vikt & rekommendation på Specialized

Diiva

Ny medlem
Hej
jag har försökt få tag i vikt för följande cyklar utan resultat. Någon som kan hjälpa mig? Endast 2012's modeller är av intresse:
1) Stumpjumper FSR Elite 2012, pris: ca 33000kr
2) Stumpjumper FSR Comp Carbon 2012, pris: ca 30000kr
3) Stumpjumper FSR Comp 2012, pris: ca 25000kr

komponentmässigt verkar cykel 2 och 3 vara lika, så jag vill veta hur mycket vikt man sparar på 5000 kr.

Så vad väger cyklarna? vilken skulle ni rekommendera och varför?

tack på förhand och för att ni håller till ämnet ;-)
/J

Eliten alla dagar i veckan eftersom du får bakdämpare och Specializeds väldigt trevliga höj och sänkbara sadelstolpe.

Hej
jag har sökt på "actual weights" och modeller, inget för 2012 och ovanstående cyklar.

Att det ska vara så hemligt med vikt på cyklar :/ ringde till en cykelaffär som säljer Spcialized och Scott, inte ens de ville säga på telefon vad ovanstående modeller väger. Att sälja produkter i det här prisklassen och inte ens ange ungefärlig vikt är inte vettigt. Det är nog för pinsamt eller uppenbart att de inte vill avslöja vad man betalar 5000 kr extra för.

Ingen på Happymtb som har hunnit köpa någon av de ovanstående modeller ännu? Skulle vara hemskt tacksam för lite info eller en snabb recension.
/J

Diiva skrev:
-------------------------------------------------------
+1
>
> Att det ska vara så hemligt med vikt på cyklar
> :/ ringde till en cykelaffär som säljer
> Spcialized och Scott, inte ens de ville säga på
> telefon vad ovanstående modeller väger. Att
> sälja produkter i det här prisklassen och inte
> ens ange ungefärlig vikt är inte vettigt. Det
> är nog för pinsamt eller uppenbart att de inte
> vill avslöja vad man betalar 5000 kr extra för.
>

Tjo!
Jag tror du kan få veta av Cykelcity ,vad Specialized hojarna väger.

gallan skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjo!
> Jag tror du kan få veta av Cykelcity ,vad
> Specialized hojarna väger.

Eller SCS i Chammarbi. :)

PeaceDog det var affären jag som jag hade tänkt mig att handla ifrån som jag ringde. Jag bor 30 mil från närmaste affär och den affären är storsäljare. Vill inte hänga ut dem.

gallan tack för tipset, jag får ringa Cykelcity och göra ett försök, att det ska skapa så mycket merjobb för konsumenten :/

Valle tack för informationen. 13,2 kg i storlek L. Vad gissar du att motsvarande modell väger i kolfiber? Valle kan du berätta lite om vad du tycker än så länge?

/J

Jag är hittills jättenöjd med hojen, har iofs bara kört 2 gånger på den än så länge, den klättrar bra och är en fröjd nerför, cykeln känns väldigt stabil i alla lägen.

Det jag har lyckats hitta om kolfibermodellen är denna tråden http://forums.mtbr.com/specialized/my-new-2012-stumpjumper-expert-carbon-evo-753194.html och han hävdar 12,3 med pedaler i storlek M och denna 29ern http://forums.mtbr.com/specialized/picked-up-my-stumy-fsr-carbon-today-first-ride-749187.html som vägde in på 12,6kg

Tillbaka
Topp