Vilka piller äter ni?

Vilka piller äter ni?
Är 67, haft nattkramp i en vad ett tiotal gånger, men länge sedan sist. Nästan aldrig haft huvudvärk inte ens efter alkoholintag. Sover tillräckligt. Åt receptbelagda piller för högt blodtryck och förmaksflimmer några år pga osunt leverne, men slutade med dem för två år sedan. Tack vare viktnedgång och träning. Halleluja!

Senast ändrad:
Vilka piller äter ni?
Åldern verkar spela in om vi pratar kramp. Tog mig ca 60 år innan jag fick uppleva det första gången. Men nu händer det lite då och då. Aldrig under träning dock. Bara ett tag efter eller ibland sen natt/ tidig morgon.
Fick ofta kramp som ung. Alltid druckit för lite då. Idag ytterst sällan kramp.

Vilka piller äter ni?
Jag får frekvent kramp i vaderna när jag tränar mycket. Varken elektrolyt tabletter, mycket vätska eller +ANNAT hjälper. Ofta dubbelt också, både fram och baksidan samtidigt, så att sträcka ut ena får andra att krampa hårdare.
Tror att det inte hjälper att jag står och jobbar.

Vilka piller äter ni?
Jag får frekvent kramp i vaderna när jag tränar mycket. Varken elektrolyt tabletter, mycket vätska eller +ANNAT hjälper. Ofta dubbelt också, både fram och baksidan samtidigt, så att sträcka ut ena får andra att krampa hårdare.
Tror att det inte hjälper att jag står och jobbar.

Allra roligast när man vaknar på natten med kramp i vaden och måste ta sig ur sängen utan att förvärra krampen 😱

Vilka piller äter ni?
Precis så! Och stå upp i en dörröppning och trycka ner fötterna i golvet, jag behöver alltså sätta händer i ramen ovanför huvudet för att få ner hälen i golvet. Speciellt när båda vaderna krampar samtidigt, så kramp i fyra muskler samtidigt

Vilka piller äter ni?
Nej, jag brukar få kramp när jag tränar mycket. Och det utan piller, bara nyponpulver.

Eller så satsar du på Nyponpiller

Screenshot_20250110-124238.png

Vilka piller äter ni?
Jag har Apodos.

Du behöver till exempel aldrig oroa dig för att dosera fel. Dessutom är påsarna lätt att ta med sig.

Apodos är Apotekets dosförpackade läkemedel. Varje dospåse innehåller de läkemedel som du ska ta vid ett och samma tillfälle och är tydligt märkt med dina personuppgifter, vad påsen innehåller och när läkemedlen i påsen ska tas
apodos.jpg

Vilka piller äter ni?
Vet han ens däcktrycket på VR?

Han? tänkte jag först, men så kollade jag min egen länk 🙄 och jo, en han. Trodde jag hittat artikeln om en tjej som hamnade på akuten av samma anledning, som jag läste för ett tag sen. Googlade bara lite snabbt och kopierade länken utan att läsa mer än rubriken.

Så verkar inte helt ovanligt.

Tillbaka
Topp