Vilken av dessa två köpa? (bikediscount.de)

Radonen eller kolla in canyon. Kom ihåg att en tusing upp i dessa prissegment gör mycket om man kollar på radon eller canyon. Även om detta oxå är mycket cykel för $$

Dom är väldigt likvärdiga, men utifrån pris och komponentnivån så tror jag att Radon'en är ett halvt snäpp bättre. Detta pga att gaffelbenen på den modellen är 30mm (istället för den andres 28mm) vilket gör den styvare.
Sen har Radon'ens gaffel hydralisk lockout istället för mekanisk, vet inte skillnaderna på dessa "low-end" gafflar.
Geometri-mässigt är de också lika, om än något mera tillbakalutat på Radonen (stabilare således). Samt att den är 50 EU-pengar billigare :D

Trots allt ovan är det fortfarande en aspekt som kan vara avgörande till Cube'ns fördel, nämligen att hitta rätt storlek och där har Cube 5 stl medans Radon'en bara 3!

Cube'n kan du ju dessutom få tag på lokalt (fast troligen något dyrare...)

Lycka till // Larsa

EDIT: All info om gafflarna ovan kommer ifrån: http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/confused-about-low-end-suntour-suspension-forks-640272.html

Senast ändrad:
Tack för svaren!

Låtar definitivt åt Radonen.

Storleken..enligt deras tabell på just Radon ska jag som är 182cm lång ha en 20" ram.

Går det att lita på detta?

Jag tycker 20" låter på gränsen till för stort, 18 skulle du nog uppleva som smidigare och roligare. Har dock aldrig ägt just en radon...

eddiboy skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för svaren!
>
> Låtar definitivt åt Radonen.
>
> Storleken..enligt deras tabell på just Radon ska
> jag som är 182cm lång ha en 20" ram.
>
> Går det att lita på detta?

Njae, eftersom det är en 29'er skulle jag gått på 18" istället, den kan kännas sävlig om den blir för stor.
Fast det beror iof lite på hur du är byggd, normal=(18-)20 eller "huvudfoting", dvs långa ben och kort överkropp = 18"
Detta är bara grova rekommendationer, jag är ingen expert på Stack & Reach m.m. det finns det andra på Happy som kan hjälpa dig med.

// L

Tillbaka
Topp