vilken årsmodell kan detta vara?

Hej!

Det ser ut som en -93 eller -94. Har ett gäng gamla cykelkataloger från Cannondale och jag vill minnas att den hade den svingen och dämparplaceringen då.
Den är troligen uppgraderad med v-bromsar i efterhand. Vevpartiet ser ut att vara ett äldre XT, -91 till -92 typ (hade ett likadant själv) med nya klingor, alternativt ett LX från -93. Bakväxel ser ut att vara gammal XT den med (tre generationers XT tillbaks). Den XT:n försvann väl -94 då en ny variant av XT kom?
Gaffeln ser ut att vara en RS Judy, årsmodell och variant är omöjligt att se...
Efter lite resonemang så är mitt sluttips är att det är -92 till -94.

Pojken är nog en -98:a eller -99:a....

Just ja, priset: nja.... gnid ihop en två-tre lök till och du får något mycket nyare beggat, kanske med en bättre ram värd att uppgrade framöver ev.
(en Cannondale-ram som är över 10-12 år gammal skulle jag inte lita på...även om han säger att den är sparsamt använd)

// Peter

Post Ändrad (04-04-02 22:19)

Tror Peter har ganska rätt. Skulle åxå gissa på 93-94. En kompis hade en likadan. Vevpartiet är nog LX från runt 92.

Peter E

Kolla mellan styrlager och gaffelkrona så ser man någon sorts spacer som har möjliggjort en vanlig gaffel när original headshockgaffeln gått sönder.

Cykeln är alldeles för gammal för det priset. Vet inte ens om halva priset är tillräckligt lågt med tanke på hur hårt den cykeln har använts.

Det är därför gamla svindyra cyklar blir liggandes hemma till ingen nytta. Man får ingenting för nerkörda trokänare. Man vill liksom inte sjänka bort en cykel som man slitit livet ur.

Tillbaka
Topp