevparti lossar du bara skruven på vänstra vevarmen och drar isär. Ha bara lite koll på alla ringa som sitter på vänstersidan så går det bra.

För att få bort vevarna behöver du som sagt bara en insexnyckel. Skruven med en massa hål i fungerar som avdragare, så när du drar ut insexskruven i mitten drar du samtidigt loss vänsterveven från axeln (som sitter ihop med högerveven).

För att få loss vevlagret behöver du ett specialverktyg, till exempel http://cyclecomponents.com/2/sv/art...os-vevlagerverktyg-for-integrerade-lager.html . Detta förutsatt att det är vanliga gängade lager och inte BB30 som Cerro är inne på. Jag kan inte se att det står det, men ska inte svära på det. Om du säger vilken ram det är kan man ganska lätt avgöra om det är BB30 eller gängat, eftersom BB30 än så länge är väldigt sällsynt.

Tillbaka
Topp