Vilka piller äter ni?

Vilka piller äter ni?
Har sett på tv att gurkmeja behöver blandas ut i varm mat (tänk indisk curry) för att kroppen ska kunna ta upp det nyttiga. Utan detta tricks är det tydligen helt overksamt. Indier har i princip ingen cancer i ngn tarm o de lärde tror att gurkmeja är en orsak.

När det gäller olivolja så är det precis tvärtom. Den ska hinkas kall. Oxå sett på tv.

Edit: Det är nyponpulver som ska ätas för att man inte ska få ont i fingrarna. (Man kanske ska öppna en kvacksalvarklinik med all denna kunskap som jag besitter?)

Golden milk: rör ut 2 msk gurkmeja i 2 dö varm mjölk. Lägg till peppar av något slag; en del kör med mald svartpeppar; jag gillar en halv hackad spansk chilipeppar. Ska tydligen vara nyttigt som fasen.

Vilka piller äter ni?
Ingefärsshot. Så hög koncentration som möjligt, inte äppeljuicebaserade skiten som säljs på snabbköp. (Den från RÅ är bra och bitig.) Oxå låter jag den verka lokalt i halsen ett tag innan jag dricker vatten igen. I övrigt tror jag mycket på Omega 3, oxå d-vitamin 20 mg. En om dan, alla månader som har ett R i sig. Vi bor ju ändå i en mörk säck utan Grand Tour-cyklister.

Vilka piller äter ni?
Ingefärsshot. Så hög koncentration som möjligt, inte äppeljuicebaserade skiten som säljs på snabbköp. (Den från RÅ är bra och bitig.) Oxå låter jag den verka lokalt i halsen ett tag innan jag dricker vatten igen. I övrigt tror jag mycket på Omega 3, oxå d-vitamin 20 mg. En om dan, alla månader som har ett R i sig. Vi bor ju ändå i en mörk säck utan Grand Tour-cyklister.
Kör oxå ingefärashot o låter den bränna bort alla baciller i halsen. Gör min egna, den blir så stark att den även bränner bort corona-baciller. Att Pfizer pratade med mig innan dom tog fram sitt vaccin talar väl sitt tydliga språk.

Vilka piller äter ni?
Du menar klipulver? Kan det vara gott? Eller ska det vara Ekströms nyponsoppulver?
Tror f.ö. tråden borde byta namn till kvacksalvartråden.
Både och. Finns ju faktiskt evidens för t.ex. Omega 3 & D vitamin. Apropå gurkmeja, min fru hade en kollega från Indien som skar sig i handen - han fyllde såret med gurkmeja, tre dagar senare fick han åka in akut pga. allvarlig infektion.

Vilka piller äter ni?
Du menar klipulver? Kan det vara gott? Eller ska det vara Ekströms nyponsoppulver?
Tror f.ö. tråden borde byta namn till kvacksalvartråden.
Har en kollega som hade som sido-business att importera nyponpulver från Sydamerika ngnstans. Möjligen Chile där nyponbuskarna växte på hög höjd och fick en extra fin kvalitét på ngt outgrundligt sätt.

Min kollega påstod att det fanns kliniska bevis på att nyponpulver skulle hjälpa mot t ex artros, det ska tydligen öka rörligheten i lederna. Det räcker inte med Ekströms som ju mest är socker. Det måste vara koncentrerat nyponpulver i en större mängd för att det ska hjälpa.

Kvacksalveri? Placebo? För den som har artros o ont i händerna och som slipper smärtan med dessa mirakelpiller så spelar det ingen större roll.

Vilka piller äter ni?
Både och. Finns ju faktiskt evidens för t.ex. Omega 3 & D vitamin. Apropå gurkmeja, min fru hade en kollega från Indien som skar sig i handen - han fyllde såret med gurkmeja, tre dagar senare fick han åka in akut pga. allvarlig infektion.
Även om jag inte hade fyllt ett skärsår med gurkmeja så behöver det faktiskt inte vara just gurkmejan som var boven. Det är förmodligen inte steriliserad gurkmeja det handlar om och annat kan ju ha smugit sig in i såret.

Vilka piller äter ni?
Har en kollega som hade som sido-business att importera nyponpulver från Sydamerika ngnstans. Möjligen Chile där nyponbuskarna växte på hög höjd och fick en extra fin kvalitét på ngt outgrundligt sätt.

Min kollega påstod att det fanns kliniska bevis på att nyponpulver skulle hjälpa mot t ex artros, det ska tydligen öka rörligheten i lederna. Det räcker inte med Ekströms som ju mest är socker. Det måste vara koncentrerat nyponpulver i en större mängd för att det ska hjälpa.

Kvacksalveri? Placebo? För den som har artros o ont i händerna och som slipper smärtan med dessa mirakelpiller så spelar det ingen större roll.
Finns för hund och häst i bulk till helt andra priser än hälsokostbutikernas dyra piller :-)
Jag har ätit det, nåja druckit löst i vatten, i åratal just mot artros efter ett tips från benläkeriet i Lund.
Om det verkligen funkar har jag dock ingen susning om då jag inte har en replika av mig själv att jämföra med. Men antagligen gör nyponpulvret ingen skada iaf.

Vilka piller äter ni?
Även om jag inte hade fyllt ett skärsår med gurkmeja så behöver det faktiskt inte vara just gurkmejan som var boven. Det är förmodligen inte steriliserad gurkmeja det handlar om och annat kan ju ha smugit sig in i såret.

Så klart, det roliga är bara övertron till gurkmejan. I hans värld var det ofattbart att inte mejan fixade biffen, det hade man ju till allt.

Vilka piller äter ni?
Gurkmeja i piller smakar knappt nåt om man låter bli att suga på den.
Lite förvånad över nypon för när jag kollade på det för några år sen så hittade jag mest att det var c vitaminer. Nu hittar jag samma som skrivs här. Artros osv.

Vilka piller äter ni?
Det borde väl finnas artiklar publicerade med dessa ”kliniska bevis” som det hänvisas till?
Enligt netdoktor så finns det. Jag är som sagt lite förvånad
Hej! Intressant, ja i linje med vad du upplever, så finns det flera skandinaviska publicerade studier där resultaten visar statistiskt säkerställd lindring vid knäartros. Det är således möjligt att ditt intag avnyponpulver i viss mån bidragit till att göra utvecklingen av artrosen långsammare.

Vilka piller äter ni?
Äh placebo.testa ryss 5 or då blir till och med tanten lycklig.?
Du tänker på Metandrostenolon. De flesta får en ökad aggresivitet av anabola preparat + det påverkar även potensen negativt och minskar spermieproduktionen, det ger också akne, håravfall, nedsatt sköldskörtelfunktion, hjärt och kärlsjukdomar, skador på lever mm. Varför skulle tanten bli lycklig av det?

Vilka piller äter ni?
Du tänker på Metandrostenolon. De flesta får en ökad aggresivitet av anabola preparat + det påverkar även potensen negativt och minskar spermieproduktionen, det ger också akne, håravfall, nedsatt sköldskörtelfunktion, hjärt och kärlsjukdomar, skador på lever mm. Varför skulle tanten bli lycklig av det?
Hon får ta fram mannen i byrålådan?

Vilka piller äter ni?
Vintertid D vitamin, dagligdags Magnesium och sedan corona utbrottet även Zink.

Försöker dessutom få i mig mycket C vitamin men dock inte i piller form.

Vilka piller äter ni?
Vilka piller äter ni?
Jaha, har haft problem med armbågen ett tag men det börjar blir bättre men nu verkar jag ha en nerv i kläm. I början gjorde det ont i tummen men nu verker det i överarmen och känns lite suspekt ut mot lillfingret.

Axeln har varit lite halvkass en längre tid. Är det där nerverna klämmer? och vad gör man?

Jag tror jag sovit sönder axeln. Det kom när det började ligga ett barn bredvid mig för 10 år sen så att jag inte kunde vända mig fritt. Kan inte uteslutas att jag också blivit äldre under samma period.

Vilka piller äter ni?
1644913931377.png

Vilka piller äter ni?
Jaha, har haft problem med armbågen ett tag men det börjar blir bättre men nu verkar jag ha en nerv i kläm. I början gjorde det ont i tummen men nu verker det i överarmen och känns lite suspekt ut mot lillfingret.

Axeln har varit lite halvkass en längre tid. Är det där nerverna klämmer? och vad gör man?

Jag tror jag sovit sönder axeln. Det kom när det började ligga ett barn bredvid mig för 10 år sen så att jag inte kunde vända mig fritt. Kan inte uteslutas att jag också blivit äldre under samma period.
Inflammation? Svårt att leka nätdoktor men med åldern brukar man bli inflammerad lite överallt. Hos mig sitter det i knäna o verkar aldrig gå bort.

Vilka piller äter ni?
Diklofenak mot gikt, har bra blodvärden och annat men är andra gången man fått skiten inom 2 år så får nog käka det regelbundet framöver för att motverka det. Är inte kostrelaterat heller som sägen säger :)

Vilka piller äter ni?
Inflammation? Svårt att leka nätdoktor men med åldern brukar man bli inflammerad lite överallt. Hos mig sitter det i knäna o verkar aldrig gå bort.
Möjligen men det känns som det hänger ihop med axel och/eller armbåge. Jag har visserligen generellt problem med lederna. Små problem tack och lov. Fingrarna lägger av om jag inte sköter mig.
Knä och armbåge har jag mer eller mindre lyckats träna bort så det verkar inte åldersrelaterat. Samma sak med rygg.

Vilka piller äter ni?
Diklofenak mot gikt, har bra blodvärden och annat men är andra gången man fått skiten inom 2 år så får nog käka det regelbundet framöver för att motverka det. Är inte kostrelaterat heller som sägen säger :)
Diklofenak kan man tycka både det ena och det andra om och det lämnar jag till andra, men prata med din läkare om kolkicin kan vara något för dig. Preparatet är framtagen mot gikt [1] och enligt studier är det väldigt effektivt.

[1] Ges även mot andra interleukeinrelaterade besvär så det är den vägen jag kommit i kontakt med kolkicin.

Vilka piller äter ni?
Möjligen men det känns som det hänger ihop med axel och/eller armbåge. Jag har visserligen generellt problem med lederna. Små problem tack och lov. Fingrarna lägger av om jag inte sköter mig.
Knä och armbåge har jag mer eller mindre lyckats träna bort så det verkar inte åldersrelaterat. Samma sak med rygg.
Med erfarenhet från folk i min närhet så har det hjälpt att hitta en bra sjukgymnast oavsett om det är inflammation eller ngt annat närliggande. Borde lyda mitt eget råd...

Vilka piller äter ni?
Med erfarenhet från folk i min närhet så har det hjälpt att hitta en bra sjukgymnast oavsett om det är inflammation eller ngt annat närliggande. Borde lyda mitt eget råd...
Jag har tyvärr en hel lista på skit som jag borde prata med en doktor om. I alla fall enligt min fru. Kan man boka en heldag?
Allvarligt talat är det nog dags att prata med företagshälsovården om en checkup. Jag får vänta på att pesten tar slut och sen kolla om jag blir kallad nu när jag fyller jämt.

EDIT. De är så jävla snåla med sprutorna. Jag har fått tips om att det är bättre att gå till Jägersro.

Vilka piller äter ni?
Inte för att jag är positivt inställd till anabola för vanliga personer men du har gått på mediadrevet. Anabola i sig är ju inte farligt utan användes för de som hade problem med tillväxen som ett tillväxthormon och ska användas i korta perioder om ca 2v och sen uppehåll i 2-3mån. Använder man det mer reglebundet kan man få många av de biverkningar du skriver men bara 5% uppvisar aggressivt beteende.

Appåpå D-vitamin skrev Gudiol om det nyligen och har man inte brist och tar extra visade det snarare en ökad dödlighet. Men jag tror personligen att vi i Sverige kan behöva extra under de mörka månaderna, att utgå från R-månaderna låter väl klokt men beror ju på hur mkt man är ute, för oss som åker skidor tror jag knappast att det behövs regelbundet under mars och april.

Vilka piller äter ni?
Inte för att jag är positivt inställd till anabola för vanliga personer men du har gått på mediadrevet. Anabola i sig är ju inte farligt utan användes för de som hade problem med tillväxen som ett tillväxthormon och ska användas i korta perioder om ca 2v och sen uppehåll i 2-3mån. Använder man det mer reglebundet kan man få många av de biverkningar du skriver men bara 5% uppvisar aggressivt beteende.

Appåpå D-vitamin skrev Gudiol om det nyligen och har man inte brist och tar extra visade det snarare en ökad dödlighet. Men jag tror personligen att vi i Sverige kan behöva extra under de mörka månaderna, att utgå från R-månaderna låter väl klokt men beror ju på hur mkt man är ute, för oss som åker skidor tror jag knappast att det behövs regelbundet under mars och april.
Ja eftersom MTB cyklister är forumbekräftat feta finns det nog fler positiva hälsoeffekter av lite extra testo.

Tillbaka
Topp