Vilka däck kan jag ha på mina fälgar?
Hej
Jag har en Bontrager fälg, 29". Den enda specifikationen som finns på fälgen är enligt bilden ovan. På Treks sida för cykelns specifikationer finns heller ingen mer information om fälgarna (http://archive.trekbikes.com/se/sv/...te#/se/sv/2013/Trek/superfly_al_elite/details). Nu sitter det ett par 2,2 Continental Race King cykelvasan på, där bakdäcket spruckit i sidan efter gårdagens tur. Vad kan jag kika på för däck, förstår att 2,2 funkar men ser att det även finns 2,25 och 2,3 på en del däcks specar. Sen står det olika siffror, ex. 35, 37, 60, framför -622. Vad betyder de siffrorna?
Vill ha ett däck som rullar bra men som jag också kan lita på på de grusvägar med grovt löst grus som binder samman de stigar jag brukar cykla på. Det brukar bli hög fart på de vägarna med det grova gruset och vill gärna inte gå omkull där pga fel däcksval. Testar att köra lite över stock och sten också men gillar väl egentligen mer "snälla" småstigar. Kanske förstärkt i sidorna? Har kikat på Race King Race Sport (tilltalades av att någon recension nämnde volymen som komfort), något Snakeskin eller något Maxxis Minion. Så, vilka däck passar min fälg, ska jag bara titta på 2.2, vad betyder siffrorna före -622 och framför allt vilket är ert däcksval till den cykeln/fälgen/terrängen? Kan tillägga att jag ska köpa nytt framdäck samtidigt, kanske inte ska vara samma? Kör med slang.
Mvh/Magnus