Är inte kreatin lite speciellt på det sättet att effekten av det går tillbaka ganska omgående när man slutar ta det, exceptionellt vanligt bland styrketränare vet jag. Dvs en gång kreatin "you better stick with it for life dude" (perfekt reklamslogan).
Hur ofta bör man testa sig mot eventuell magnesium brist för att kanske motivera mitt magnesium intag? Tror du att det räcker med min hälsoundersökning en gång per år, men jag är lite tveksam för att de testar just magnesium

får leta upp rapporten när jag är hemma. Annars får jag helt enkelt byta ställe för hälsoundersökning (får snacka med damerna på HR avdelningen att jag minsann måste koll på min magnesiumvärde!) eller börja med separata tester (halvjobbigt/dyrt men likafullt en absolut nödvändighet).
Men det är ju ändå ganska skojigt att ett av de absolut vanligaste tillskotten som män äter är totalt blaha för ca 99,9%.

(referens Happyride) Skojigt, ja men det kan ju faktiskt vara sant.
Ska dock ta upp det här i cykelgruppen vid tillfälle att de minsann har lurat mig.

(det var säkert någon som drev med mig

) Däremot betvivlar jag självklart inte att bra regelbunden träning och ett tillräckligt vätskeintag är exceptionellt mycket mer effektivt för att motverka kramp än magnesium.
Iofs får jag ju ändå med magnesium nu när jag går över till ZMA

och du får det väl också genom din dagliga dundervitamintablett? Dude, you have to walk the talk (alternativt försöka hitta en multivitamin utan magnesium för att känna dig safe).
Jaja, förhoppningsvis inget livsfarligt åtminstone.