Vilka benvärmare?

nizze

Ny medlem
Vilka benvärmare?
Håller på att handla inför våren och sommaren. Tänker köpa ett par benvärmare. Eftersom jag har korta och kraftiga ben vill jag ha följande egenskaper på benvärmarena:

1. Tillräckligt breda på vad och lår. Har provat XXL tidigare men en del av modellerna är bara långa inte breda.
2. Inga sömmar som skaver nåär man trampar - gärna sömlösa.
3. Gärna för sommmarbruk, alltså inte "vinterfodrade".

Föslag på märke önskas.

Vilka benvärmare?
Använt ett billigt märke från Cykelcity, de var helt ok. Likaså Adidas, också de bra. Också Assos har jag. Också de bra.

Tyvärr kan jag inte säga mycket om passform eftersom jag har långa och smala ben.

Vad gäller punkt 2 så upplever jag att det krävs lite sömmar (mina adidas har ganska många) för att passformen verkligen ska vara bra. Passform baserad på elasticitet i materialet är i längden ingen höjdare.

Vilka benvärmare?
nizze skrev:
-------------------------------------------------------
> 1. Tillräckligt breda på vad och lår. Har
> provat XXL tidigare men en del av modellerna är
> bara långa inte breda.
> 2. Inga sömmar som skaver nåär man trampar -
> gärna sömlösa.
> 3. Gärna för sommmarbruk, alltså inte
> "vinterfodrade".

Tror att det var någon av de svenska cykeltidningarna som testat benvärmare i somras, minns inte vilken. Har själv inget bra förslag till dig vilka du ska köpa.

Snygg film - undrar om de benvärmarna går att beställa för användning på cykelturen?

Vilka benvärmare?
Närbesläktat.... bra knävärmare är också svårt att hitta. Något som sitter på plats och som gärna har någon form av windstopper. Något som inte sitter för tajt. Jag är så less på New Line mm som det bara blåser rätt igenom.

Vilka benvärmare?
nizze skrev:
-------------------------------------------------------
> Håller på att handla inför våren och sommaren.
> Tänker köpa ett par benvärmare. Eftersom jag
> har korta och kraftiga ben vill jag ha följande
> egenskaper på benvärmarena:
>
> 1. Tillräckligt breda på vad och lår. Har
> provat XXL tidigare men en del av modellerna är
> bara långa inte breda.
> 2. Inga sömmar som skaver nåär man trampar -
> gärna sömlösa.
> 3. Gärna för sommmarbruk, alltså inte
> "vinterfodrade".
>
> Föslag på märke önskas.

1. Cykelkläder är gjorda för "normalcyklister", är plaggen med rätt vidd för långa går du tyvär räkna med att korta den modell som är vid nog.
2. Normalt sett varende benvärmare.
3. Benvärmare används normalt bara vid kyligare väder, nästan alla är gjorda i "robaixfleece".
Bra märken är: Exteondo, Vermarc, Santini, Parentini mfl, själv har jag M alt L i benvärmare...

Mitt tips är att du letar efter rätt vidd men 3/4 lång modell och på så vis får matchande storlek.

Annars är alltid 3/4 lång byxa att föredra, lösben har man vid uppvärmning för tävling -den dubbla resåren man får vid skarven mitt på låren är obekväm och hindrar blodgenomströmningen :-/ T

Vilka benvärmare?
Shimano har sömlösa benvärmare .Vet ej hur dom är i storleken . Annars som någon var inne på så är knävärmare suveräna på sommaren .Sedan jag köpte ett par sådana har jag använt dom väldigt mycket .

Tillbaka
Topp