Vilken av dessa två?

Vilken av dessa två?
Hej,
Efter att ha letat runt ett bra tag har jag hittat två cyklar som jag väljer mellan.

Den ena är Hrinkow XC Trail - http://www.crowadventure.se/produkter/hrinkow-xc-trail/

Denna cykel på grund av att den byggs efter mina mått, och mina specifikationer. Hrinkow är ett litet företag vars enda återförsäljare finns i min hemstad Karlstad. Därav möjligheter att få personlig service. Priset jag kan få är 9950kr. Då ingår lite prylar som cykelsadelväska, flaska och flashållare samt pedaler.

Den andra är Canyon AL 6.9 - http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/bike.html?b=3208#tab-reiter2

Canyon är ett väletablerat stort företag med flera fina recensioner. Ett tryggt val, men däremot blir det till att sätta ihop cykeln på egen hand.

Hur skall jag tänka? Är det likvärdiga cyklar? Finns det ännu bättre förslag?

Jag kommer använda cykeln som dels motionsredskap, samt pendling (ca 17km per dag). Planerar även motionslopp med cykeln.

Tackar för alla tips.

Mvh,
Fredrik

Vilken av dessa två?
Den första cykeln tycker jag är allt för dyr med tanke på utrustningen den har. Canyoncykeln ser rätt vettigt ut förutom bromsarna. Det är däremot ingen höjdare att använda en mtb som pendlare eftersom man inte får på några bra stänkskärmar. Den sparsamma montering du kommer behöva utför ska nog inte avskräcka. Man bör kunna mecka så mycket för att lyckas hålla en cykel fungera och det är inte svårt att lära sig.

Vilken av dessa två?
jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är däremot ingen höjdare att använda en mtb som
> pendlare eftersom man inte får på några bra
> stänkskärmar.

Jaså?
På min pendlar-mtb fick jag på ett par Planet Bike Cascadia utan problem, och det tycker åtminstone jag är ganska bra stänkskärmar.

Foto0061-Kopia.jpg

Vilken av dessa två?
Fint att du har lyckats få på ett par skärmar. Jag kan däremot tänka mig att det var en del arbete iblandat och att man inte kör i skogen under det blöta 3/4-dels året med dom monterade om hjulen ska kunna snurra.

Vilken av dessa två?
jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Fint att du har lyckats få på ett par skärmar.
> Jag kan däremot tänka mig att det var en del
> arbete iblandat och att man inte kör i skogen
> under det blöta 3/4-dels året med dom monterade
> om hjulen ska kunna snurra.

Nu var det just pendlarskärmar jag ville visa. Inte speciellt svåra att montera om man är normalt händig. På skogscykeln under vinterhalvåret har jag andra skärmar.

Tillbaka
Topp