Vilka dubbdäck kör ni med iår? (MTB)

DRQ96

Medlem
Jag kommer att montera Suomi WXC300 och Ice Spiker Evo Liteskin.

Både kommer köras på en Superior XF969

Tänkte testa under hela vintern vilket däck jag egentligen gillar mest.

Vilka däck sätter ni på era skogshojar?

suomi extreme 294. Kört samma däck sen 2013... fast nu börjar bakdäcket visa tecken på visst slitage.

Gurra sa:
Vad snälla mot våra fina berghällar. Plz. =]

Jag är snäll emot rötterna också. Kör bara dubbisarna när det är isigt och undviker rundor där det växlar mellan måste ha dubb och naket berg/rötterna i dagen.

Bilagor

• IMG_20180315_225954_440.jpg
    IMG_20180315_225954_440.jpg
    369.9 KB · Besök: 29
Suomi Tyres WXC300 har jag på en av hojarna. Men den kör jag mest på isiga grusvägar, plogade småvägar och hårdpackad snö. Och även dessa har grymt grepp på skridskois precis som ISP.

I skogen brukar en annan cykel med Nobby Nic Addix Speedgrip 27,5 x 3,0 räcka långt, med extra lågt lufttryck om det är inslag av is bland snön.

Det blir väl de gamla vanliga Ice Spiker Pro Evo 29x2.25” som man kört de senaste vintrarna. Mycket bra grepp på sådant som är halt men däcken är något smala och tappar dubbar lätt. Ska försöka hitta något bredare alternativ, någon med erfarenhet av 45NRTH Nicotine?

Doctor C sa:
Det blir väl de gamla vanliga Ice Spiker Pro Evo 29x2.25” som man kört de senaste vintrarna. Mycket bra grepp på sådant som är halt men däcken är något smala och tappar dubbar lätt. Ska försöka hitta något bredare alternativ, någon med erfarenhet av 45NRTH Nicotine?

Jag är också intresserad av att höra nått om de 45Nrth däcken. Ingen som provat och kan jämföra med tex. Schwalbes?

Tillbaka
Topp