Vikbar MTB

• Trådstartare Trådstartare 4z
  • Start datum Start datum

4z

Medlem
Vikbar MTB
Söker efter en vikbar MTB med så god kvalitet som möjligt för en budget på 3-5k.

Förstår att kvaliteten på dessa är avsevärt lägre men jag är nybörjare och ser vissa praktiska fördelar med en vikbar MTB där jag bor och befinner mig just nu.
Har letat och letat, hittat en del från amazon som inte går att skickas till Sverige och som verkade helt okej när man kollar recensioner på youtube.

Finns där några i Sverige man kan köpa och vad rekommenderar ni?
Eller från utlandet med frakt som inte kostar 5000:-? :)

Vikbar MTB
Är din budget 3-5000 så hade jag letat begagnad mtb och glömt vikbar-spåret! Du får gärna upplysa oss i vilket scenario du inte kan hantera eller förvara en vanlig MTB men där en vikbar hade funkat, kanske kan du få tips där istället

Vikbar MTB
Blir de så små då? Jag menar, de där såg ut som man viker in baksvingen bara. Om man tar en vanlig MTB och plockar av hjulen så kanske den blir typ lika stor och då har man ju en bättre hoj.

Annars kanske en vanlig vikcykel med MTB-däck skulle funka?

Vikbar MTB
Kom på att jag sett Unno gjort något .
Men det var visst ingen mtb , knappast under 5' heller ;)
Tämligen värdo om inte styret går att vika undan också..
Screenshot_20200512-071553_Facebook.jpg

Vikbar MTB
Egentligen behöver den inte vara vikbar. Det där med att ta av hjulen lät smart.

Största anledningen är att den ska kunna förvaras i lägenheten och att få plats i en toyota yaris vid transport. Kan man lösa det med att ta av hjulen? Tips på en smidig modell mottages hjälpsamt.

Vikbar MTB
Här har du massor av förslag på hur du kan förvara cykeln i lägenheten.

Skaffa ett takställ till bilen så slipper du krångla. Thule är bra.

Vikbar MTB
Egentligen behöver den inte vara vikbar. Det där med att ta av hjulen lät smart.

Största anledningen är att den ska kunna förvaras i lägenheten och att få plats i en toyota yaris vid transport. Kan man lösa det med att ta av hjulen? Tips på en smidig modell mottages hjälpsamt.
Ja om man tar av hjulen (så kan du vika styret också) och drar ner sadeln så ska det nog gå i en vanlig småbil. Man får passa sig med kedjan bara, kan ju ha en filt under så det inte grisar ner. Jag brukar stoppa en högst vanlig fulldämpad hoj i baksätet på en Toyota Avensis. Hjulen får alltid plats någonstans. Exakt vad för knep på en Yaris kan jag inte svara på men det känns ju inte omöjligt.

Tillbaka
Topp