Vidvinkellins till magicshine

Björkis

Ny medlem
Fick hem min magicshine 808 igår, gick ut en sväng med hundarna och i min låda vilket tryck! Kul att se reflektioner ur rådjurens ögon långt inne i buskagen.

Men ljusbilden blir ganska smal och jag skulle vilja se mer nära fötterna/cykeln..

Någon som kan rekommendera vad man ska ha?

Denna ska ge 4 ggr bredare ljusbild. Fördel att den levereras från Sverige. http://nestorelektronik.se/product.php?id_product=15

köpte min på ebay till samma peng ungefär. Stor skillnad på ljusbilden (till det bättre). rekomenderas som styrlampa i första hand men funkar även som hjälmlampa/pannlampa vid löpning.

Frågan är om det gör någon större skillnad med bredare ljusbild på nära håll.

Att gå från denna..

31-Ol7UYyUL.jpg

Till denna nedan verkar inte ge mer ljus vid fötterna.

31JjBRKgtuL.jpg

Vrid linsen 90° så ljusbilden hamnar "på längs"?
Linsen ligger ju "lös" så det är bara att gänga loss själva hållaren & vrida linsen....

Jag kör med två sådana linser på varandra. Genom att vrida dem i förhållande till varandra olika mycket kan man komponera ljusbilden nästan hur som helst.

Jag har sån där spridningslins på pendellampan, funkar riktigt bra.

Synd bara att dom inte har kommit med nån sorts avbländningskeps som man kan knäppa på lampan så att man kan ha lampan mer riktad framåt utan att blända folk så mycket.
(som det är nu får jag rikta ner den så att det mesta ljuset är framför hjulet)

Jag har mött flera stycken senaste dagarna som cyklar på upplysta cykelbanor med lampan på högsta effekt och riktad så långt fram som möjligt, jäkligt irriterande…

Håkan hade ju någon sorts plastbit som han limmade på glaset, men det vore kanon med en lite keps typ, som man kan ta av och på efter behov.

På 808 funkar det att flytta ut reflektorn någon mm för att få bättre spridning. En ledare från en tunn kabel gör jobbet som distans mellan reflektor och lamphus.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp