Vikbara SPD-pedaler?

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum

s-o

Aktiv medlem
Vikbara SPD-pedaler?
Finns det något så smidigt som en fällbar/vikbar SPD-pedal? Jag försöker ta med mig den hopfällbara cykeln när jag ligger ute på jobb, och den skulle bli väldigt mycket smidigare att packa om pedalerna också gick att vika undan.

Alternativt, vad är det bästa systemet för att sätta fast pedalerna i vevarmarna med något slags snabbkoppling? MKS Ezy, eller finns det något rinko-knep som jag missat?

Vikbara SPD-pedaler?

Bilagor

• QRD-M250.jpg
    QRD-M250.jpg
    72.5 KB · Besök: 56
Vikbara SPD-pedaler?
wellgo är iaf välfungerande, sitter även på mina brompton. lätt att sätta dit motsvarande plattisar när man så önskar. kör dom även på en mtb, har tålt diverse islag utan problem.

det finns ett nyare fäste som är runt, kan möjligen vara en fördel med platta pedaler, den röda taggen på dom ovan kan då ta i skon. inte farligt, men lite irriterande.

classe sålde dessa, kan tänkas att dom har extrafästen kvar.

Vikbara SPD-pedaler?
Om du kommer förbi Clas Ohlson i Insjön, så har de kvar antingen pedaler eller fästen (jag tror pedaler) i sin outlet för en spottstyver, under en hundring om jag minns rätt. Har varit där ett antal gånger under året, senast för 2 veckor sedan, och det har funnits hela tiden. Ring och fråga, vetja!

Vikbara SPD-pedaler?
ooms sa:
Om du kommer förbi Clas Ohlson i Insjön, så har de kvar antingen pedaler eller fästen (jag tror pedaler) i sin outlet för en spottstyver, under en hundring om jag minns rätt. Har varit där ett antal gånger under året, senast för 2 veckor sedan, och det har funnits hela tiden. Ring och fråga, vetja!

Det är pedaler, har själv tittat på dem några gånger. Tror de låg runt femtilappen faktiskt, fästen tillkommer.

Vikbara SPD-pedaler?
ooms sa:
Jag var där i går, det fanns flera pedaler kvar, de kostade endast 39:-
Wellgo_QRD_Classe.jpg

Men som synes(?) så är det enbart pedalen, dvs utan fästet som skall skruvas fast på vevarmen
(Om det inte det låg dolt i förpackningen)

/Håkan

Vikbara SPD-pedaler?
classe sålde fästena separat. dessa är inte helt lätta att hitta löst därute, men borde ju finnas.

plattpedalerna dom hade är magnesiumutgåvan, extra lätta:)

Tillbaka
Topp