Vilka cykelglasögon?

John S

Medlem
Vilka cykelglasögon?
Nu är jag less på att få kvistar och skit i ögonen, desutom kommer det antagligen inte att gå bra varje gång.
Så nu ska jag inhandla ett par riktiga cykelglasögon, däremot har jag inte den blekaste vilka jag ska ha. Det stora problemet verkar vara att dom immar igen, har ni några bra tips på vilka man ska köpa?.
Att dom är snygga är ej ett minus då man med lite tur kan våga ha dom även en solig dag vid sidan om cykeln =).

Vilka cykelglasögon?
Jag har Brikos Lucifer glasögon, och de är jag ruskigt nöjd med. Jag har använt dem nästan dagligen senaste tre åren. Det finns massor med linser att köpa till om man är kräsen.

Vilka cykelglasögon?
Jan Ullrich skrev:
-------------------------------------------------------
> Oakley M frame är de bästa.
>
> Nu kan ni låsa tråden=)

Jag håller med. Har provat någon dyr Rudy Project båge, men den var mer cycklop-lik så det blev för mycket kondens. M-frames kan man flytta lite från ansiktet när man blir för varm. Nackdelen är priset. De har inte på något sätt bättre kvalite. Jag är inne på mina andra M-frames. Har köpt tre gummiset och tre reserv glas. Glasen och bågen spricker om man pillar på och av glasen för ofta.
Jag hittade mina senaste par på ett Oakley outlet nära San Diego, USA, för endast 500kr. Det finns kanske något Oakley outlet i sverige.

Vilka cykelglasögon?
Jag har kört på Spy glas ett bra tag och det med en betydligt mindre öppen variant än M-frame så här ser de ut: http://web164673.ta46.talkactive.net/activebuilderfiles/oscarekstam.com/1168704296.jpg

De har inte immat en enda gång och så är de otroligt mycket snyggare än Oakley (enligt mig)

Jag tror bestämt att Brhuns (säkert felstavat) är importörer, de var när jag köpte mina. Jag ringde dem och fick ett par skickade till min närmaste cykelbutik.

Ett annat märke som har bra glasögon till ett överkommligt pris är http://www.alpina-eyewear.com/ lätta som få är de också vilket är bra då de inte åker av skallen lika lätt då och så blir de mindre störande...

Vilka cykelglasögon?
Immar de igen cyklar du för långsamt =)

Mitt tips är att prova så många som möjligt. Testade allt jag kom över och fastnade till slut för ett par Rudy Project Kalyos som satt som en smäck på min skalle.

Vilka cykelglasögon?
Zekler från Ahlsells har jag kört på i ett år gula och klara.
Kostar inte mkt och sitter skönt.
Har oxo Oakley SubZeros men använder dom inte så ofta.

Vilka cykelglasögon?
Är hur nöjd som helst med mina Briko Sprinter. Har ett par klara glas (molnigt eller kväll) och ett par mörkare (soligt). Dock är det cykelglasögon, så jag skulle aldrig gå på stan med dem. För de som behöver korrigering, så finns en variant där man kan montera slipade glas innanför.

Vilka cykelglasögon?
Själv cyklar jag med ett på skyddsglasögon från http://www.stihl.se/...
Funkar grymt bra :-) kanske inte supersnyggt men superbra...och billigt 119:- och då tål dom tydligen att stå emot en 6mm stålkula i 45m/s... inte illa, får cykla lite snabbare bara...

Vilka cykelglasögon?
Pro som finns hos vanliga cykelaffärer. 3 olika färger på klas (klart, gult, blått), 250:- Svider inte när man tappar/kraschar cyklar över dom.

Vilka cykelglasögon?
Kör nu med BBB:s modell som används av Quickstep och Liquigas tror jag det är (BSG-23 Winner Team) . De är väldigt billiga och har fyra olika glas. Jag är supernöjd =)

2391.jpg

Vilka cykelglasögon?
Jag föredrar Briko. Har ett par Lucifer och ett par Endure Evo. Enda nackdelen med lucifer är att det är en ganska stor död vinkel.

------------------------------------

Vilka cykelglasögon?
Surfaren skrev:
-------------------------------------------------------
> Crosscar
> Har du nån länk där man kan hitta dina glas.
> Tycker dom ser hala ut!!!

http://www.spyoptic.com/cat.php?k=62085&viewall=1

Där har du en fin länk.
Den modellinjen jag har heter Meteor, men det har kommit en ny sedan jag köpte mina för snart 4år sedan som ser lite coolare ut. Sonix heter den serien och det verkar som att den ersatt meteorserien som var värsta serien när jag köpte mina glas.

Vilka cykelglasögon?
Mekonomen har skyddsbrillor för sjutti spänn. Olika mörka glas finns. Kanonbra, inte en massa skit som skymmer. Ser nästan dyra ut.

Vilka cykelglasögon?
Pearl White Rudy Project Ekynox SX med "smoke"linser .
Sitter hur bra som helst och immar inte igen så länge man cyklar, garanterat tårfria upp till 50 minst km/h :-)

Vilka cykelglasögon?
Nån som testat Oakleys Radar eller Flak Jacket? Själv bestämde jag mig för Rudy Project men helt plötsligt var de slut hos parker och sen dess har jag lyckats bli obestämd igen.

Vilka cykelglasögon?
Det är dumt att köpa dyra skogsbrickor. Dom blir ju bara repiga i skogen. Jag har ett par från macken. Kostar runt en 100:ing.

//Skogling

Tillbaka
Topp