Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
skaning sa:Vilka allergimediciner använder ni ?
Jag vill såklart slippa pollen problemen samt vara pigg.
Upplever extrem trötthet i år men även orkeslös vid träning.
laasesku sa:Trixet är att börja medicinera innan du får besvär! Lite sent nu :) jag började medicinera en månad innan pollen kom med tabletter, ögondroppar och nässpray. Har känt minimalt av pollen. Endast 2-3 veckor varit lite jobbiga
baggy sa:Allegra funkar bra för mig och jag blir inte trött som med loratadin.
knaper sa:Använd någon steroidbaserad nässpray istället för antihistaminer så slipper ni tröttheten. De är också mycket effektivare/starkare än antihistaminerna.
Ja. I stort sett allt som nämnts i tråden finns receptfrittHelkama raisu sa:knaper sa:Använd någon steroidbaserad nässpray istället för antihistaminer så slipper ni tröttheten. De är också mycket effektivare/starkare än antihistaminerna.
Finns det som receptfritt?
larsaw sa:baggy sa:Allegra funkar bra för mig och jag blir inte trött som med loratadin.
+1 Synd att den är så dyr... (då vi är tre i familjen som knaprar den i år)
Pallar trots Allegra inte av att hoja nå nämnvärt, men skönt att slippa nästäppa och ögonsveda... :)
magnil sa:Kan ju givetvis vara annat men någon som upplevt liknande med Desloratadin?
magnil sa:Började igår med Desloratadin, inte använt något mot pollen tidigare men kännt av pollen en del sista åren, framförallt trögare andning vid ansträngning, rinn i näsa och kladdiga ögon på morgonen. Igår em fick jag lite huvudvärk och kände mig trött, gick över på kvällen
I torsdags var jag klart starkare än den jag cyklar med. Han hängde inte med. Pulssnitt 149 mot 157.
Idag med två dagar Desloratadin hade jag problem att hänga med. Pulssnitt 165 mot 162. Andfådd och hög puls, benen kändes starka.
Kan ju givetvis vara annat men någon som upplevt liknande med Desloratadin?
magnil sa:Började igår med Desloratadin, inte använt något mot pollen tidigare men kännt av pollen en del sista åren, framförallt trögare andning vid ansträngning, rinn i näsa och kladdiga ögon på morgonen. Igår em fick jag lite huvudvärk och kände mig trött, gick över på kvällen
I torsdags var jag klart starkare än den jag cyklar med. Han hängde inte med. Pulssnitt 149 mot 157.
Idag med två dagar Desloratadin hade jag problem att hänga med. Pulssnitt 165 mot 162. Andfådd och hög puls, benen kändes starka.
Kan ju givetvis vara annat men någon som upplevt liknande med Desloratadin?
Spacekitty sa:magnil sa:Kan ju givetvis vara annat men någon som upplevt liknande med Desloratadin?
Ja den är värdelös. Dom tabletter med minst biverkningar och mest effekt som jag provat är med verksamt ämne Fexofenadin(hydroklorid), säljs som tex Altifex eller Allegra och nåt annat. Mommox nässpray är också bra.
magnil sa:Tack för alla svar. Upplevde det som jag fick mer känningar efter jag började med Desloratadin vilket jag tyckte var konstigt då det endast fanns låga halter av al och hassel. Upptäckte igår att frun satt in någon form av ris som slagit ut, kan vara det som påverkat.
Angående pulssnitt så hade jag på första passet 149 och han 157. Vi märkte båda att jag var klart starkare.
Andra passet efter jag börjat med desloratadin hade jag 165 och han 162. Jag hade svårt att hänga med. Nu kanske det inte är tabletterna utan riset inne som påverkar. Ger dem någon vecka till.
Efter att ha läst på i helgen så inser jag att det är någon form av astma med :/
Eddy sa:...jag har testat all medicin, tycker de flesta är rätt värdelösa.
Jag har testvärde, vo2max på dryga 60(enligt garmin) året runt förrutom maj, juni , juli, augusti då jag ligger ca 10 under.
I år har min doktor lovat att sänkningen inte ska ske, jag ska ta Desloratadin, Mommox, Bufomix, salbutamol, lecrolyn,och den för mig nya spiriva respimat.
Fungerar inte denna cocktail hoppas jag på hyposensibilisering.
I fjol fick jag motelukast som tillägg, gav ingen effekt, men väldigt skumma drömmar.
Har även provat väldigt dyra hälsokostpreparat men de har varit helt verkningslösa.
...jag är skeptisk att det ska fungera, min dröm är att få köra ett swimrun med flåset jag har på vintern...det skulle vara extremt kul!
//F
Ja tacka vet jag gårdagens mediciner!Eddy sa:Eddy sa:...jag har testat all medicin, tycker de flesta är rätt värdelösa.
Jag har testvärde, vo2max på dryga 60(enligt garmin) året runt förrutom maj, juni , juli, augusti då jag ligger ca 10 under.
I år har min doktor lovat att sänkningen inte ska ske, jag ska ta Desloratadin, Mommox, Bufomix, salbutamol, lecrolyn,och den för mig nya spiriva respimat.
Fungerar inte denna cocktail hoppas jag på hyposensibilisering.
I fjol fick jag motelukast som tillägg, gav ingen effekt, men väldigt skumma drömmar.
Har även provat väldigt dyra hälsokostpreparat men de har varit helt verkningslösa.
...jag är skeptisk att det ska fungera, min dröm är att få köra ett swimrun med flåset jag har på vintern...det skulle vara extremt kul!
//F
...Då har resan i effekt neråt börjat! Fy fan vad drygt...ca 2 veckor av pollen och redan 4 enheter ner på "garmin värdet"
Dagens mediciner är värdelösa...
//F
Miss Lycka 2.0 sa:Du får fråga Bäckis eller Sundby efter råd.
bigmollo sa:Sista stämpeln i Uppsala. 65 km kvar. Woop woop!