Vilken Absolute Black ska jag ha?

Rimfaxe62

Aktiv medlem
Vill ni teknikgurus hjälpa mig här? Vill byta till ovalklinga, har 40T Sram Rival 1 på min Roadmachine X. Vilket AB ska jag ha, artikelnr? Hur tycker ni jag ska tänka gällande antal tänder? Ska jag ändra när jag nu har möjlighet?
Tack på förhand!

Bilagor

• BMC-Roadmachine-X_aluminum-1x-endurance-mixed-surface-dirt-gravel-all-road-bike_chain-catcher-...jpg
    BMC-Roadmachine-X_aluminum-1x-endurance-mixed-surface-dirt-gravel-all-road-bike_chain-catcher-...jpg
    103.2 KB · Besök: 51
Senast ändrad:
42t tänker jag. (Man rekomenderar väl alltid det man kör själv;-) )

Men allvarligt så känns det som man får en aning mer kraft och kan gå upp några tänder så är du nöjd med 40t rund idag blir du nog tokglad över oval 42t.

42t tänker jag. (Man rekomenderar väl alltid det man kör själv;-) )

Men allvarligt så känns det som man får en aning mer kraft och kan gå upp några tänder så är du nöjd med 40t rund idag blir du nog tokglad över oval 42t.
Kontrollera bara hur stor klinga din ram kan ta. Det är rätt vanligt att en ram bara kan ta 42t singelklinga utan att shimsa klingan utåt och därmed få en sämre kedjelinje. Jag _tror_ att en oval 42t borde ta större plats än en rund 42t. Här får andra rätta mig om jag har fel.

Kontrollera bara hur stor klinga din ram kan ta. Det är rätt vanligt att en ram bara kan ta 42t singelklinga utan att shimsa klingan utåt och därmed få en sämre kedjelinje. Jag _tror_ att en oval 42t borde ta större plats än en rund 42t. Här får andra rätta mig om jag har fel.
Du tänker rätt.

Tillbaka
Topp