Vildmarksleden Hindås

magforce68

Ny medlem
Vildmarksleden Hindås
Hej!
Eftersom jag bor i Härryda och har fin grusväg hela vägen till Hindås tänkte jag kolla in Vildmarksleden. Jag var nere och kollade igår men hittade inte leden... Har någon koll på hur man hittar starten på Vildmarksleden i Hindås?!? Är det förresten någon som har kört där efter stormen? Hur ser det ut?

Vildmarksleden Hindås
Hej!
Jag har kört den från Härryda till Landvetter och träden är det nästan inga problem med..
Det är bara på två ställen som man får cykla runt eller leda under..
/Jonas

Vildmarksleden Hindås
Tjena
Körde leden i Juni, från Hindås till GBG då var den helt OK.
Vi startade mittemot stationen i Hindås följde orange markering, på vissa ställen var det lite lurigt att se markeringarna så det gäller att speja ordentligt.
Mvh T

Vildmarksleden Hindås
Aaah, det var ganaks länge sen du skrev första inlägget..
Vad gjorde du sedan efter gbg? Cyklade du hem till Hindås(eller vart du nu bor) på asfalt elelr tog du vildmarksleden igen?

/Jonas

Vildmarksleden Hindås
Vi körde en långtur på Vildmarksleden för ett par månader sedan, Göteborg-Hindås-Göteborg, ca 8 mil i skogen t.o.r. :-) Leden är fin, men bitvis blöt vid Hindås. Kräver även bitvis bra teknik och starka ben/lungor, men alla ska nog klara av den ändå. Kör man på fort och om det är torrt tar det ca 3 timmar åt ett håll, annars upp till 5 timmar. Spana in den gamla tråden om den turen: [Happy Long Ride] - Göteborg, söndag 22:e maj 2005 - vi kör om det så regnar småspik. ;-)

/Leo

Vildmarksleden Hindås
Leden startar vid Elljusspåret, Hindåsgården och går förbi Hjortviken(hotell) mot GBG. Mitt för stationen viker man 45gr i i villastaden och över en bro. Efter bron tar man vänster på vägen och efter ca 100m höger. Sen skall man upp till toppen vid Limmerhult och in bakom en lada.

Men va fan, Härryda-Hindås är sämsta biten på hela leden. Jag brukar fuska och köra andra vägar från Härskogen tilll Hindås.

Snabb och jobbig 35km tur från parkeringen i Härskogen idag kl 18 anyone?

Senast redigerad av en moderator:
Vildmarksleden Hindås
Från Härsjödamm (eller lite efter hundarna) brukar jag köra upp till Härskogen Elljusspåret och på grön/vit till Långetjärnsvägen och Maden.
Sen brukar jag köra från Maden/Gransjöås till Rya och vänster förbi skjutbanan och under kraftledningen och sen på nästa krön ta vänster in på en liten stig(svår att se) där de kör enduro. Efter nån km i skogen kommer en liten väg som delar sig. Rakt fram en bom och sen natursköna Grönhultsvägen (asfalt) till Hindås. Annars vänster 4-500m och sen höger på traktorstigen, hur än man kör kommer man till Limmerhult och är åter på Vildmarksleden.
Kolla på kartan innan så hittar du.
Har ett par rundor på ett kartblad i PDF om du vill ha, skicka ett meddelande.

Tillbaka
Topp