Köpt en äldre Specialized mtb, nyfiken på mer info

insports

Medlem
Senast ändrad:
Har du kanske glömt att lägga till en bild? Utan bild kan vi inte ger info om årsmodell.

Länken fanns inte när jag svarade.

Inte mycket original där. Ram, bakdämpare, vevparti är original. Kanske växlarna och styret, dom kan man inte ser på bilderna. Allt annat är bytt. Hjul är inte original men är fina.
Tack för svar, är en äldre farbror som haft den som ny. Därav "city konverteringen". Men nu är all extrautrustning borta och påbörjat leta delar för att återställa. Misstänker även gaffeln är fel ev samt der sitter en för ny XT framväxel.

Tack för svar, är en äldre farbror som haft den som ny. Därav "city konverteringen". Men nu är all extrautrustning borta och påbörjat leta delar för att återställa. Misstänker även gaffeln är fel ev samt der sitter en för ny XT framväxel.

Ja, gaffeln är inte original. Den har också mycket längre slaglängd än orginalgafflen. Om informationen i den här länken stämmer så hade den en vanlig SID (utan brain).

Länken fanns inte när jag svarade.

Inte mycket original där. Ram, bakdämpare, vevparti är original. Kanske växlarna och styret, dom kan man inte ser på bilderna. Allt annat är bytt. Hjul är inte original men är fina.

Tjena!

Reglagen är original också, fruktansvärda är dom också.
Där är också anledningen till att det är vajerdragna skivbromsar, han har inte velat lägga pengar på att byta reglagen.

Tjena!

Reglagen är original också, fruktansvärda är dom också.
Där är också anledningen till att det är vajerdragna skivbromsar, han har inte velat lägga pengar på att byta reglagen.

Ja, jag menade också reglage när jag skrev "växlarna". Lite kul dock om man ända har en helt omodern cykel.

Budade hem en äldre Specialized S-works FSR på auktion nu i veckan. Lite nyfiken på om någon har mer info om årsmodell samt vad som kan va org. Googlat runt lite såklart för att hitta mer info. Men går bet på hitta just det utförandet. Tanken är återställa till org.https://www.auktion-orebro.se/produkt/567-229-cykel-s-work-m5-sadel-nagot-skadad/
Tack på förhand
Henke
det är generellt inte värt att sminka en gris, även om det kan finnas undantag.

men vad tänkte du använda cykeln till??

rätt lyxigt att renovera en gammal hoj bara för att titta på den?

ja gamla mtbs har en del begränsningar vid stigåka. men till grusåka och stöldfri pendling är de ofta i sitt rätta element, efter lite optimering:)

men har en fs från samma tid som fortfarande bjuder stort nöje även på stig.
.
.

IMG_3350.webp

Tillbaka
Topp