Vilken Bianchi ramstorlek???

Yah

Medlem
Hej!
Jag har tänkt att köpa en Bianchi cykel, nämligen en Oltre XR3 men jag har svårigheter att välja ramstorlek.
Jag är 183 cm lång och har innerbensmåttet 85cm och enligt många storlekstabeller så ska jag ha ramstorlek 57-59 baserad på min längd, men baserat på mitt innerbensmått så ska jag ha ramstorlek 55

Hjälp skulle verkligen uppskattas :)

Senast ändrad:
Vet inte om det är till hjälp men jag har en Sempre pro, Kag sitter på 79,5, lite osäker på innerbensmått men är 188 och kör en 55a. Skulle inte surat om det varit en 57 men gillar kompakt känsla. Lite grodperspektiv på bilden, dropet är inte så vansinnigt..
B69B7AC6-173D-478F-87EF-80FB2ED67871.jpeg

Jag har ett par Bianchi (en Infinito och en Impulso Allroad). Jag är 180cm och har beninnermått på 88cm har jag för mig och kör på 57 i storlek och tycker det funkar bra, men det är ju personligt…

Du bör nog har en 57. Tror den kommer passa dig bra. Jag har en Bianchi Sprint i storlek 57, och vi verkar ha samma längd. Jag är vart fall 183. Tycker lite svårt mäta innerbensmåttet, får olika resultat varje mätning. Men tror jag landade på att också ha 85 i senaste försöket.

Väcker i liv i denna tråd igen.
Har spanat in en Bianchi Impulso & är i mitt emellan tillverkarens rekommendation.
Jag är 178cm lång. Vilket hamnar i övre kant av 55 eller nedre kant av 57. Har förstått det kan vara rekommenderat att välja den mindre strl?

Väcker i liv i denna tråd igen.
Har spanat in en Bianchi Impulso & är i mitt emellan tillverkarens rekommendation.
Jag är 178cm lång. Vilket hamnar i övre kant av 55 eller nedre kant av 57. Har förstått det kan vara rekommenderat att välja den mindre strl?
Japp, kör på 55. Laborera med styrstamslängd om det behövs.

Precis på 178cm utan att veta geon men förmodligen kommer en 57a kännas som en alldeles för stor häst svårt att bygga bort när reach och stack flyger iväg. Jag är 174 och rätt långa ben 84-85 cm sitter på en 52a visserligen specialized.

Senast ändrad:
Jag är 183 har också en 57:a i båda mina Bianchis. Sprint (fälgbromsad) och Impulso Allroad Disc (årgång 21). Passar mig bra båda. Men längden är förstås inte allt. Ingen aning om min innerbenlängd. Blir olika varje gång jag mäter, har gett upp försöka.

Jag med 178cm kropp / 80cm inneben hyrde en Bianchi i Spanien på stl 53 för mina korta ben, och upplevde cykeln grymt snabb och kvick. ❤️
Hade sadeln längst bak, 120mm stem ( längsta de hade ) och 170mm pedalarmar på den.
Hemma cyklar jag Specialized på stl 54 med samma uppsättning fast med 165mm pedalarmar.

Hej
Ska cykla med team rybkeby året som kommer men skulle behöva hjälp med val av storlek på cykel
De finns i 53 eller 55cm
Jag är 179 cm lång
Tacksam för svar

Tillbaka
Topp