Vikt Nicolai G16

Tomcat1

Aktiv medlem
Vikt Nicolai G16
Är 7.3 kg.

Som jag uppfattar det är det ram, bakdämpare, vevparti(vxl-låda) kedjestyrare, framdrev, bakdrev, baknav och bromsadapter.

Är det ungefär likvärdigt vanliga ramar med dessa komponenter undantaget för växellåda såklart.
?

Får nog mejla och fråga vad lådan väger.

Vikt Nicolai G16

1642069778125.png

Vikt Nicolai G16
Ah tack.

Men alltså är det en bra vikt(låg) när det ersätter bakväxel, kassett, kedja, vevar, vevparti, kedjestyrare och framdrev tom.
Ganska många komponenter så nu undrar jag om det inte blir för låg vikt tom.

Vikt Nicolai G16
Ah tack.

Men alltså är det en bra vikt(låg) när det ersätter bakväxel, kassett, kedja, vevar, vevparti, kedjestyrare och framdrev tom.
Ganska många komponenter så nu undrar jag om det inte blir för låg vikt tom.
Om uppgifterna ovan är korrekt så verkar det vara 1.6 Kg tyngre än SRAM GX. Det nåste väl räcka?
Jag har för mig jag läste en bättre artikel men jag hittar det inte just nu

Vikt Nicolai G16
Hjälp mig gärna förstå vad en Nicolai G16 är till för.

Jag hittat ingen info från dem själva på sin egen hemsida, förutom att den är för enduro.
För mig är den i det segmentet extremt lång (reach 485-555), har väldigt lite slag (145), och en låg stack (599-650). HTA är ju enduro (63,5-64,2°) och sadelrörsvinkeln är modern (77-77,7°) men varför har den 27"-hjul, varför inte 29" eller mullet? Är den för att köra i park?

Mina 178 cm rekommenderar de en hoj med reach på 502 eller 520 medan jag själv tycker 470 är för långt och siktar på kortare för vad jag gör med min hoj. Jag anar ännu en polarisering...

Jag har inte sett något skrivet som relaterar den extrema varians av storlekar på hoj som folk kör på idag. Finns det någonting som ger lite perspektiv? ?

Vikt Nicolai G16
Hjälp mig gärna förstå vad en Nicolai G16 är till för.

Jag hittat ingen info från dem själva på sin egen hemsida, förutom att den är för enduro.
För mig är den i det segmentet extremt lång (reach 485-555), har väldigt lite slag (145), och en låg stack (599-650). HTA är ju enduro (63,5-64,2°) och sadelrörsvinkeln är modern (77-77,7°) men varför har den 27"-hjul, varför inte 29" eller mullet? Är den för att köra i park?

Mina 178 cm rekommenderar de en hoj med reach på 502 eller 520 medan jag själv tycker 470 är för långt och siktar på kortare för vad jag gör med min hoj. Jag anar ännu en polarisering...

Jag har inte sett något skrivet som relaterar den extrema varians av storlekar på hoj som folk kör på idag. Finns det någonting som ger lite perspektiv? ?
Vi gick igenom det här i bilen från Åre ju!!!

Tillbaka
Topp