Viktor86
Aktiv medlem
Viktor bygger, böjer, löder, svetsar, skruvar, lagar, klurar och allmänt grejar
Gör en egen tråd för att dokumentera och visa vad jag pysslar med i garaget. Innehållet här kommer garanterat vara stål, oftast fälgbromsat, troligtvis japanskt, gärna gammalt och alltid efter egen vision. Kommer bli mycket bilder på cykelrenoveringar och egna kustombyggda saker i samma kategori. Inget är allvarligt, men lagom seriöst.
Börjar med senaste hojen som skruvats på.
En Nishiki-mixte som köptes här på happy. Så här såg den ut just hemkommen.
Man kan nästan tro att vi är i Miyata-tråden med en start som detta:
Lyckligtvis fick jag ur stolptyget utan att behöva dra fram stora urdragarmodulen. Kommer säkert få anledning att visa upp den nån gång i framtiden.
Bra start! Taggad till tusen. Känner att det gömmer sig en skatt där nånstans.
Grävde djupt i cykelbyrån och hittade några delar som kan passa; ett par pedaler, en sadel, en sadelstolpe, ett par handtag, vajerhöljen och ett par fina v-bromsar.
Det som behövdes köpas köptes:
Hela hojen revs för att göra rent ordentligt. Pensel är nytt favoritverktyget för ändamålet!
Med tätningar och allt, mums! Det observante vet redan att en sak i lådan ska bort.
Rätt! Dom här är ju snygga och så, men det här ska bli bruks-de-lux tänker jag, så cantisarna får bo i byrån tillsvidare.
Fäglarna fick sig en genomgång med såpasprej och mjuk slipduk.
Före:
Efter:
Störst är absolut inte alltid bäst. Men just här så kanske, dårk-disken flög i alla fall skitbra hela vägen till plståtervinningen!
I mitten av båda hjulen sitter fina nav från Suzue. "Established in 1954 in Osaka, Japan, Suzue Industrial Co., Ltd. has been manufacturing hubs since 1952."
Ur med axlar och kulor, gör rent, fetta in, smacka ihop.
Bakom plasten på vevarna gömde sig denna skönhet, Sugino VP trippel. Mmm trippel...
Börjar med senaste hojen som skruvats på.
En Nishiki-mixte som köptes här på happy. Så här såg den ut just hemkommen.
Man kan nästan tro att vi är i Miyata-tråden med en start som detta:
Lyckligtvis fick jag ur stolptyget utan att behöva dra fram stora urdragarmodulen. Kommer säkert få anledning att visa upp den nån gång i framtiden.
Bra start! Taggad till tusen. Känner att det gömmer sig en skatt där nånstans.
Grävde djupt i cykelbyrån och hittade några delar som kan passa; ett par pedaler, en sadel, en sadelstolpe, ett par handtag, vajerhöljen och ett par fina v-bromsar.
Det som behövdes köpas köptes:
Hela hojen revs för att göra rent ordentligt. Pensel är nytt favoritverktyget för ändamålet!
Med tätningar och allt, mums! Det observante vet redan att en sak i lådan ska bort.
Rätt! Dom här är ju snygga och så, men det här ska bli bruks-de-lux tänker jag, så cantisarna får bo i byrån tillsvidare.
Fäglarna fick sig en genomgång med såpasprej och mjuk slipduk.
Före:
Efter:
Störst är absolut inte alltid bäst. Men just här så kanske, dårk-disken flög i alla fall skitbra hela vägen till plståtervinningen!
I mitten av båda hjulen sitter fina nav från Suzue. "Established in 1954 in Osaka, Japan, Suzue Industrial Co., Ltd. has been manufacturing hubs since 1952."
Ur med axlar och kulor, gör rent, fetta in, smacka ihop.
Bakom plasten på vevarna gömde sig denna skönhet, Sugino VP trippel. Mmm trippel...