Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det sägs ju att brooks ska vara guds gåva till ändan om man ger den lite tid. Har en cambium på min pendlarcykel, eller snarare hade. Den var vidrig. Om man skulle hitta något som var något liknande phenom 143mm vad ska man då titta efter? B17 carved?
Är det hållbarhet eller komfort som blivit sämre?Ryktet om Brooks förträfflighet, i synnerhet efter att Selles Italia tog över, är IMHO något överdrivet.
Titta på Gilles Berthout. De är inte billiga men du behöver aldrig mera köpa en ny. Finns öven med titanräls om du vill ha lättare. Ideale 90 finns också nytillverkade men är för bred för dig om du vill ha kring 145 mm.
Är det hållbarhet eller komfort som blivit sämre?
Detta! +1Ryktet om Brooks förträfflighet, i synnerhet efter att Selles Italia tog över, är IMHO något överdrivet.
Titta på Gilles Berthout.
Då återstår det bara att ge det sista goda rådet: Liggcykel. (För en ElliptiGO kan man väl inte önska någon.)men då är min röfv å andra sidan inte kompatibel med någon sadel alls.
Man kan cykla i skogen istället så spelar sadeln inte så stor roll eftersom man inte sitter hela tiden.Då återstår det bara att ge det sista goda rådet: Liggcykel. (För en ElliptiGO kan man väl inte önska någon.)
Tufft å rigga den i trainern va? :)Då återstår det bara att ge det sista goda rådet: Liggcykel. (För en ElliptiGO kan man väl inte önska någon.)
Man kan cykla i skogen istället så spelar sadeln inte så stor roll eftersom man inte sitter hela tiden.
Men det är rätt trist att aldrig kunna cykla långt på väg. Alltid arslet som säger ifrån först.
Funkar inte för mig tyvärr. Det är perineum som lider av alla sadlar jag provat, i olika mån. Berthoud-sadeln är visserligen en av de minst plågsamma och det går att sitta ett par-tre timmar, men inget jag gör i onödan mer än nån gång ibland.Man kan stå på landsvägscyklar med =)
Tycker det räcker att ställa sig några tramptag var femte minut typ och få lite cirkulation så kan man cykla genom hela Sverige.
Funkar inte för mig tyvärr. Det är perineum som lider av alla sadlar jag provat, i olika mån. Berthoud-sadeln är visserligen en av de minst plågsamma och det går att sitta ett par-tre timmar, men inget jag gör i onödan mer än nån gång ibland.
Liggcykel på trainern funkar alldeles utmärkt, ElliptiGO har jag (som tur) ingen erfarenhet med ;-)Tufft å rigga den i trainern va? :)
Jag frågade en engelsman på PBP hur han stod ut med ljudet från transmissionen, han blev mycket sur.Liggcykel på trainern funkar alldeles utmärkt, ElliptiGO har jag (som tur) ingen erfarenhet med ;-)
Japp, värsta tortyrredskapet nånsin. Helt vidrig.Provat ISM?
Den här hade varit kul att testa, Lepper Victory Hammock:Bästa sadeln jag testat är Lepper Tourer.
Japp, värsta tortyrredskapet nånsin. Helt vidrig.
Edit: Problemet där är att man inte sitter på sittbenen. Inte perineum heller visserligen, men det är inte till mycket glädje när de där "hornen" skär rätt in i mjukdelarna vid sidan om.![]()
"PRO Stealth Saddle är utformad för cyklister med en aggressiv, framåtriktad position på cykeln."De är onekligen annorlunda. Jag har haft stora bekymmer med att hitta rätt med och jag tror ISM tar rätt lång tid att vänja sig vid, det är helt nya delar på kroppen.
Jag har provat över 20 sadlar, de flesta rekommenderade men inget funkat. Och snubblade lite över Pro Stealth även jag och där var heliga graalen helt plötsligt. Så man får inte ge sig :) Köpte fyra stycken direkt.
"PRO Stealth Saddle är utformad för cyklister med en aggressiv, framåtriktad position på cykeln."
Låter ju inte som nåt för mig i alla fall. ? Ser ut att ha väldigt vass kant mot hålet också.
En sadel som är helt jäkla platt uppepå borde inte kunna trycka nånstans. Varför gör ingen en sån? Kanske svårt att inte glida i sidled då i och för sig.
...eller ISM.
Har haft en Calibrium (?) med tyg, kanske för smal men den var enligt min bakdel gräsligt obekväm så av en (Italiensk) testad Brooks säger jag ingen. Anekdotisk bevisföring brukar det väl heta på Happy...
Undra om det inte skulle gå att kategorisera bakdelar? Typ 8 sorter (+Makten) eller om de verkligen ÄR individuella.
Edit: Brooks borde kunna vara bekvämare eftersom lädret är tunnare och verkar dels ge sig snabbare, men dels blir sadeln också plattare med tiden eftersom den säckar ihop. Säkert värdelöst för LVG, men borde kunna funka för mer upprätt sittställning.
Jag har en Gilles jag gav 200 mil, hemskare skit får man leta efter. Men den är väldigt snygg.
Om du har kvar den köper jag gärna. Hur man kör in en lädersadel råkar jag veta ?
Det har jag gjort på min Berthoud, men inte för att den inte ska plattas ut uppepå, utan för att kanterna inte ska peka utåt och skära in i låren.Det första jag gjort när jag lyckats lägga vanterna på en bra lädersadel har varit att klippa lite hål i nederkanten med en läderhåltång eller vad det nu heter och sedan trätt genom ett par buntband för att hindra att sadeln plattas till. Funkar klockrent. Har man estetiska synpunkter på saken kan man säkert dra några lädersnören på samma sätt men sån är inte jag.
En bra idé, min första tanke är en sadel för trainercykling. Det är den disciplinen man minst står upp i och då menar jag inte bara uppför utan även dom korta rumplyftare man annars gör irl.Jag börjar ana en affärside med customsadlar där man 3-D printar stommen för att passa respektive brukare. Vette tusan om jag inte skall göra ett test och se om det fungerar i verkligheten. Måste dock hitta ett försöksobjekt med problemröv. Vekar iofs vara vanligt.
Nä, märkte det när jag zwiftade att det blir mer statiskt och känns hårdare mot kroppen på något märkligt sätt.En bra idé, min första tanke är en sadel för trainercykling. Det är den disciplinen man minst står upp i och då menar jag inte bara uppför utan även dom korta rumplyftare man annars gör irl.
För mig är 7-8 timmar inget större problem inomhus men är det +1 timme intervallpass så blir det ofta en väldigt statisk sittposition.
Det är inte många jag känner som med lätthet klarar av en långtur på samma sadel/cykel inomhus som dom klarar utomhus.
Det beror nog till stor del på avsaknad av rumplyft i nerförsbacke. Jag har börjat med att medvetet ändra position på såväl sadel som styrgrepp även under kortare pass för att det ska ske mer automatiskt.Nä, märkte det när jag zwiftade att det blir mer statiskt och känns hårdare mot kroppen på något märkligt sätt.
Du är inte etta på den bollen ;-) Det är det alla jobbar på just nu, att hitta ett smidigt sätt att kunna scanna kundens röfv, gärna på distans med en iphööön eller dylikt för att sedan kunna spotta ut en custom sadel som ör perfekt anpassad dagen efter.Jag börjar ana en affärside med customsadlar där man 3-D printar stommen för att passa respektive brukare. Vette tusan om jag inte skall göra ett test och se om det fungerar i verkligheten. Måste dock hitta ett försöksobjekt med problemröv. Vekar iofs vara vanligt.
Skönt, då slipper jag om klokt folk redan jobbar på det.Du är inte etta på den bollen ;-) Det är det alla jobbar på just nu, att hitta ett smidigt sätt att kunna scanna kundens röfv, gärna på distans med en iphööön eller dylikt för att sedan kunna spotta ut en custom sadel som ör perfekt anpassad dagen efter.
Lore gör ju så med cykelskor, Spesh och de stora jobbat på det med sadlar. Det kommer INTE bli billigt :)
![]()
LoreThree
The most advanced cycling shoes ever created: game-changing performance and perfect fit with a full money back guarantee.lore.cc