Vilka J-A idioter det finns!

Skall du reklamere for varje blogginlägg med en ny tråd kan du väl i alla fall lägga in lite av vad teksten handlar om. Eller så kansje du kan kjøpa en reklameplass for cykelbloggar.blogspot

rubing skrev:
-------------------------------------------------------
> Skall du reklamere for varje blogginlägg med en
> ny tråd kan du väl i alla fall lägga in lite av
> vad teksten handlar om. Eller så kansje du kan
> kjøpa en reklameplass for cykelbloggar.blogspot

Tyckte precis att jag gjorde det genom att skriva: "Läser på expressen om några "lustigkurrar" som spänt en ståltråd över en cykelbana. Sjukt tilltag"
Plus att jag länkade direkt till Expressen.. var det fel eller läste du inte klart?

Mvh
Fritz

rubing skrev:
> Skall du reklamere for varje blogginlägg med en
> ny tråd kan du väl i alla fall lägga in lite av
> vad teksten handlar om. Eller så kansje du kan
> kjøpa en reklameplass for cykelbloggar.blogspot

Är du moderator?

Vad är upp med alla dessa bloggar där man kopierar en hel artikel för att sen lägga in en mening eller två i slutet med en kommentar?

vilka j-a idioter det finns! ^^

Senast ändrad:
chksix skrev:
> Lättförtjänta pengar?

Även känt som plagiat? :)

Senast ändrad:
Vem gör ngt sådant? Några kraftigt berusade idioter? Någon som av någon anledning djupt hatar alla cyklister? Någon galning som bara njuter i allmänhet av att få skada människor?

Finns det något exempel på någon som åkt dit för att ha gjort något sådant? Gavs i så fall någon förklaring till dådet?

Sjukt!

Mötte en kärring med hund när jag kom in på GC banan idag med racern, trodde hunden sprang löst så jag tog det lite lugnt, nästan innan jag var på väg att passera upptäckte jag att hon hade koppel med världen tunnaste löplina! Tur jag passerade henne på rätt sida.

sneJe skrev:
> Vart har det hänt?

Lite här och där.

Nu senast i Skäggetorp i Linköping (inte direkt den bättre halvan av byn), som det står i Corren-artikeln jag länkade till.

Tidigare i Kalmar (se det första inlägget).

Och vid Romesjön i Bohuslän: http://happymtb.org/forum/read.php/1/734077

GoranS skrev:
> Vem gör ngt sådant? Några kraftigt berusade
> idioter? Någon som av någon anledning djupt
> hatar alla cyklister? Någon galning som bara
> njuter i allmänhet av att få skada människor?

15-åriga pojkar i Kalmarfallet: http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/tva-pojkar-bakom-staltrad-over-cykelbana(2836193).gm (vilket givetvis inte utesluter något av dina alternativ).

> Finns det något exempel på någon som åkt dit
> för att ha gjort något sådant?

Nej, en 15-åring kan visserligen skaffa AM-körkort, men enligt svensk lag har de inte den oerhörda mentala förmågan som krävs för att förstå att en ståltråd i halshöjd över en cykelbana skulle kunna skada eller döda någon, så de "åkte" inte "dit" för det. Men ett ajabaja fick de nog höra av farbror polisen.

> Gavs i så fall någon förklaring till dådet?

Hittat ståltråd, fått "infall."

Om pojkarna mot förmodan talade sanning, d.v.s. att de faktiskt inte begrep de potentiella konsekvenserna, så finns det några föräldrar som uppenbarligen inte gjort sitt jobb!

Miss Lycka skrev:
> Nu var det några som var under 15 år. DVS 0-14 år

Ok, jag kan tänka mig att acceptera att de inte förstått konsekvenserna om de var 0-5½ år gamla. Men eftersom personer som beskrivs som "ungdomar" synts skratta åt offren var de nog vare sig småbarn eller omedvetna om vad som skulle hända.

Tillbaka
Topp