Vilka parker byggda för E-MTB? Kul leder både upp och ner

frecon

Medlem
Finns det några parker/områden i Sverige/Norge som är mer byggda för E-MTB och har leder som är roliga både uppför och nedför? Gärna tekniskt uppför.

Är ju sådär populärt att dundra uppför på en DH-led där folk inte förväntar sig att det ska komma någon den vägen. :)

Bilagor

• IMG_5926.png
    IMG_5926.png
    122.5 KB · Besök: 51
Idre Bikeland satsar medvetet på att inkludera Emtb.
Vi var där 2 dagar i juni och tyckte de lyckats riktigt bra, slättvåla-leden tyckte jag var riktigt nice. Sen är deras vanliga blåa och röda flow sköna.
I augusti vi till Nesbyen i Norge för att cykla deras 17 kilometer långa flow Hallingspranget på Nesfjellet. Området är stort och har många banor som byarna har gått ihop och driver som stiftelse och pushar Emtb.

Detta är Kottabergets andra "Jumpline", Nora, den som byggdes först. Den o Anna delar samma första parti, fram tillhoppet över träbron. Nora till vänster, Anna till höger.

Senast ändrad:
O så är det en teknikpark med gröna, blåa o röda lines på G (plus annat)

OBS! FÖRBJUDET att åka i teknikområdet tills banorna & hoppen har satt sig - dvs tills nästa säsong!

jump teknikpark.png

Senast ändrad:
Idre Bikeland satsar medvetet på att inkludera Emtb.
Vi var där 2 dagar i juni och tyckte de lyckats riktigt bra, slättvåla-leden tyckte jag var riktigt nice. Sen är deras vanliga blåa och röda flow sköna.
I augusti vi till Nesbyen i Norge för att cykla deras 17 kilometer långa flow Hallingspranget på Nesfjellet. Området är stort och har många banor som byarna har gått ihop och driver som stiftelse och pushar Emtb.
Hur var Nesbyen? Är sugen på att åka dit nästa år.

Hur var Nesbyen? Är sugen på att åka dit nästa år.
Nesbyen tyckte jag var riktigt nice, tanken var att vi skulle utforska övriga och närliggande banor oxå men det blev att vi höll oss till Hallingspranget och singletrackbanorna på berget. Så vi kommer åka dit igen nästa år och åka det vi missade, gissar att vi kommer ha en tur dit varje år några år framåt.
Första dagen cyklade vi hela vägen upp igen vilket vi inte gärna gör om, skittråkigt även på elhoj
Vi var lite optimistiska på shuttle-bilen så vi tänkte att vi behöver inte boka, så det slutade med att vi körde ner bilen till byn och tog taxi upp till stugan och cyklade 4 km brant uppför till start andra dagen...650 norska🙂
Själva Hallingsspranget tykte jag personligen är det skönaste jag gjort på cykel, den är liksom behaglig och nice hela vägen på Emtb. Jag är ingen superactionåkare så det passade mig.
Så Nesbyen och Idre är våra favoriter, Sälen tillåter inte Emtb i 7 av dom backarna man faktiskt vill åka förutom Rörbäcksnäs som välkomnar emtb, Gärna Kottaberget också då det bara är en timma bort
Jag satte ihop en film på hela sträckan på tuben(långt klipp och fartsträckor börjar en bit in):

Tillbaka
Topp